Bij dit soort quotes vraag ik mij (als technisch georienteerd persoon) altijd af wat hier nou werkelijk bedoeld werd. Zeker in een geval als dit waarbij zelfs een eerstejaars LTS-zwakstroom student op zijn water kan aanvoelen dat dit naar alle waarschijnlijkheid niet letterlijk zo bedoeld was. Bedoelde de beste man dat er verschrikkelijk veel sneeuw lag, of bedoelde hij wellicht dat bij het rijden over een vele kilometers lange dunne sneeuwlaag, wellicht onder invloed van aerodynamische stromingen, er sneeuwophopingen plaatsvinden die uiteindelijk tot abnormale grote hoeveelheden sneeuw leiden op een bepaalde kritische locatie?[...]Kortom, legio mogelijkheden, legio verklaringen. Onduidelijkheid troef. Maar het schijnt bij de moderne snelle communicatie op social media nivo te horen om alles met een negatieve ondertoon uit te leggen, liefst gehuld in een zwaar sacrcastische ondertoon.En ja, ik begrijp dat AB, NS Highspeed/ministerie het nodige krediet verspeeld hebben, maar dat neemt niet weg dat ik objectieve informatie wel degelijk op prijs kan stellen.
AB werkt toch volgens een kwaliteitssysteem ISO-9000?
De verantwoordelijken bij NS die bepaald hebben aan welke criteria de treinen moesten voldoen zijn zo mede veroorzaker van het probleem, en daar herhaalt de geschiedenis zich: er was ooit een serie 1000, gebouwd in Zwitserland op basis van een bestaand concept, maar aangepast aan de Nederlandse wensen. Waardoor er veel problemen ontstonden die het voorbeeld niet kende. Er was ooit een serie 1100 die in Frankrijk succesvol treinen met 100km/u voorttrok: in Nederland wilde men een andere draaisteloplegging om er 130 mee te rijden. Tot in de jaren '90 is dat reden van allerlei problemen geweest. Kijk dus niet alleen naar de fabrikant, maar ook naar de aanvullende criteria waar, soms ná de ontwerpfase, aan voldaan moet gaan worden.
Italië-bashen is nu de nieuwe sport in Nederland?