Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 00:04:12
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
03 July 2025, 23:42:21
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door Modellbahnwagen
03 July 2025, 22:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
03 July 2025, 22:35:57
Yet Another Servo Decoder door bask185
03 July 2025, 22:24:01
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door Rick
03 July 2025, 21:56:20
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
03 July 2025, 21:47:40
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
03 July 2025, 21:46:56
US diorama in H0 door Misha
03 July 2025, 21:41:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
03 July 2025, 21:24:35
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
03 July 2025, 21:23:32
Zaagsel? door Prutsert
03 July 2025, 21:13:31
Raadplaatje door Klaas Zondervan
03 July 2025, 21:03:07
20 jaar BNLS door puntenglijder
03 July 2025, 20:48:13
Aachenau West door Wim Vink
03 July 2025, 20:39:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
03 July 2025, 20:21:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 July 2025, 17:24:38
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
03 July 2025, 17:17:05
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
03 July 2025, 17:11:14
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
03 July 2025, 16:14:56
Nijmegen in h0 door Rob S.
03 July 2025, 15:46:43
Een nieuw begin door dreezy
03 July 2025, 15:12:34
Sikje 225 door Huup
03 July 2025, 14:41:29
Roco 290 digtaliseren door Herb73
03 July 2025, 14:35:14
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
03 July 2025, 12:59:10
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 July 2025, 12:15:58
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door Falkenberg
03 July 2025, 08:42:04
rommenholler gasketelwagens door ArjanB
02 July 2025, 22:29:52
The Rolling Tables… (ofwel: eten tussen de rails wordt nieuw leven ingeblazen) door Bob R.
02 July 2025, 21:58:53
NL-baan in Canada door ArjanB
02 July 2025, 21:44:10
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641871 keer)

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #525 Gepost op: 26 January 2013, 16:28:38 »
Geweldig :) Flitssssss trein...
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #526 Gepost op: 26 January 2013, 16:43:36 »
En ik zie dat in zekere zin wel als positief.

Ik eigenlijk niet zo. Het politieke verhaal wil ik er buiten houden (ik ben voor Europese whatever, want het is niet de keuze tussen Den Haag en Brussel, maar tussen Peking en Brussel), maar in Groot-Brittannië houden ze eigenlijk helemaal niet van treinen en Nederland probeert dat voorbeeld te volgen. Privatiseren en scheiden wat niet strikt noodzakelijk was, investeringen die achterblijven, een spoorwegnet dat superdruk is om de eenvoudige reden dat Nederland relatief weinig spoorweg heeft.

Aan de andere kant is vrijwel alles geëlektrificeerd en dubbelspoor (sterker nog, dubbel enkelspoor), dat is wel weer zo. Maar toch, buiten de Randstad is het toch maar een beetje karig wat spoorwegen betreft. En leggen ze dan een keer wat aan, dan worden de kosten met miljarden overschreden omdat ieder konijn in de Betuwe zijn eigen tunnel heeft gekregen, met als gevolg dat we vooral niet meer geld in zo'n bodemloze put willen gooien. Terwijl een HSL Oost toch geen gek idee zou zijn geweest.

Maar goed, ik dwaal af. Toch past de Fyra een beetje in dat beeld. We willen iets spannends hebben, maar het mag niet te veel kosten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11634
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #527 Gepost op: 26 January 2013, 16:46:36 »
Nederlandser krijg je het bijna niet: voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Dus in dat opzicht is de Fyra een perfect product...  ;D

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #528 Gepost op: 26 January 2013, 16:47:47 »
Behalve dan dat we niet op de eerste rang zitten... ::)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11634
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #529 Gepost op: 26 January 2013, 16:48:19 »
Maar dat willen we wel....  ;)

Maar zoals een beroemd dichter al zei: tussen droom en werkelijkheid staan wetten en praktische bezwaren

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #530 Gepost op: 26 January 2013, 18:37:59 »
En leggen ze dan een keer wat aan, dan worden de kosten met miljarden overschreden omdat ieder konijn in de Betuwe zijn eigen tunnel heeft gekregen, met als gevolg dat we vooral niet meer geld in zo'n bodemloze put willen gooien.

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin! Je bent overduidelijk al lang uit Nederland weg. Heb je ooit langs de Betuweroute van Elst tot Rotterdam gereden? Ik denk het niet. Als je hier nog eens op vakantie komt, toch maar eens doen. Dan kom je wel tot een genuanceerder oordeel.

En dan nog iets: Konijnen leven voornamelijk in zandstreken, bossen en duinen. Weet je zeker dat je überhaupt ooit in de Betuwe bent geweest?

mvg,
Gert

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #531 Gepost op: 26 January 2013, 18:40:56 »
Peter overdrijft wat, maar grappen als de tunnel onder het Pannerdensch Kanaal en 150 km geluidscherm maken dergelijke projecten in Nederland wel extreem duur in vergelijking tot ons omringende landen.  

Dat ander project (HSL Zuid) heeft per km meer gekost dan welke uitbreiding van het LGV net in Frankrijk dan ook. Zelfs het in Franse ogen onbetaalbaar dure stukje onder de buitenwijken van Marseille door was goedkoper. Een deel is door de ondergrond te verklaren, maar 'inpassingsmaatregelen' spelen toch ook een grote rol.

Maar wat heeft dit onderwerp eigenlijk met de Fyra-soap te maken?
« Laatst bewerkt op: 26 January 2013, 18:45:04 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #532 Gepost op: 26 January 2013, 18:48:22 »
De enige link die er is zijn de miljarden Euro's die beide projecten gekost heeft.....
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #533 Gepost op: 26 January 2013, 18:58:46 »
Conclusie: De moderator is flink off topic gegaan!   8)

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #534 Gepost op: 26 January 2013, 19:22:17 »
Ai.....in dat geval moet de draad weer naar het stationsplein  ::)

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #535 Gepost op: 26 January 2013, 19:36:32 »
Maar dat willen we natuurlijk voorkomen, dus graag weer ontopic.


Jeroen
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

Foto Joop

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
  • schwyzfreak
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #536 Gepost op: 26 January 2013, 19:51:13 »
ISO-9000 slaat niet op de kwaliteit zelf, maar op een consequente kwaliteit. Dan moeten er allerlei procedures opgesteld zijn en ook nagevolgd worden. Je kunt dus volgens ISO-9000 chocolade koffiepotten fabriceren.

- Peter

zo vermeldde ik dat toch ook? met mijn verwijzing naar betonnen zwembandjes?
wel goed blijven lezen hoor...
Mijn Roco, Trix, Rivarossi, Fleischmann, Piko, Lima en Liliput stuur ik aan met Selectrix (MTTM, D&H, Stärz, Müt, Rautenhaus) ;) (y)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #537 Gepost op: 26 January 2013, 22:36:48 »
idd de T18'en zijin enkel geschikt voor 3KV= & 25KV~ (HSL + Lijn Rivage - Luxemburg + Athus Meuse)


Nu weet ik het niet meer. Volgens Wikipedia zouden de loc's toch een 1,5KV=stand op de spannings keuzeschakelaars staan hebben. (rijden dan met een beperkter vermogen)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #538 Gepost op: 26 January 2013, 22:39:12 »
Dat is een beproefd recept, de 25,5 heeft het altijd zo gedaan  :)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #539 Gepost op: 26 January 2013, 22:49:23 »
Dat het hier altijd meer moet kosten is een beetje onzin.. de Hanzelijn is ruim binnen budget gebleven en had dacht ik zelfs  2 miljoen euro over ook  ???

Back on topic: ze gaan dus met virm over de HSL karren? Lijkt me niet echt comfortabel..