Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door Jean
19 November 2025, 23:51:29
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door hmmglaser
19 November 2025, 23:34:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
19 November 2025, 23:29:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door hmmglaser
19 November 2025, 23:27:13
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
19 November 2025, 23:14:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
19 November 2025, 23:00:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 November 2025, 22:56:09
Raadplaatje door Cc72000
19 November 2025, 22:55:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Vislijn
19 November 2025, 22:44:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
19 November 2025, 22:33:59
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
19 November 2025, 22:20:54
Bf Kibronn door Benelux795
19 November 2025, 22:19:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
19 November 2025, 22:18:52
Aachenau West door puntenglijder
19 November 2025, 22:16:25
Modelbaan Beltheim. door Frank 123
19 November 2025, 22:13:45
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
19 November 2025, 22:12:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
19 November 2025, 21:49:33
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door MOVisser
19 November 2025, 21:37:54
US diorama in H0 door wob
19 November 2025, 21:30:30
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door ArjanB
19 November 2025, 21:22:50
NS Mat 35 Maple Leaf door Railpassie
19 November 2025, 19:41:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 November 2025, 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
19 November 2025, 18:51:42
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
19 November 2025, 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door MichielB
19 November 2025, 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
19 November 2025, 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
19 November 2025, 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
19 November 2025, 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
19 November 2025, 15:13:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
19 November 2025, 14:31:06
  

Auteur Topic: Groenewoud 2.0/2.1  (gelezen 13586 keer)

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #45 Gepost op: 22 October 2012, 13:02:15 »
Wat me in elk geval opvalt is dat je station steeds kleiner wordt :)
Er verdwijnen steeds meer sporen. Wel vind ik de aansluiting van dubbel spoor naar station nu beter/natuurlijk over komen.

Roelco

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #46 Gepost op: 22 October 2012, 21:44:10 »
vind het er zo heel goed uitzien
waar komen de benodigdheden voor het stoom materieel nu te staan?
dit heeft vaak een recht stuk spoor nodig :)
groeten,
Auke

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #47 Gepost op: 23 October 2012, 19:22:11 »
Die 2 sporen die je hebt aangemerkt als " goederen",wat is daar de bedoeling van ?
Komt daar industrie met die sporen of iets anders ?
Als dat puur een plek zou zijn om wat wagons op te stapelen,dan zou ik dat anders aanpakken.
Wat loodjes incl spoor e.d. in de buurt van je station plaatsen evt ?
Dan kun je op de ruimte van die (voor mij nu nog)onbekende goederen sporen loc verzorgingsplaats creeren.
Ik hoor het wel.
Verder is het een fraai baan plan  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
  • Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #48 Gepost op: 23 October 2012, 19:58:48 »
@Roelco, Auke en Floris,

Dank voor jullie reacties en het meedenken.
Dat het station kleiner wordt heeft te maken met het aantal treinbewegingen, nl. er rijden maar 3 treinen en is te weinig voor een station met 4 á 5 sporen.
Ik heb daarom besloten, mede door andere reacties, dit in te korten tot 3 stationssporen.

Er is inderdaad een recht stuk spoor nodig voor de verzorgingssporen, betekend dat AnyRail weer gestart gaat worden.

V.w.b. de goederensporen, daar ben ik wederom mee aan het stoeien.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
  • Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #49 Gepost op: 27 October 2012, 16:02:35 »
Weer aan het puzzelen geweest:


Wederom wordt uw mening gevraagd e.d.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #50 Gepost op: 27 October 2012, 16:13:30 »
Welke sporen zijn nu goederen?
Ik zou de goederensporen juist een iets andere hoek geven dan de perron sporen :)
Verder ziet t dr goed uit ;D
groeten,
Auke

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #51 Gepost op: 27 October 2012, 16:46:35 »
Wil je 2 of 3 perronsporen? Op de tekening is alleen een perron tussen spoor 1 en spoor 2. Als je 3 perronsporen wilt, stel ik voor om een perron aan de onderzijde van spoor 1 te maken, en een perron tussen spoor 2 en spoor 3. Spoor 4 kan dan direct naast spoor 3 komen te liggen.

Je hebt eerder nog gezegd dat je rechte sporen in het Bw wilt, wil je dat nog? Zo ja, dan kan je de draaischijf en locloods nog wat verplaatsen, de draaischijf wat meer naar boven en de locloods, ten opzichte van de schijf, naar boven of naar onderen. Als je dan spoor 22 helemaal doortrekt naar onderen, kunnen langs dat spoor de voorzieningen voor kolen, water, zand en slakken aangebracht worden (ongeveer daar waar nu de locloods is). Na het aanvullen van de voorraden kunnen de locs over een wissel naar het laatste stukje van spoor 22, maken kop, en via het wissel kunnen ze dan de draaischijf bereiken. Spoor 21 kan dan gebruikt worden om van de draaischijf naar het station te komen.

