Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 592156 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1754
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #660 Gepost op: 02 februari 2013, 18:27:02 »
Hoi Spoor jongens,

Tja ik heb een beter idee de NS moet gewoon de Duitse ICE stellen kopen En niet dat Italiaanse rotzooi maar gewoon gaan voor het duitse degelijkheid.

Immers de DB rijd met de ICE ook op londen en over die treinstellen hoor je niet zo erg veel.

groetjes van een trein liefhebber

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #661 Gepost op: 02 februari 2013, 18:48:08 »
Dan heb je niet helemaal opgelet; afgelopen zomer regelmatig stellen die niet inzetbaar waren vanwege airco problemen en haarscheurtjes in wielstellen. De ICE is wel beter, maar zeker niet perfect.

En hoewel ik er niet zo bekend mee ben zullen de diverse uitvoeringen van de TGV zo ook hun gebreken/eigenaardigheden hebben.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1051
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #662 Gepost op: 02 februari 2013, 18:48:41 »
Hoi Bernhard,

Was de ice zo betrouwbaar in het begin? Beetje dom antwoord van jouw als je er weinig van af weet.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #663 Gepost op: 02 februari 2013, 18:59:00 »
Dat bedoel ik dus met mijn DE3-verhaal. Problemen met nieuw materiaal is helemaal niet uitzonderlijk. Volgens mij is de vertraging van de levering wel wat aan de lange kant, zelfs voor spoorbegrippen. Ik vrees echter dat dit in de toekomst niet minder zal worden omdat treinen steeds gecompliceerder worden. Zelfs de KISS (what is in a name, zou je zeggen) van Stadler heeft problemen.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2013, 19:12:09 door MR »

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #664 Gepost op: 02 februari 2013, 19:07:07 »
Inderdaad zeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalys
Vandaar dat Thalys buiten de oplossingen gehouden wordt en dat de NMBS niet overloopt van enthousiasme voor de Fyra.

Dus er is al een goede verbinding met treinstellen die goed functioneren, maar de NS wil het wiel nog eens opnieuw gaan uitvinden. Lijkt erop dat er koppen moeten gaan rollen....

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #665 Gepost op: 02 februari 2013, 19:09:13 »
Immers de DB rijd met de ICE ook op londen en over die treinstellen hoor je niet zo erg veel.
Dat is niet zo gek, die dienst begint pas in 2015. ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #666 Gepost op: 02 februari 2013, 19:19:10 »
Beetje dom antwoord van jouw
En dat is volgens mij niet de manier waarop we hier met elkaar omgaan.  :'(
Jouw is trouwen zonder w... dus......

Anyway; ter relativering voor al die ICE-fans: doe maar eens KLIK.  ;D
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2013, 19:21:56 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #667 Gepost op: 02 februari 2013, 19:20:19 »
Ow, maar  596.000.000 hits.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #668 Gepost op: 02 februari 2013, 20:00:42 »
De kiss van stadler zijn recent pas goedgekeurd en inzet.

Bls-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #669 Gepost op: 03 februari 2013, 21:12:30 »
Ja, mar die is niet van NS.
Ja und?
Maakt het uit? Als je naar brussel of parijs pak je de trein. Maakt het dan nog uit welke?
Pak je een taxi, dan stap je in een auto. Welke maakt niet uit?
Vliegen? Je stapt in wat er aan de slurf staat. Maakt niet uit welke.
( op de dreamliner na dan)  ;D
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2013, 21:19:24 door Bls-fan »
Groeten
Paul

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #670 Gepost op: 03 februari 2013, 21:43:25 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...

Maar goed: De Thalys is wel aanzienlijk duurder, heb ik begrepen. Dus wellicht weerhoudt dat mensen nog.
Als ik per se met de trein naar Brussel moest, dan wist ik het wel.

mvg,
Gert

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1538
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #671 Gepost op: 03 februari 2013, 22:34:47 »
Dan gingen we niet, dan gingen we niet  ;D

Tinus.

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #672 Gepost op: 03 februari 2013, 23:19:57 »
Als ik per se met de trein naar Brussel moest, dan wist ik het wel.
Met de boemel dus! ;D ;)

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #673 Gepost op: 03 februari 2013, 23:53:25 »
Tenzij je levensmoe bent, stap je volgens mij toch ook niet meer zo gauw in een toestel van RyanAir...
Met alle respect, maar dit is echte de grootste onzin die ik dit jaar op dit forum gelezen heb - nouja, het jaar duurt natuurlijk nog lang  ::)

Ryanair heeft de afgelopen vijf jaar meer dan 300.000.000 (driehonderd miljoen) passagiers vervoerd (of meer dan 250 miljard reizigerskilometers!!), zonder slachtoffers. Als je Ryainair boekt dien je je meer zorgen over je eigen veiligheid te maken voor de autorit naar/van het vliedveld, dan aan boord.

Grt,
Harm

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #674 Gepost op: 04 februari 2013, 00:00:36 »
Natuurlijk is autorijden veel gevaarlijker dan vliegen, maar als ik in mijn auto rijd, dan hoef ik niet bang te zijn dat ik tot stilstand kom omdat er ergens beleid is gemaakt dat er op gericht is extreem zuinig te zijn bij het tanken.

Maar zullen we deze discussie maar per PB voortzetten? Heeft immers niks met de Fyra te maken.
We kunnen NS en NMBS een hoop verwijten, maar niet dat ze zuinig zijn met stroom!  ;)

mvg,
Gert