Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 12:36:56
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Frans Peeters
Vandaag om 12:19:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 12:18:01
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door maartenvdb
Vandaag om 12:17:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:13:31
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:55:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:51:02
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:19:17
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door willyTEE
Vandaag om 11:18:20
Microstepper motoren voor armseinpalen door Bert Senden
Vandaag om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Martijn1974
Vandaag om 10:20:56
20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641945 keer)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #690 Gepost op: 04 February 2013, 20:30:59 »
Lol, wat denk je zelf voor een jaren 80 machine ;) ?

was ook een ietsiepietsie sarcastisch bedoeld eigenlijk,maar ik vond een Sikje suggereren een beetje té ;D
Groetjes Patrick

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #691 Gepost op: 04 February 2013, 20:47:25 »
De Thalys rijdt er gewoon over en als NS (HSA) de licentie noodgedwongen teruggeeft, dan kan de licentie vervolgens aan een andere partij worden verstrekt.

Sowieso is DB van plan om o.a. vanuit Amsterdam naar Londen te rijden met de nieuwe Velaro (BR 407).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #692 Gepost op: 04 February 2013, 21:25:22 »
was ook een ietsiepietsie sarcastisch bedoeld eigenlijk,maar ik vond een Sikje suggereren een beetje té ;D

Och met 5 rijtuigen aan de haak moet nog steeds 40-50 mogelijk zijn, mits traject lang genoeg is om op snelheid te komen. En dan is een HSL-lijn die geheel vrij ligt zonder overwegen wel een must want de remweg..... :D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #693 Gepost op: 04 February 2013, 21:30:48 »
laat die valero 407 maar!!! siemens maakt tegenwoordig ook alleen nog maar meul ;-)
de 407 moet meen ik gehoord te hebben van goede bronnen al 2 jaar te laat zijn en nog steeds niet klaar.

dus dan kunnen we beter de tgv of agv nemen!!

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #694 Gepost op: 04 February 2013, 22:25:53 »
Natuurlijk is autorijden veel gevaarlijker dan vliegen, maar als ik in mijn auto rijd, dan hoef ik niet bang te zijn dat ik tot stilstand kom omdat er ergens beleid is gemaakt dat er op gericht is extreem zuinig te zijn bij het tanken. . . .

Nogal zo'n misvatting die bij nader onderzoek totaal ongefundeerd blijkt. Branstofminima zijn wettelijk vastgelegd. Dit wordt door Ryanair keurig opgevolgd. Het brandstofbeleid bij Ryanair doet daar niets aan af.

Het inmiddels beruchte incident waarbij drie Ryanair vliegtuigen onder de minimumreserves DREIGDEN te komen, had weinig te maken met het brandstofbeleid bij Ryanair, maar des te meer met het niet vlekkeloos opereren destijds van de spaanse luchtverkeersleiding.

Ik zal hier niet verder over uitwijden, maar het doet mij verdriet dat de berichtgeving op dit gebied net zo ongenuanceerd is als in het spoorse.

Grt,
Harm

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #695 Gepost op: 05 February 2013, 01:15:10 »
laat die valero 407 maar!!! siemens maakt tegenwoordig ook alleen nog maar meul ;-)
de 407 moet meen ik gehoord te hebben van goede bronnen al 2 jaar te laat zijn en nog steeds niet klaar.

dus dan kunnen we beter de tgv of agv nemen!!
Met de Desiro is toch niet zo veel mis?

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #696 Gepost op: 05 February 2013, 08:30:28 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...

.........

mvg,
Gert

Ongefundeerde uitspraak gebaseerd op berichten aan de media die het zelf ook niet snappen. Daarnaast zijn er een aantal instanties binnen Europa die aandacht schenken aan de veiligheid in de luchtvaart over alle maatschappijen die deze landen aanvliegen.

Je kan meer zorgen maken over de mentaliteit van deze operator en het niet houden aan de regels die zijn opgesteld ten aanzien van vervoer van passagiers en de daarbij behorende verantwoordelijkheden indien de bestemming om wat voor reden dan ook niet aangevlogen kan worden (dus uitwijken) of de regels die bij vertragingen gelden.

Ten aanzien van bepalen van veiligheid is de media ongeschikt als je niet over de juiste informatie beschikt. En daar maken sommige media zich behoorlijk "schuldig' aan.
Groeten

Olav

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #697 Gepost op: 05 February 2013, 08:45:46 »
Goed, heren, zullen we het weer over treintjes hebben? Ik heb zelf ook een mening over Ryanair (die ik hier in Malta een paar keer per dag zie landen, aangezien het kantoor vlak naast de landingsbaan ligt), maar dit is per slot van rekening een (model)treinenforum.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #698 Gepost op: 05 February 2013, 08:57:55 »
Ik denk wel dat het terugsturen van de Fyra ons een heleboel geld gaat kosten. Ik vraag mij af of we dan het volledige bedrag terugkrijgen. Of we niet nog veel meer stagnatie krijgen en of dan pas tegen het einde van het decennium de vervanger van Fyra gaat rijden.  Bovendien stel dat Ansaldo-Breda deze tegenslag financieel niet kan dragen. Ze zijn geen systeembank. De Itlaiaanse overheid gaat die Ansaldo-breda en zijn schuldeisers heus niet redden.

