Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door tijgernootje
Vandaag om 12:42:32
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door robin binsbergen
Vandaag om 12:39:39
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Spoor 1 nem of finescale door rjr
Vandaag om 12:18:05
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door tijgernootje
Vandaag om 12:16:43
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 12:16:18
Raadplaatje door henk
Vandaag om 12:14:30
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 11:14:23
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:39:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door roco
Vandaag om 10:38:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 643024 keer)

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #645 Gepost op: 01 February 2013, 21:01:14 »
Wordt 8 keer per dag is de bedoeling. Rechtstreeks van Den Haag naar Brussel, maar uit Amsterdam moeten ze overstappen. Dat zullen ze in Den Haag wel grappig vinden. Tussen Amsterdam en Den Haag is er geen ruimte meer en die is er voor Veolia dus ook niet.
Toch wil Den Haag een lage landen lijn instellen. ze willen geen tijdelijke maar een vaste intercity en in een hogere frequentie.

@zzuma: Hangt ook van je auto af. Ik reed hiervoor een Renault en daar gaan de storingslampjes aan en uit als een kitscherige kerstboom :D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #646 Gepost op: 01 February 2013, 21:26:54 »
Maar windtunnels o.i.d. om te simuleren?

Daar sneeuwt het niet.

Je kunt tot op een zeker niveau simuleren, of het nou op de computer is of in een windtunnel, maar uiteindelijk moet de praktijk uitwijzen of het allemaal werkt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

zzuma

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #647 Gepost op: 01 February 2013, 21:41:06 »
Ik bedoel dan wel koude-gerelateerde problemen bij zgan auto's.
Oftewel kinderziektes. Zoals door Edwin aangegeven vrij normaal maar in het geval van de fyra uiterst vervelend om het maar even licht uit te drukken...
En ook lang niet altijd simpel te verhelpen maar nader onderzoek vereist.

@Peter: Die praktijk/weersituatie is voor de fyra wel heel erg tegengevallen. Nieuwe treinstellen en/of dienstregeling in de zomervakantie wisselen ipv de winter?  :D

Groet,
Stephan

« Laatst bewerkt op: 01 February 2013, 22:12:17 door zzuma. Reden: Reactie gelezen, vraag verwijderd... »
Met vriendelijke groet,

Stephan

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #648 Gepost op: 01 February 2013, 22:17:22 »
Als je je verdiept in de geschiedenis van nieuwe treinstel- en locomotiefseries in Nederland dan is lang niet alles een succesverhaal. Ik moet vaak denken aan de introductie van DE3 in 1934. Met veel tamtam aangekondigd en wat een mislukking zeg. De vervangende treinen werden stoomdiesels genoemd. Stoomtreinen die een extra snelle dienstregeling moesten rijden en daarom bestonden uit ouderwetse houten rijtuigen. Ik geloof dat pas in 1937 de laatste stoomdiesels verdwenen. Bouwer Werkspoor moest in tussentijd ook nog even door NS gered worden. Werd dat allemaal toen ook zo breed uitgemeten in de pers als tegenwoordig?
« Laatst bewerkt op: 02 February 2013, 19:11:27 door MR »

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #649 Gepost op: 01 February 2013, 22:28:32 »
Toen was de media en de publieke belangstellimg nog niet zo uitgebreid als nu. ;D ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #650 Gepost op: 01 February 2013, 22:59:08 »
@Peter: Die praktijk/weersituatie is voor de fyra wel heel erg tegengevallen. Nieuwe treinstellen en/of dienstregeling in de zomervakantie wisselen ipv de winter?  :D

Dat zou een goed idee zijn en dat wilde ik eerst ook voorstellen, tot ik me realiseerde dat die krengen al zoveel vertraging hadden opgelopen dat nog een jaartje uitstel niet haalbaar zou zijn geweest.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #651 Gepost op: 01 February 2013, 23:12:21 »
Ik vraag me werkelijk af of eerste inzet van die V250-treinstellen in de zomer de problemen had kunnen verhelpen.

