Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 14:46:54
"Nederlandse" modellen door spoorzeven
Vandaag om 14:42:29
Kortsluiting bij wissels door Spoorloos
Vandaag om 14:09:39
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 592099 keer)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #690 Gepost op: 04 februari 2013, 20:30:59 »
Lol, wat denk je zelf voor een jaren 80 machine ;) ?

was ook een ietsiepietsie sarcastisch bedoeld eigenlijk,maar ik vond een Sikje suggereren een beetje té ;D
Groetjes Patrick

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #691 Gepost op: 04 februari 2013, 20:47:25 »
De Thalys rijdt er gewoon over en als NS (HSA) de licentie noodgedwongen teruggeeft, dan kan de licentie vervolgens aan een andere partij worden verstrekt.

Sowieso is DB van plan om o.a. vanuit Amsterdam naar Londen te rijden met de nieuwe Velaro (BR 407).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #692 Gepost op: 04 februari 2013, 21:25:22 »
was ook een ietsiepietsie sarcastisch bedoeld eigenlijk,maar ik vond een Sikje suggereren een beetje té ;D

Och met 5 rijtuigen aan de haak moet nog steeds 40-50 mogelijk zijn, mits traject lang genoeg is om op snelheid te komen. En dan is een HSL-lijn die geheel vrij ligt zonder overwegen wel een must want de remweg..... :D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #693 Gepost op: 04 februari 2013, 21:30:48 »
laat die valero 407 maar!!! siemens maakt tegenwoordig ook alleen nog maar meul ;-)
de 407 moet meen ik gehoord te hebben van goede bronnen al 2 jaar te laat zijn en nog steeds niet klaar.

dus dan kunnen we beter de tgv of agv nemen!!

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #694 Gepost op: 04 februari 2013, 22:25:53 »
Natuurlijk is autorijden veel gevaarlijker dan vliegen, maar als ik in mijn auto rijd, dan hoef ik niet bang te zijn dat ik tot stilstand kom omdat er ergens beleid is gemaakt dat er op gericht is extreem zuinig te zijn bij het tanken. . . .

Nogal zo'n misvatting die bij nader onderzoek totaal ongefundeerd blijkt. Branstofminima zijn wettelijk vastgelegd. Dit wordt door Ryanair keurig opgevolgd. Het brandstofbeleid bij Ryanair doet daar niets aan af.

Het inmiddels beruchte incident waarbij drie Ryanair vliegtuigen onder de minimumreserves DREIGDEN te komen, had weinig te maken met het brandstofbeleid bij Ryanair, maar des te meer met het niet vlekkeloos opereren destijds van de spaanse luchtverkeersleiding.

Ik zal hier niet verder over uitwijden, maar het doet mij verdriet dat de berichtgeving op dit gebied net zo ongenuanceerd is als in het spoorse.

Grt,
Harm

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #695 Gepost op: 05 februari 2013, 01:15:10 »
laat die valero 407 maar!!! siemens maakt tegenwoordig ook alleen nog maar meul ;-)
de 407 moet meen ik gehoord te hebben van goede bronnen al 2 jaar te laat zijn en nog steeds niet klaar.

dus dan kunnen we beter de tgv of agv nemen!!
Met de Desiro is toch niet zo veel mis?

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #696 Gepost op: 05 februari 2013, 08:30:28 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...

.........

mvg,
Gert

Ongefundeerde uitspraak gebaseerd op berichten aan de media die het zelf ook niet snappen. Daarnaast zijn er een aantal instanties binnen Europa die aandacht schenken aan de veiligheid in de luchtvaart over alle maatschappijen die deze landen aanvliegen.

Je kan meer zorgen maken over de mentaliteit van deze operator en het niet houden aan de regels die zijn opgesteld ten aanzien van vervoer van passagiers en de daarbij behorende verantwoordelijkheden indien de bestemming om wat voor reden dan ook niet aangevlogen kan worden (dus uitwijken) of de regels die bij vertragingen gelden.

Ten aanzien van bepalen van veiligheid is de media ongeschikt als je niet over de juiste informatie beschikt. En daar maken sommige media zich behoorlijk "schuldig' aan.
Groeten

Olav

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #697 Gepost op: 05 februari 2013, 08:45:46 »
Goed, heren, zullen we het weer over treintjes hebben? Ik heb zelf ook een mening over Ryanair (die ik hier in Malta een paar keer per dag zie landen, aangezien het kantoor vlak naast de landingsbaan ligt), maar dit is per slot van rekening een (model)treinenforum.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #698 Gepost op: 05 februari 2013, 08:57:55 »
Ik denk wel dat het terugsturen van de Fyra ons een heleboel geld gaat kosten. Ik vraag mij af of we dan het volledige bedrag terugkrijgen. Of we niet nog veel meer stagnatie krijgen en of dan pas tegen het einde van het decennium de vervanger van Fyra gaat rijden.  Bovendien stel dat Ansaldo-Breda deze tegenslag financieel niet kan dragen. Ze zijn geen systeembank. De Itlaiaanse overheid gaat die Ansaldo-breda en zijn schuldeisers heus niet redden.

