Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Au bord de la Cèze
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:10:40
Raadplaatje
door
dennie
Vandaag
om 10:09:50
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:00:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:58:42
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 08:50:59
Baanbouw Rehausen2
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:31:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Silvolde
Vandaag
om 00:03:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
08 September 2025, 23:51:23
Haandrecht materieel
door
orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
08 September 2025, 21:35:43
Vele baanplannen online gezet
door
Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa
door
ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken?
door
Hennie
08 September 2025, 19:55:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
08 September 2025, 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen?
door
Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk
door
Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
08 September 2025, 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
08 September 2025, 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
Eric B
08 September 2025, 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
08 September 2025, 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
08 September 2025, 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
07 September 2025, 23:27:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Groenewoud 2.0/2.1
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omlaag
Auteur
Topic: Groenewoud 2.0/2.1 (gelezen 13095 keer)
rjr
Offline
Berichten: 2051
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #45 Gepost op:
22 October 2012, 13:02:15 »
Wat me in elk geval opvalt is dat je station steeds kleiner wordt
Er verdwijnen steeds meer sporen. Wel vind ik de aansluiting van dubbel spoor naar station nu beter/natuurlijk over komen.
Roelco
Gelogd
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #46 Gepost op:
22 October 2012, 21:44:10 »
vind het er zo heel goed uitzien
waar komen de benodigdheden voor het stoom materieel nu te staan?
dit heeft vaak een recht stuk spoor nodig
Gelogd
groeten,
Auke
tijgernootje
Offline
Berichten: 12278
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #47 Gepost op:
23 October 2012, 19:22:11 »
Die 2 sporen die je hebt aangemerkt als " goederen",wat is daar de bedoeling van ?
Komt daar industrie met die sporen of iets anders ?
Als dat puur een plek zou zijn om wat wagons op te stapelen,dan zou ik dat anders aanpakken.
Wat loodjes incl spoor e.d. in de buurt van je station plaatsen evt ?
Dan kun je op de ruimte van die (voor mij nu nog)onbekende goederen sporen loc verzorgingsplaats creeren.
Ik hoor het wel.
Verder is het een fraai baan plan
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Ronald69
Offline
Berichten: 2905
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #48 Gepost op:
23 October 2012, 19:58:48 »
@Roelco, Auke en Floris,
Dank voor jullie reacties en het meedenken.
Dat het station kleiner wordt heeft te maken met het aantal treinbewegingen, nl. er rijden maar 3 treinen en is te weinig voor een station met 4 á 5 sporen.
Ik heb daarom besloten, mede door andere reacties, dit in te korten tot 3 stationssporen.
Er is inderdaad een recht stuk spoor nodig voor de verzorgingssporen, betekend dat AnyRail weer gestart gaat worden.
V.w.b. de goederensporen, daar ben ik wederom mee aan het stoeien.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
Ronald69
Offline
Berichten: 2905
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #49 Gepost op:
27 October 2012, 16:02:35 »
Weer aan het puzzelen geweest:
Wederom wordt uw mening gevraagd e.d.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #50 Gepost op:
27 October 2012, 16:13:30 »
Welke sporen zijn nu goederen?
Ik zou de goederensporen juist een iets andere hoek geven dan de perron sporen
Verder ziet t dr goed uit
Gelogd
groeten,
Auke
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #51 Gepost op:
27 October 2012, 16:46:35 »
Wil je 2 of 3 perronsporen? Op de tekening is alleen een perron tussen spoor 1 en spoor 2. Als je 3 perronsporen wilt, stel ik voor om een perron aan de onderzijde van spoor 1 te maken, en een perron tussen spoor 2 en spoor 3. Spoor 4 kan dan direct naast spoor 3 komen te liggen.
Je hebt eerder nog gezegd dat je rechte sporen in het Bw wilt, wil je dat nog? Zo ja, dan kan je de draaischijf en locloods nog wat verplaatsen, de draaischijf wat meer naar boven en de locloods, ten opzichte van de schijf, naar boven of naar onderen. Als je dan spoor 22 helemaal doortrekt naar onderen, kunnen langs dat spoor de voorzieningen voor kolen, water, zand en slakken aangebracht worden (ongeveer daar waar nu de locloods is). Na het aanvullen van de voorraden kunnen de locs over een wissel naar het laatste stukje van spoor 22, maken kop, en via het wissel kunnen ze dan de draaischijf bereiken. Spoor 21 kan dan gebruikt worden om van de draaischijf naar het station te komen.
Ziet er verder inderdaad prima uit!
