Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:29:39
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Reinout van Rees
Vandaag om 00:00:29
Lodewickshaven door Sikko
04 November 2025, 23:49:47
US diorama in H0 door Frank 123
04 November 2025, 23:07:48
Acme nieuwe ICNG door Chris Westerduin
04 November 2025, 22:35:15
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Casmir
04 November 2025, 22:27:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N door RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
04 November 2025, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Priegelman
04 November 2025, 21:19:50
Aachenau West door puntenglijder
04 November 2025, 21:09:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
04 November 2025, 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door defender
04 November 2025, 20:44:40
LS Models 2025 door Corné81
04 November 2025, 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
04 November 2025, 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
04 November 2025, 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald69
04 November 2025, 20:06:38
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
04 November 2025, 20:00:47
Project X...... door Ivo tB
04 November 2025, 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
04 November 2025, 19:24:53
Raadplaatje door Ronald69
04 November 2025, 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
04 November 2025, 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
04 November 2025, 18:24:04
Rondom Charlois door Alewijn
04 November 2025, 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
04 November 2025, 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht door marco
04 November 2025, 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
04 November 2025, 16:47:51
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
04 November 2025, 16:13:07
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 664838 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2925 Gepost op: 10 August 2014, 22:10:02 »
De meeste autosnelwegen hebben meer dan één rijstrook. Bij de HSL is dat al wat minder. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11733
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2926 Gepost op: 10 August 2014, 22:12:18 »
Op het spoor gewoon doen wat ze in NL ook op de weg doen: bumperkleven....

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2927 Gepost op: 10 August 2014, 22:26:33 »
Sterker nog, je kan zo dicht bumperkleven dat je je bumper kan vasthaken op de trekhaak van je voorganger, alsof je een soort van eeh... trein vormt ;)
« Laatst bewerkt op: 10 August 2014, 22:27:33 door NS8714. Reden: overbodig citaat verwijderd »

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2928 Gepost op: 10 August 2014, 23:11:33 »
Volgens mij ligt het niet aan de treinen, maar aan de hoogte verschillen in de spoorlijn.

Dat zijn ook echt gigantische hoogte verschillen, die komen in andere landen met hogesnelheidslijnen vast niet voor, die zijn allemaal vlakker dan Nederland.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2929 Gepost op: 11 August 2014, 00:33:48 »
De Thalys haalt in Nederland geen 300 km/u (dat was wel een "vereiste" vanuit de politiek om "aan te kunnen haken bij alle andere landen waar 300 km/u gehaald wordt, en waarom Den Haag als station er pertinent niet in paste), omdat alle traject secties te kort zijn om naar die snelheid te accelereren. Alleen op de sectie ten zuiden van Schiphol had 300 km/u moeten worden gehaald, maar door de (te kleine) diameter van de Groene Hart tunnel is de luchtweerstand en drukgolf te groot om 300 te halen. Bij 280 max blijft de teller steken. Het is niet anders .......

Mvg, Michel

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2930 Gepost op: 11 August 2014, 02:14:00 »
Tussen Schiphol en Rotterdam kun je wel degelijk 300 km/u rijden, gedurende pak 'm beet een minuut of twee a drie, de maximum snelheid wordt doorgaans net voor de Groene Hart tunnel bereikt. Tussen Rotterdam en Antwerpen wordt ook grotendeels 300 km/u gereden, waarvan een aanzienlijk deel in Nederland, dus dat de Thalys in Nederland geen 300km/u haalt is lariekoek.  ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2931 Gepost op: 11 August 2014, 05:03:36 »
Zoals ik schreef was wel ooit zo gecommuniceeerd door experts.

Met vriendelijke groet,
Michel


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2932 Gepost op: 11 August 2014, 18:26:25 »
De meeste autosnelwegen hebben meer dan één rijstrook. Bij de HSL is dat al wat minder. :)
Klopt, maar dat de Thalys geen 300 km/u rijdt door de andere treinen op de HSL is niet zo. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2933 Gepost op: 01 September 2014, 23:15:44 »

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1722
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2934 Gepost op: 01 September 2014, 23:30:07 »
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er een tunnel in een HSL lijn
Gebouwd word op zo,n manier dat er geen 300km per uur mogelijk
Is?

Op en top stom hollands zou ik zeggen!!!

Gr arnout

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2935 Gepost op: 01 September 2014, 23:47:42 »
Er is dus wel 300 km/h mogelijk, gewoon weer een fabeltje dat dat niet kan.

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2936 Gepost op: 02 September 2014, 10:21:00 »
http://www.nu.nl/binnenland/3866531/eerste-fyra-treinen-weekend-italie.html

Mocht eens een keer tijd worden...

Opgeruimd staat netjes.

Gr. Dieuwe
Gr. Dieuwe

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11733
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2937 Gepost op: 02 September 2014, 10:22:50 »
Kijk eens drie posts boven jouw post  ;)

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2938 Gepost op: 02 September 2014, 10:30:00 »
Had ik al gezien  ;D Dit bericht is iets uitgebreider..

Gr.
Gr. Dieuwe

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22640
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2939 Gepost op: 02 September 2014, 10:38:21 »
Het blijft jammer.
Er moet er wel eentje eerst schoon worden gemaakt, zag ik vanmorgen, maar dat zal wel gebeuren. Het spul wordt perfect onderhouden.
Wanneer gaan de aldaar gestalde TEE rijtuigen eigenlijk naar de beloofde superloods?
« Laatst bewerkt op: 02 September 2014, 10:40:13 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.