Dus vooral door laten gaan. Ook al is het niet moeders mooiste en haalt de trein de snelheidsprestaties niet die wel had gemoeten.

Overigens in Denemarken rijdt een treinstelserie, de Contessa, Net ontdekt dat is de Zweedse naam in Denemarken is de naam heel treffend ET) rond waarbij de vergeleken de Fyra een adembenemende schoonheid is. En toch heb ik bij raadplaatje al heel vaak foto's van die serie voorbij zien komen. De Denen zijn zelfs de schoonheid van dit treinstel gaan ontdekken. Ik ben zover nog niet. Voor mij is de volgende gedachte niet bepaald een mooie droom: Stel je voor dat de DSB de concessie wint als de Fyra is afgeblazen en dan Hogesnelheidscontessa's gaat inzetten. Stel je voor... !  ;D
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2013, 09:15:44 door MR. Reden: Denen noemen de contessa ET »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #699 Gepost op: 05 februari 2013, 11:59:22 »
Ja, of stel dat ze de IC 4 zouden inzetten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #700 Gepost op: 05 februari 2013, 13:02:20 »
Overigens in Denemarken rijdt een treinstelserie, de Contessa, Net ontdekt dat is de Zweedse naam in Denemarken is de naam heel treffend ET) rond waarbij de vergeleken de Fyra een adembenemende schoonheid is. En toch heb ik bij raadplaatje al heel vaak foto's van die serie voorbij zien komen. De Denen zijn zelfs de schoonheid van dit treinstel gaan ontdekken. Ik ben zover nog niet. Voor mij is de volgende gedachte niet bepaald een mooie droom: Stel je voor dat de DSB de concessie wint als de Fyra is afgeblazen en dan Hogesnelheidscontessa's gaat inzetten. Stel je voor... !  ;D

Contessa is de elektrische variante van de bekende gummi-neuzen (die op diesel rijden).
Ik begrijp niet waarom je dit type treinstel erbij haalt, want het is geen hoge snelheidstrein en het is ook geen product van AnsaldoBreda.

(Overigens zie je voornamelijk de 'gewone' dieselversie van de gummineuzen langskomen in Raadplaatje.)

mvg,
Gert

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 6489
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #701 Gepost op: 05 februari 2013, 13:13:00 »
Ik ga deze zomer op vakantie naar Toscane. Toch maar eens vragen of ik een rondleiding in Pistoia kan krijgen bij AnsaldoBreda. Ik word steeds nieuwsgieriger naar de bedrijfsvoering van deze parel van Italiaanse bedrijvigheid.  :)
Boomshanka!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #702 Gepost op: 05 februari 2013, 13:46:40 »
Het viel mij op tijdens zoektochten door Denemarken dat de treinstelserie vaak was gefotografeerd. Ik zou dat niet gedaan hebben. Ik zou mij tijdens het passeren van een een dergelijk treinstel even van de spoorbaan hebben afgewend. De Denen zijn blijkbaar het type gaan waarderen en wellicht zou ons dat lot ook beschoren kunnen zijn, niet wat betreft ET, maar met de Fyra. Dat was als relativering bedoeld

De andere relativering die ik bedoelde was dat het verdwijnen van de Fyra niet hoeft te betekenen dat er een serie komt te rijden met een beter design.

Deze 2  gedachten moesten de volgende gedachte ondersteunen dat het beter was dat de problemen met de Fyra hanteerbaar zullen blijken te zijn: Beter voor Ansaldo-Breda, beter voor NS, beter voor Nederland (een firma die treinen bouwt met Breda in de naam doet ons hart toch sneller slaan?), beter voor de treinliefhebber. Die laatste went wel aan de Fyra, kijk maar naar Denemarken, waar enz enz.
 
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2013, 14:10:51 door MR. Reden: stijlverbetering en tikfouten »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #703 Gepost op: 05 februari 2013, 13:58:37 »
Oke, ik snap je punt. De gummi-neuzen zijn al een relatief oud ontwerp.
Niet alleen in Denemarken, maar ook in Zweden, Israël en Spanje rijden hiervan afgeleide treinen rond.

Over smaak valt niet te twisten, maar als men een alternatief zoekt dat in ieder geval een zeer duidelijke eigen stijl heeft én bestand is tegen sneeuw, dan moet men maar eens in Noorwegen gaan praten: http://i226.photobucket.com/albums/dd29/treinbruno/noorwegen/DSCF7165.jpg

mvg,
Gert (die dat dus een zeer fraai treinstel vindt)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #704 Gepost op: 05 februari 2013, 14:09:26 »
Ja, ahum, 't is even wennen.