Ziet er verder inderdaad prima uit!
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
  • Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #52 Gepost op: 29 October 2012, 11:06:35 »
De door Rudolph aangedragen opmerkingen toegepast in dit baanplan:



Spoor 22 is het verzorgingsspoor waar de loc's hun nieuwe voorraden kunnen halen.
Via ditzelfde spoor en wisselstraat gaan deze loc's via spoor 21 naar de locloods om hun volgende dienst af te wachten.
Spoor 4 is het opstelspoor voor de binnenkomende goederentrein.
Terughalen kan via spoor 22 en vervolgens uitsorteren over spoor 5 en 6.
Spoor 51 is het uithaalspoor/wachtspoor voor de rangeerloc.
Stationsgebouw staat gepland voor de kopsporen 1 en 2.

Uw mening wordt op prijs gesteld.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #53 Gepost op: 29 October 2012, 11:18:31 »
Zou de onderste verbinding tussen spoor 21 en 22 weghalen. De draaischijf meer rechts doen zodat spoor 21 en 22 er allebei op aan kunnen sluiten, en dan de draaischijf zo positioneren zodat spoor 21 en/of 22 zo veel mogelijk recht spoor krijgt voor de lok verzorging.
Eventueel het wissel in spoor 21 laten liggen voor nog een derde spoor naar de draaischijf, maar gezien je relatief kleine station zouden 2 sporen die kant op al genoeg moeten zijn.

Aansluiting van spoor 22 wel zo laten zodat via dat spoor de goederen sporen direct bereikbaar zijn vanaf de draaischijf.

Als de draaischijf meer aan de rand ligt kun je daar de lokloods niet meer doen. En die naar je toe is wat minder omdat je de treinen dan niet echt ziet. Je moet dan of de draaischijf zo hoog houden dat de lokloods aan de onderkant nog kan, dan wel de lokloods aan de boven kant doen zodat spoor 21 en 22 er achterlangs de draaischijf bereiken.

En misschein is het voor het beeld wel leuk om bij spoor 4 en 4 die knik er uit te halen, zodat die sporen niet parallel lopen aan de stationssporen 1, 2 en 3.

Lastig he om een plan te krijgen waar alle nadelen uit zijn :).

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #54 Gepost op: 29 October 2012, 11:31:17 »
Als je de draaischijf iets meer naar onder verplaatst(en eventueel naar het midden) en dan spoor 21 en 22 voor de locloods langs laat lopen, krijg je een mooi recht stuk naar de draaischijf toe voor de lokverzorging
groeten,
Auke

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #55 Gepost op: 29 October 2012, 19:20:52 »
Ben benieuwd wat hier voor nieuwe versie uit komt rollen  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
  • Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #56 Gepost op: 29 October 2012, 23:56:11 »
Hier is de nieuwe versie:



Uw mening wordt wederom gevraagd.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #57 Gepost op: 30 October 2012, 08:13:20 »
Zou zeggen begin maar met de bouw.
Je zou nog een beetje kunnen besparen door de verbinding tussen spoor 21 en 22 weg te laten, maar het kan zo ook prima zou ik zeggen.

Verder nog even gekeken naar je onderbaan. Volgens mij moet het zo ook nog prima mogelijk zijn om het voorste spoor daarvan zichtbaar te maken waardoor je de treinen nog wat extra kunt zien rijden, maar dat kun je tijdens de bouw altijd nog zien of dat mooi uitkomt, of door het hoogte verschil juist helemaal niet. Je gaf aan Nederlands te willen rijden, ook daar kun je wel wat met hoogte verschillen werken, maar niet echt met mooie bergwanden.

Succes met de bouw.
Roelco

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #58 Gepost op: 30 October 2012, 08:15:23 »
Ziet er goed uit (y)
Denk dat als je t goederenspoor een lichte hoek meegeeft t wat beter oogt..
Maar verder niets op aan te merken ;D
groeten,
Auke

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
  • Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
« Reactie #59 Gepost op: 30 October 2012, 11:28:05 »
@ Roelco en Auke en anderen,

Dank voor het meedenken, hieronder het totaalplaatje:



Als alles meezit gaat de bouw beginnen in het voorjaar.
Eerst de oude baan afbreken en alles opbergen.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.