Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 21:24:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 21:19:00
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 21:16:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647558 keer)

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #525 Gepost op: 26 January 2013, 16:28:38 »
Geweldig :) Flitssssss trein...
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #526 Gepost op: 26 January 2013, 16:43:36 »
En ik zie dat in zekere zin wel als positief.

Ik eigenlijk niet zo. Het politieke verhaal wil ik er buiten houden (ik ben voor Europese whatever, want het is niet de keuze tussen Den Haag en Brussel, maar tussen Peking en Brussel), maar in Groot-Brittannië houden ze eigenlijk helemaal niet van treinen en Nederland probeert dat voorbeeld te volgen. Privatiseren en scheiden wat niet strikt noodzakelijk was, investeringen die achterblijven, een spoorwegnet dat superdruk is om de eenvoudige reden dat Nederland relatief weinig spoorweg heeft.

Aan de andere kant is vrijwel alles geëlektrificeerd en dubbelspoor (sterker nog, dubbel enkelspoor), dat is wel weer zo. Maar toch, buiten de Randstad is het toch maar een beetje karig wat spoorwegen betreft. En leggen ze dan een keer wat aan, dan worden de kosten met miljarden overschreden omdat ieder konijn in de Betuwe zijn eigen tunnel heeft gekregen, met als gevolg dat we vooral niet meer geld in zo'n bodemloze put willen gooien. Terwijl een HSL Oost toch geen gek idee zou zijn geweest.

Maar goed, ik dwaal af. Toch past de Fyra een beetje in dat beeld. We willen iets spannends hebben, maar het mag niet te veel kosten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #527 Gepost op: 26 January 2013, 16:46:36 »
Nederlandser krijg je het bijna niet: voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Dus in dat opzicht is de Fyra een perfect product...  ;D

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #528 Gepost op: 26 January 2013, 16:47:47 »
Behalve dan dat we niet op de eerste rang zitten... ::)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #529 Gepost op: 26 January 2013, 16:48:19 »
Maar dat willen we wel....  ;)

Maar zoals een beroemd dichter al zei: tussen droom en werkelijkheid staan wetten en praktische bezwaren

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #530 Gepost op: 26 January 2013, 18:37:59 »
En leggen ze dan een keer wat aan, dan worden de kosten met miljarden overschreden omdat ieder konijn in de Betuwe zijn eigen tunnel heeft gekregen, met als gevolg dat we vooral niet meer geld in zo'n bodemloze put willen gooien.

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin! Je bent overduidelijk al lang uit Nederland weg. Heb je ooit langs de Betuweroute van Elst tot Rotterdam gereden? Ik denk het niet. Als je hier nog eens op vakantie komt, toch maar eens doen. Dan kom je wel tot een genuanceerder oordeel.

En dan nog iets: Konijnen leven voornamelijk in zandstreken, bossen en duinen. Weet je zeker dat je überhaupt ooit in de Betuwe bent geweest?

mvg,
Gert

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #531 Gepost op: 26 January 2013, 18:40:56 »
Peter overdrijft wat, maar grappen als de tunnel onder het Pannerdensch Kanaal en 150 km geluidscherm maken dergelijke projecten in Nederland wel extreem duur in vergelijking tot ons omringende landen.  

Dat ander project (HSL Zuid) heeft per km meer gekost dan welke uitbreiding van het LGV net in Frankrijk dan ook. Zelfs het in Franse ogen onbetaalbaar dure stukje onder de buitenwijken van Marseille door was goedkoper. Een deel is door de ondergrond te verklaren, maar 'inpassingsmaatregelen' spelen toch ook een grote rol.

Maar wat heeft dit onderwerp eigenlijk met de Fyra-soap te maken?
« Laatst bewerkt op: 26 January 2013, 18:45:04 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #532 Gepost op: 26 January 2013, 18:48:22 »
De enige link die er is zijn de miljarden Euro's die beide projecten gekost heeft.....
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #533 Gepost op: 26 January 2013, 18:58:46 »
Conclusie: De moderator is flink off topic gegaan!   8)

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #534 Gepost op: 26 January 2013, 19:22:17 »
Ai.....in dat geval moet de draad weer naar het stationsplein  ::)

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #535 Gepost op: 26 January 2013, 19:36:32 »
Maar dat willen we natuurlijk voorkomen, dus graag weer ontopic.


Jeroen
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

Foto Joop

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
  • schwyzfreak
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #536 Gepost op: 26 January 2013, 19:51:13 »
ISO-9000 slaat niet op de kwaliteit zelf, maar op een consequente kwaliteit. Dan moeten er allerlei procedures opgesteld zijn en ook nagevolgd worden. Je kunt dus volgens ISO-9000 chocolade koffiepotten fabriceren.

- Peter

zo vermeldde ik dat toch ook? met mijn verwijzing naar betonnen zwembandjes?
wel goed blijven lezen hoor...
Mijn Roco, Trix, Rivarossi, Fleischmann, Piko, Lima en Liliput stuur ik aan met Selectrix (MTTM, D&H, Stärz, Müt, Rautenhaus) ;) (y)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #537 Gepost op: 26 January 2013, 22:36:48 »
idd de T18'en zijin enkel geschikt voor 3KV= & 25KV~ (HSL + Lijn Rivage - Luxemburg + Athus Meuse)


Nu weet ik het niet meer. Volgens Wikipedia zouden de loc's toch een 1,5KV=stand op de spannings keuzeschakelaars staan hebben. (rijden dan met een beperkter vermogen)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #538 Gepost op: 26 January 2013, 22:39:12 »
Dat is een beproefd recept, de 25,5 heeft het altijd zo gedaan  :)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #539 Gepost op: 26 January 2013, 22:49:23 »
Dat het hier altijd meer moet kosten is een beetje onzin.. de Hanzelijn is ruim binnen budget gebleven en had dacht ik zelfs  2 miljoen euro over ook  ???

Back on topic: ze gaan dus met virm over de HSL karren? Lijkt me niet echt comfortabel..