Dus vooral door laten gaan. Ook al is het niet moeders mooiste en haalt de trein de snelheidsprestaties niet die wel had gemoeten.

Overigens in Denemarken rijdt een treinstelserie, de Contessa, Net ontdekt dat is de Zweedse naam in Denemarken is de naam heel treffend ET) rond waarbij de vergeleken de Fyra een adembenemende schoonheid is. En toch heb ik bij raadplaatje al heel vaak foto's van die serie voorbij zien komen. De Denen zijn zelfs de schoonheid van dit treinstel gaan ontdekken. Ik ben zover nog niet. Voor mij is de volgende gedachte niet bepaald een mooie droom: Stel je voor dat de DSB de concessie wint als de Fyra is afgeblazen en dan Hogesnelheidscontessa's gaat inzetten. Stel je voor... !  ;D
« Laatst bewerkt op: 05 February 2013, 09:15:44 door MR. Reden: Denen noemen de contessa ET »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #699 Gepost op: 05 February 2013, 11:59:22 »
Ja, of stel dat ze de IC 4 zouden inzetten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #700 Gepost op: 05 February 2013, 13:02:20 »
Overigens in Denemarken rijdt een treinstelserie, de Contessa, Net ontdekt dat is de Zweedse naam in Denemarken is de naam heel treffend ET) rond waarbij de vergeleken de Fyra een adembenemende schoonheid is. En toch heb ik bij raadplaatje al heel vaak foto's van die serie voorbij zien komen. De Denen zijn zelfs de schoonheid van dit treinstel gaan ontdekken. Ik ben zover nog niet. Voor mij is de volgende gedachte niet bepaald een mooie droom: Stel je voor dat de DSB de concessie wint als de Fyra is afgeblazen en dan Hogesnelheidscontessa's gaat inzetten. Stel je voor... !  ;D

Contessa is de elektrische variante van de bekende gummi-neuzen (die op diesel rijden).
Ik begrijp niet waarom je dit type treinstel erbij haalt, want het is geen hoge snelheidstrein en het is ook geen product van AnsaldoBreda.

(Overigens zie je voornamelijk de 'gewone' dieselversie van de gummineuzen langskomen in Raadplaatje.)

mvg,
Gert

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7469
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #701 Gepost op: 05 February 2013, 13:13:00 »
Ik ga deze zomer op vakantie naar Toscane. Toch maar eens vragen of ik een rondleiding in Pistoia kan krijgen bij AnsaldoBreda. Ik word steeds nieuwsgieriger naar de bedrijfsvoering van deze parel van Italiaanse bedrijvigheid.  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #702 Gepost op: 05 February 2013, 13:46:40 »
Het viel mij op tijdens zoektochten door Denemarken dat de treinstelserie vaak was gefotografeerd. Ik zou dat niet gedaan hebben. Ik zou mij tijdens het passeren van een een dergelijk treinstel even van de spoorbaan hebben afgewend. De Denen zijn blijkbaar het type gaan waarderen en wellicht zou ons dat lot ook beschoren kunnen zijn, niet wat betreft ET, maar met de Fyra. Dat was als relativering bedoeld

De andere relativering die ik bedoelde was dat het verdwijnen van de Fyra niet hoeft te betekenen dat er een serie komt te rijden met een beter design.

Deze 2  gedachten moesten de volgende gedachte ondersteunen dat het beter was dat de problemen met de Fyra hanteerbaar zullen blijken te zijn: Beter voor Ansaldo-Breda, beter voor NS, beter voor Nederland (een firma die treinen bouwt met Breda in de naam doet ons hart toch sneller slaan?), beter voor de treinliefhebber. Die laatste went wel aan de Fyra, kijk maar naar Denemarken, waar enz enz.
 
« Laatst bewerkt op: 05 February 2013, 14:10:51 door MR. Reden: stijlverbetering en tikfouten »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #703 Gepost op: 05 February 2013, 13:58:37 »
Oke, ik snap je punt. De gummi-neuzen zijn al een relatief oud ontwerp.
Niet alleen in Denemarken, maar ook in Zweden, Israël en Spanje rijden hiervan afgeleide treinen rond.

Over smaak valt niet te twisten, maar als men een alternatief zoekt dat in ieder geval een zeer duidelijke eigen stijl heeft én bestand is tegen sneeuw, dan moet men maar eens in Noorwegen gaan praten: http://i226.photobucket.com/albums/dd29/treinbruno/noorwegen/DSCF7165.jpg

mvg,
Gert (die dat dus een zeer fraai treinstel vindt)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #704 Gepost op: 05 February 2013, 14:09:26 »
Ja, ahum, 't is even wennen.