Stel: Het was gelukt om in de zomer van 2012 te gaan rijden. Dan waren er in die tijd allerlei kinderziektes naar voren gekomen. We weten natuurlijk niet in hoeverre mate die zouden zijn opgelost bij aanvang van de winter, maar het staat 100% vast dat de problemen die zich nu hebben voorgedaan door stuifsneeuw niet voorkomen waren door een eerdere start in de zomer.

En vervolgens werd het even echt winter. Dan zouden die treinstellen dus alsnog de problemen hebben opgeleverd die we nu kennen. Mischien was het dan wel zo geweest dat de NS en NMBS er na meer dan een half jaar ellende helemaal klaar mee waren geweest...

mvg,
Gert

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #652 Gepost op: 01 February 2013, 23:27:12 »
Ik zie ze als spoorweghobbyist ook het liefst teruggaan naar spaghetiland maar aan de andere kant,de meeste van die nieuwe treinen zijns spuuglelijk,dus wat is het alternatief,daarentegen,als je het stukje over de denen kijkt is wel erg met een roze bril op kijken als je verwacht dat ze het goed gaan doen,hoe zuur ook,het is gewoon MEUK!!!!
Groetjes Patrick

Bls-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #653 Gepost op: 02 February 2013, 09:18:15 »
Ff voor mijn begrip: er rijdt toch ook een thalys naar parijs via brussel?
Groeten
Paul

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #654 Gepost op: 02 February 2013, 09:31:52 »
Ja, mar die is niet van NS.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #655 Gepost op: 02 February 2013, 09:42:52 »
In juridische zin niet, nee. De enige binding met NS is dat de Thalys gereden wordt door NS Internationaal. Eigenlijk dezelfde constructie als bij NS Hispeed, die heeft ook geen eigen machinisten.
Groetjes,
Emiel

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #656 Gepost op: 02 February 2013, 09:43:25 »
Inderdaad zeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalys
Vandaar dat Thalys buiten de oplossingen gehouden wordt en dat de NMBS niet overloopt van enthousiasme voor de Fyra.

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 12220
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #657 Gepost op: 02 February 2013, 11:43:51 »
Die zelfde NMBS zal denk ik ook wel wat te vertellen hebben als t gaat over de wens van NS om die alternatieve verbinding in maart te deleten  ;)
Overigens schijnt NS nog steeds te roepen dat ze van AB technici niks geen info hebben gehad tot zover als t gaat over het oplossen van de problemen met de kruimeldief/v250.
Als NS had ik in zo'n geval gezegd je komt wederom je afspraak niet na en overlegt niets/laat niets horen,AB neem mee die meuk en we willen ons geld terug.
Nu laat men zich gewoon als een kind besodemieteren en brengt geen tegenmaatregelen op de tafel,dan laat je toch moedwillig met je sollen of zie ik dat verkeerd ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #658 Gepost op: 02 February 2013, 14:01:28 »
...de problemen met de kruimeldief...

Nu realiseer ik het me opeens: het probleem van de V250 is dat hij sneeuw opzuigt. Ja, dat hadden we natuurlijk kunnen zien aankomen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #659 Gepost op: 02 February 2013, 17:56:34 »
Nou snap ik ook waarom de uitlevering zo vertraagd was.
Als het in de zomermaanden uitgeleverd was geworden,dus zeg maar juni juli augustus waar geen sneeuw is,kwamen de problemen niet aan het licht en de garantie 3 maanden was dan verstreken.
De enige die dan lacht was de frabrikant,zo van sorry het valt buiten de garantie/teruggave termijn.
Nou dus niet,moet ansaldo het oplossen of die krijgt zijn probleemtreinstellen terug en geld uitgeven,al zullen dan zeker de fles opgaan.