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Ronald69
Offline
Berichten: 2905
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #52 Gepost op:
29 October 2012, 11:06:35 »
De door Rudolph aangedragen opmerkingen toegepast in dit baanplan:
Spoor 22 is het verzorgingsspoor waar de loc's hun nieuwe voorraden kunnen halen.
Via ditzelfde spoor en wisselstraat gaan deze loc's via spoor 21 naar de locloods om hun volgende dienst af te wachten.
Spoor 4 is het opstelspoor voor de binnenkomende goederentrein.
Terughalen kan via spoor 22 en vervolgens uitsorteren over spoor 5 en 6.
Spoor 51 is het uithaalspoor/wachtspoor voor de rangeerloc.
Stationsgebouw staat gepland voor de kopsporen 1 en 2.
Uw mening wordt op prijs gesteld.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
rjr
Offline
Berichten: 2051
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #53 Gepost op:
29 October 2012, 11:18:31 »
Zou de onderste verbinding tussen spoor 21 en 22 weghalen. De draaischijf meer rechts doen zodat spoor 21 en 22 er allebei op aan kunnen sluiten, en dan de draaischijf zo positioneren zodat spoor 21 en/of 22 zo veel mogelijk recht spoor krijgt voor de lok verzorging.
Eventueel het wissel in spoor 21 laten liggen voor nog een derde spoor naar de draaischijf, maar gezien je relatief kleine station zouden 2 sporen die kant op al genoeg moeten zijn.
Aansluiting van spoor 22 wel zo laten zodat via dat spoor de goederen sporen direct bereikbaar zijn vanaf de draaischijf.
Als de draaischijf meer aan de rand ligt kun je daar de lokloods niet meer doen. En die naar je toe is wat minder omdat je de treinen dan niet echt ziet. Je moet dan of de draaischijf zo hoog houden dat de lokloods aan de onderkant nog kan, dan wel de lokloods aan de boven kant doen zodat spoor 21 en 22 er achterlangs de draaischijf bereiken.
En misschein is het voor het beeld wel leuk om bij spoor 4 en 4 die knik er uit te halen, zodat die sporen niet parallel lopen aan de stationssporen 1, 2 en 3.
Lastig he om een plan te krijgen waar alle nadelen uit zijn
.
Gelogd
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #54 Gepost op:
29 October 2012, 11:31:17 »
Als je de draaischijf iets meer naar onder verplaatst(en eventueel naar het midden) en dan spoor 21 en 22 voor de locloods langs laat lopen, krijg je een mooi recht stuk naar de draaischijf toe voor de lokverzorging
Gelogd
groeten,
Auke
tijgernootje
Offline
Berichten: 12278
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #55 Gepost op:
29 October 2012, 19:20:52 »
Ben benieuwd wat hier voor nieuwe versie uit komt rollen
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Ronald69
Offline
Berichten: 2905
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #56 Gepost op:
29 October 2012, 23:56:11 »
Hier is de nieuwe versie:
Uw mening wordt wederom gevraagd.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
rjr
Offline
Berichten: 2051
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #57 Gepost op:
30 October 2012, 08:13:20 »
Zou zeggen begin maar met de bouw.
Je zou nog een beetje kunnen besparen door de verbinding tussen spoor 21 en 22 weg te laten, maar het kan zo ook prima zou ik zeggen.
Verder nog even gekeken naar je onderbaan. Volgens mij moet het zo ook nog prima mogelijk zijn om het voorste spoor daarvan zichtbaar te maken waardoor je de treinen nog wat extra kunt zien rijden, maar dat kun je tijdens de bouw altijd nog zien of dat mooi uitkomt, of door het hoogte verschil juist helemaal niet. Je gaf aan Nederlands te willen rijden, ook daar kun je wel wat met hoogte verschillen werken, maar niet echt met mooie bergwanden.
Succes met de bouw.
Roelco
Gelogd
dimo1_dimo1
Offline
Berichten: 3380
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #58 Gepost op:
30 October 2012, 08:15:23 »
Ziet er goed uit
Denk dat als je t goederenspoor een lichte hoek meegeeft t wat beter oogt..
Maar verder niets op aan te merken
Gelogd
groeten,
Auke
Ronald69
Offline
Berichten: 2905
Duitsland TP III/IV
Re:Groenewoud 2.0/2.1
«
Reactie #59 Gepost op:
30 October 2012, 11:28:05 »
@ Roelco en Auke en anderen,
Dank voor het meedenken, hieronder het totaalplaatje:
Als alles meezit gaat de bouw beginnen in het voorjaar.
Eerst de oude baan afbreken en alles opbergen.
Grt, Ronald.
Gelogd
Grt, Ronald.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Groenewoud 2.0/2.1