Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 21:19:00
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647549 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1818
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #660 Gepost op: 02 February 2013, 18:27:02 »
Hoi Spoor jongens,

Tja ik heb een beter idee de NS moet gewoon de Duitse ICE stellen kopen En niet dat Italiaanse rotzooi maar gewoon gaan voor het duitse degelijkheid.

Immers de DB rijd met de ICE ook op londen en over die treinstellen hoor je niet zo erg veel.

groetjes van een trein liefhebber

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #661 Gepost op: 02 February 2013, 18:48:08 »
Dan heb je niet helemaal opgelet; afgelopen zomer regelmatig stellen die niet inzetbaar waren vanwege airco problemen en haarscheurtjes in wielstellen. De ICE is wel beter, maar zeker niet perfect.

En hoewel ik er niet zo bekend mee ben zullen de diverse uitvoeringen van de TGV zo ook hun gebreken/eigenaardigheden hebben.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1054
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #662 Gepost op: 02 February 2013, 18:48:41 »
Hoi Bernhard,

Was de ice zo betrouwbaar in het begin? Beetje dom antwoord van jouw als je er weinig van af weet.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #663 Gepost op: 02 February 2013, 18:59:00 »
Dat bedoel ik dus met mijn DE3-verhaal. Problemen met nieuw materiaal is helemaal niet uitzonderlijk. Volgens mij is de vertraging van de levering wel wat aan de lange kant, zelfs voor spoorbegrippen. Ik vrees echter dat dit in de toekomst niet minder zal worden omdat treinen steeds gecompliceerder worden. Zelfs de KISS (what is in a name, zou je zeggen) van Stadler heeft problemen.
« Laatst bewerkt op: 02 February 2013, 19:12:09 door MR »

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
    • Eurospoor
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #664 Gepost op: 02 February 2013, 19:07:07 »
Inderdaad zeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalys
Vandaar dat Thalys buiten de oplossingen gehouden wordt en dat de NMBS niet overloopt van enthousiasme voor de Fyra.

Dus er is al een goede verbinding met treinstellen die goed functioneren, maar de NS wil het wiel nog eens opnieuw gaan uitvinden. Lijkt erop dat er koppen moeten gaan rollen....

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #665 Gepost op: 02 February 2013, 19:09:13 »
Immers de DB rijd met de ICE ook op londen en over die treinstellen hoor je niet zo erg veel.
Dat is niet zo gek, die dienst begint pas in 2015. ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10769
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #666 Gepost op: 02 February 2013, 19:19:10 »
Beetje dom antwoord van jouw
En dat is volgens mij niet de manier waarop we hier met elkaar omgaan.  :'(
Jouw is trouwen zonder w... dus......

Anyway; ter relativering voor al die ICE-fans: doe maar eens KLIK.  ;D
« Laatst bewerkt op: 02 February 2013, 19:21:56 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #667 Gepost op: 02 February 2013, 19:20:19 »
Ow, maar  596.000.000 hits.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1468
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #668 Gepost op: 02 February 2013, 20:00:42 »
De kiss van stadler zijn recent pas goedgekeurd en inzet.

Bls-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #669 Gepost op: 03 February 2013, 21:12:30 »
Ja, mar die is niet van NS.
Ja und?
Maakt het uit? Als je naar brussel of parijs pak je de trein. Maakt het dan nog uit welke?
Pak je een taxi, dan stap je in een auto. Welke maakt niet uit?
Vliegen? Je stapt in wat er aan de slurf staat. Maakt niet uit welke.
( op de dreamliner na dan)  ;D
« Laatst bewerkt op: 03 February 2013, 21:19:24 door Bls-fan »
Groeten
Paul

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #670 Gepost op: 03 February 2013, 21:43:25 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...

Maar goed: De Thalys is wel aanzienlijk duurder, heb ik begrepen. Dus wellicht weerhoudt dat mensen nog.
Als ik per se met de trein naar Brussel moest, dan wist ik het wel.

mvg,
Gert

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #671 Gepost op: 03 February 2013, 22:34:47 »
Dan gingen we niet, dan gingen we niet  ;D

Tinus.

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #672 Gepost op: 03 February 2013, 23:19:57 »
Als ik per se met de trein naar Brussel moest, dan wist ik het wel.
Met de boemel dus! ;D ;)

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #673 Gepost op: 03 February 2013, 23:53:25 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...
Met alle respect, maar dit is echte de grootste onzin die ik dit jaar op dit forum gelezen heb - nouja, het jaar duurt natuurlijk nog lang  ::)

Ryanair heeft de afgelopen vijf jaar meer dan 300.000.000 (driehonderd miljoen) passagiers vervoerd (of meer dan 250 miljard reizigerskilometers!!), zonder slachtoffers. Als je Ryainair boekt dien je je meer zorgen over je eigen veiligheid te maken voor de autorit naar/van het vliedveld, dan aan boord.

Grt,
Harm

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #674 Gepost op: 04 February 2013, 00:00:36 »
Natuurlijk is autorijden veel gevaarlijker dan vliegen, maar als ik in mijn auto rijd, dan hoef ik niet bang te zijn dat ik tot stilstand kom omdat er ergens beleid is gemaakt dat er op gericht is extreem zuinig te zijn bij het tanken.

Maar zullen we deze discussie maar per PB voortzetten? Heeft immers niks met de Fyra te maken.
We kunnen NS en NMBS een hoop verwijten, maar niet dat ze zuinig zijn met stroom!  ;)

mvg,
Gert