Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:35:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:54:03
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:40:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 09:17:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:30:58
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644590 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2925 Gepost op: 10 August 2014, 22:10:02 »
De meeste autosnelwegen hebben meer dan één rijstrook. Bij de HSL is dat al wat minder. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2926 Gepost op: 10 August 2014, 22:12:18 »
Op het spoor gewoon doen wat ze in NL ook op de weg doen: bumperkleven....

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2927 Gepost op: 10 August 2014, 22:26:33 »
Sterker nog, je kan zo dicht bumperkleven dat je je bumper kan vasthaken op de trekhaak van je voorganger, alsof je een soort van eeh... trein vormt ;)
« Laatst bewerkt op: 10 August 2014, 22:27:33 door NS8714. Reden: overbodig citaat verwijderd »

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 339
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2928 Gepost op: 10 August 2014, 23:11:33 »
Volgens mij ligt het niet aan de treinen, maar aan de hoogte verschillen in de spoorlijn.

Dat zijn ook echt gigantische hoogte verschillen, die komen in andere landen met hogesnelheidslijnen vast niet voor, die zijn allemaal vlakker dan Nederland.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2929 Gepost op: 11 August 2014, 00:33:48 »
De Thalys haalt in Nederland geen 300 km/u (dat was wel een "vereiste" vanuit de politiek om "aan te kunnen haken bij alle andere landen waar 300 km/u gehaald wordt, en waarom Den Haag als station er pertinent niet in paste), omdat alle traject secties te kort zijn om naar die snelheid te accelereren. Alleen op de sectie ten zuiden van Schiphol had 300 km/u moeten worden gehaald, maar door de (te kleine) diameter van de Groene Hart tunnel is de luchtweerstand en drukgolf te groot om 300 te halen. Bij 280 max blijft de teller steken. Het is niet anders .......

Mvg, Michel

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2930 Gepost op: 11 August 2014, 02:14:00 »
Tussen Schiphol en Rotterdam kun je wel degelijk 300 km/u rijden, gedurende pak 'm beet een minuut of twee a drie, de maximum snelheid wordt doorgaans net voor de Groene Hart tunnel bereikt. Tussen Rotterdam en Antwerpen wordt ook grotendeels 300 km/u gereden, waarvan een aanzienlijk deel in Nederland, dus dat de Thalys in Nederland geen 300km/u haalt is lariekoek.  ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2931 Gepost op: 11 August 2014, 05:03:36 »
Zoals ik schreef was wel ooit zo gecommuniceeerd door experts.

Met vriendelijke groet,
Michel


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2932 Gepost op: 11 August 2014, 18:26:25 »
De meeste autosnelwegen hebben meer dan één rijstrook. Bij de HSL is dat al wat minder. :)
Klopt, maar dat de Thalys geen 300 km/u rijdt door de andere treinen op de HSL is niet zo. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2933 Gepost op: 01 September 2014, 23:15:44 »

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2934 Gepost op: 01 September 2014, 23:30:07 »
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er een tunnel in een HSL lijn
Gebouwd word op zo,n manier dat er geen 300km per uur mogelijk
Is?

Op en top stom hollands zou ik zeggen!!!

Gr arnout

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2935 Gepost op: 01 September 2014, 23:47:42 »
Er is dus wel 300 km/h mogelijk, gewoon weer een fabeltje dat dat niet kan.

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 215
  • Mooi toch?
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2936 Gepost op: 02 September 2014, 10:21:00 »
http://www.nu.nl/binnenland/3866531/eerste-fyra-treinen-weekend-italie.html

Mocht eens een keer tijd worden...

Opgeruimd staat netjes.

Gr. Dieuwe
Gr. Dieuwe

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2937 Gepost op: 02 September 2014, 10:22:50 »
Kijk eens drie posts boven jouw post  ;)

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 215
  • Mooi toch?
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2938 Gepost op: 02 September 2014, 10:30:00 »
Had ik al gezien  ;D Dit bericht is iets uitgebreider..

Gr.
Gr. Dieuwe

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2939 Gepost op: 02 September 2014, 10:38:21 »
Het blijft jammer.
Er moet er wel eentje eerst schoon worden gemaakt, zag ik vanmorgen, maar dat zal wel gebeuren. Het spul wordt perfect onderhouden.
Wanneer gaan de aldaar gestalde TEE rijtuigen eigenlijk naar de beloofde superloods?
« Laatst bewerkt op: 02 September 2014, 10:40:13 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.