Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
Vandaag
om 12:11:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rick
Vandaag
om 12:09:53
Minibaan Visserskaai H0
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:54:12
Terschellinger Spoor
door
Tjalling
Vandaag
om 11:31:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:18:54
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 11:16:15
Rondom Charlois
door
Jan Bennink
Vandaag
om 11:14:20
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:00:57
Piko blauwe 1000
door
Pauldg
Vandaag
om 10:18:27
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp?
door
Charles_
Vandaag
om 10:09:24
Revier Rheinbrenner (H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit
door
Besselspoor
Vandaag
om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:21:18
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 09:20:29
Raadplaatje
door
dennie
Vandaag
om 09:17:17
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:45:31
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:25:51
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 08:22:36
Ingezonden foto's en winnaars van voorgaande fotowedstrijden.
door
Bob R.
Vandaag
om 08:06:31
Beekdaelen in H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:04:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
sneek
Vandaag
om 00:49:08
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
Aachenau West
door
wob
27 November 2025, 21:41:21
Site Uhlenbrock
door
Jan-Peter
27 November 2025, 21:38:45
Stub switches
door
Hans1963
27 November 2025, 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
27 November 2025, 21:20:49
Welke versies van de Roco 2200 zijn er?
door
JohnH0
27 November 2025, 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
27 November 2025, 20:42:03
Arlbergbahn.. ?
door
Krazy Dre
27 November 2025, 20:23:36
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
27 November 2025, 20:05:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins (gelezen 27434 keer)
Maarten
Offline
Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #45 Gepost op:
23 August 2012, 13:51:39 »
foto!
Gelogd
met de groeten van Maarten
Gert1
Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #46 Gepost op:
23 August 2012, 13:53:04 »
Die zal ik t.z.t. eens maken.
mvg,
Gert
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #47 Gepost op:
23 August 2012, 15:29:05 »
gelezen MSM nr12 35 rijtuigen 2de klasse beschikten toen over airco, echter geen vermelding airco in 1ste klasse !
Groeten Peter
PS kwamen er 95 in dienst I10 waarvan 35 met airco 2de klasse rijtuigen !
«
Laatst bewerkt op: 23 August 2012, 15:35:58 door metpetergaathetbeter
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Maarten
Offline
Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #48 Gepost op:
23 August 2012, 15:43:39 »
Dank Peter,
in het geval zoals ik hier aankaart zag ik alleen een 2e klasse oranje rijtuig dus dan komt dat goed uit
gr.
Maarten
Gelogd
met de groeten van Maarten
Gert1
Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #49 Gepost op:
23 August 2012, 15:47:20 »
En LS Models heeft destijds inderdaad alleen B-rijtuigen met airco uitgebracht.
mvg,
Gert
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #50 Gepost op:
24 August 2012, 16:29:25 »
Deze trein is lekker kleurrijk, jammer dat ie niet in mn tijdperk past. (tot 1982)
Dus ik hou t bij zn voorganger (int296)
dirkjan
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #51 Gepost op:
24 August 2012, 16:39:50 »
Nu heeft Heris de produktie hernomen : zijn er I10 te krijgen in setjes van 2 dacht ik, maar ik bestelde al I10 van LS om de restauratie-rijtuigen er bij te hebben ; nl een I2 restaur(oranje) en een set met I4 retauratie-rijtuig van Railtour(bruin met oranje strepen dat dienst deed tot omstreeks '90 en die tijdens een reis naar of van Duitsland uitbrandde!
De setjes zijn Eurof.oranje,Memling en New Look!
Groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #52 Gepost op:
24 August 2012, 16:50:07 »
Ja, de I2AR zou leuk zijn, maar de koppelverkoop met wagens die ik niet nodig heb (I2 of I10) ga ik niet doen, zonder zeker te zijn ik dat de andere wagens kwijt kan raken.
Gelogd
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #53 Gepost op:
24 August 2012, 16:50:53 »
@Falkenberg: Ook dan kun je er een kleurrijke trein van maken: groene rijtuigen van de CFL, NMBS en SBB en grijze van de FS waren standaard. Als de SBB geen groene rijtuigen meer had, werden er ook wel oranje rijtuigen gesteld. In de zomer van 1978 reed er zelfs nog een tijdje een plan N mee (blauw). DB-rijtuigen (groen, blauwbeige) en SNCF-rijtuigen (groen met wit) reden soms ook in deze treinen mee. In sommige winterdiensten reed er een lichtblauwe generatorwagen van de NMBS mee. De loc kan nog meer kleur brengen: geelgrijs (NS), groen, groen met geel of geel met blauw (NMBS) of rood met geel (CFL).
In de jaren '80 zijn de CFL Wegmann rijtuigen omgeschilderd van groen tot groen met wit en de FS-rijtuigen van grijs in rood met grijs. Ik heb geen idee wanneer daar mee begonnen is, maar als dat voor 1982 gebeurd is kun je de treinen dus nog wat kleurrijker samenstellen.
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #54 Gepost op:
24 August 2012, 20:58:35 »
Yep, zie
hier
maar. Alles is er voor de trein in de tijdperken van 1976-1982, dus ik kan lekker combineren.
dirkjan
Gelogd
Maarten
Offline
Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #55 Gepost op:
24 August 2012, 21:01:06 »
m.a.w. er is al een draadje over de 296/297
Gelogd
met de groeten van Maarten
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #56 Gepost op:
25 August 2012, 16:34:44 »
Zou
dit
een 495 zijn?
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #57 Gepost op:
25 August 2012, 16:43:05 »
Ongetwijfeld. De italiaanse spoorwegen waren in die tijd berucht om stakingen (niet veel beter nu) dus dat de FS rijtuigen het een keertje niet op tijd haalden is goed mogelijk. Dan wordt de trein wel erg kort.. Het is een zondag. De trein heet in 1980 nog wel 296 en nog niet de 495.
dirkjan
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #58 Gepost op:
25 August 2012, 23:08:29 »
nu dat MSM-forum weer online is evenetje een draadje over die al dan niet bestaande I10 1ste klasse (met airco?) :
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=14851.0;topicseen
Groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
«
Reactie #59 Gepost op:
26 August 2012, 09:03:56 »
Volgende poging: SBB RIC B 12 in de Loreley pag 46 2de rijtuig pag 46 in het boekje het grensbaanvak Arnhem Emmerich
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins