Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 589514 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #660 Gepost op: 02 februari 2013, 18:27:02 »
Hoi Spoor jongens,

Tja ik heb een beter idee de NS moet gewoon de Duitse ICE stellen kopen En niet dat Italiaanse rotzooi maar gewoon gaan voor het duitse degelijkheid.

Immers de DB rijd met de ICE ook op londen en over die treinstellen hoor je niet zo erg veel.

groetjes van een trein liefhebber

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #661 Gepost op: 02 februari 2013, 18:48:08 »
Dan heb je niet helemaal opgelet; afgelopen zomer regelmatig stellen die niet inzetbaar waren vanwege airco problemen en haarscheurtjes in wielstellen. De ICE is wel beter, maar zeker niet perfect.

En hoewel ik er niet zo bekend mee ben zullen de diverse uitvoeringen van de TGV zo ook hun gebreken/eigenaardigheden hebben.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1050
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #662 Gepost op: 02 februari 2013, 18:48:41 »
Hoi Bernhard,

Was de ice zo betrouwbaar in het begin? Beetje dom antwoord van jouw als je er weinig van af weet.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #663 Gepost op: 02 februari 2013, 18:59:00 »
Dat bedoel ik dus met mijn DE3-verhaal. Problemen met nieuw materiaal is helemaal niet uitzonderlijk. Volgens mij is de vertraging van de levering wel wat aan de lange kant, zelfs voor spoorbegrippen. Ik vrees echter dat dit in de toekomst niet minder zal worden omdat treinen steeds gecompliceerder worden. Zelfs de KISS (what is in a name, zou je zeggen) van Stadler heeft problemen.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2013, 19:12:09 door MR »

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #664 Gepost op: 02 februari 2013, 19:07:07 »
Inderdaad zeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalys
Vandaar dat Thalys buiten de oplossingen gehouden wordt en dat de NMBS niet overloopt van enthousiasme voor de Fyra.

Dus er is al een goede verbinding met treinstellen die goed functioneren, maar de NS wil het wiel nog eens opnieuw gaan uitvinden. Lijkt erop dat er koppen moeten gaan rollen....

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #665 Gepost op: 02 februari 2013, 19:09:13 »
Immers de DB rijd met de ICE ook op londen en over die treinstellen hoor je niet zo erg veel.
Dat is niet zo gek, die dienst begint pas in 2015. ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10554
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #666 Gepost op: 02 februari 2013, 19:19:10 »
Beetje dom antwoord van jouw
En dat is volgens mij niet de manier waarop we hier met elkaar omgaan.  :'(
Jouw is trouwen zonder w... dus......

Anyway; ter relativering voor al die ICE-fans: doe maar eens KLIK.  ;D
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2013, 19:21:56 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #667 Gepost op: 02 februari 2013, 19:20:19 »
Ow, maar  596.000.000 hits.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #668 Gepost op: 02 februari 2013, 20:00:42 »
De kiss van stadler zijn recent pas goedgekeurd en inzet.

Bls-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #669 Gepost op: 03 februari 2013, 21:12:30 »
Ja, mar die is niet van NS.
Ja und?
Maakt het uit? Als je naar brussel of parijs pak je de trein. Maakt het dan nog uit welke?
Pak je een taxi, dan stap je in een auto. Welke maakt niet uit?
Vliegen? Je stapt in wat er aan de slurf staat. Maakt niet uit welke.
( op de dreamliner na dan)  ;D
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2013, 21:19:24 door Bls-fan »
Groeten
Paul

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #670 Gepost op: 03 februari 2013, 21:43:25 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...

Maar goed: De Thalys is wel aanzienlijk duurder, heb ik begrepen. Dus wellicht weerhoudt dat mensen nog.
Als ik per se met de trein naar Brussel moest, dan wist ik het wel.

mvg,
Gert

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1537
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #671 Gepost op: 03 februari 2013, 22:34:47 »
Dan gingen we niet, dan gingen we niet  ;D

Tinus.

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #672 Gepost op: 03 februari 2013, 23:19:57 »
Als ik per se met de trein naar Brussel moest, dan wist ik het wel.
Met de boemel dus! ;D ;)

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #673 Gepost op: 03 februari 2013, 23:53:25 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...
Met alle respect, maar dit is echte de grootste onzin die ik dit jaar op dit forum gelezen heb - nouja, het jaar duurt natuurlijk nog lang  ::)

Ryanair heeft de afgelopen vijf jaar meer dan 300.000.000 (driehonderd miljoen) passagiers vervoerd (of meer dan 250 miljard reizigerskilometers!!), zonder slachtoffers. Als je Ryainair boekt dien je je meer zorgen over je eigen veiligheid te maken voor de autorit naar/van het vliedveld, dan aan boord.

Grt,
Harm

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #674 Gepost op: 04 februari 2013, 00:00:36 »
Natuurlijk is autorijden veel gevaarlijker dan vliegen, maar als ik in mijn auto rijd, dan hoef ik niet bang te zijn dat ik tot stilstand kom omdat er ergens beleid is gemaakt dat er op gericht is extreem zuinig te zijn bij het tanken.

Maar zullen we deze discussie maar per PB voortzetten? Heeft immers niks met de Fyra te maken.
We kunnen NS en NMBS een hoop verwijten, maar niet dat ze zuinig zijn met stroom!  ;)

mvg,
Gert