Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 24672 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Gepost op: 22 augustus 2012, 15:13:42 »
In het kader van de treinsamenstellingen ben ik gaan kijken naar leuke Beneluxopties.

Stuk van Nederland naar Luik spreekt me erg aan, en toen vond ik de trein naar Basel. ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de site Beluxtrains.net.

Plaatje van daaruit opgehaald:


Ik ben nog op zoek naar het Dms rijtuig, die blijkt erg lastig te vinden. Maar verder ben ik een heel eind gekomen.
Ook al heb ik dan de 2024 in gele livrei, i.p.v. een groene 27. De 2024 is overigens ook nog tot in ieder geval geel gebleven want ik heb foto's uit 1991 gezien dat hij in het geel in Namen was.

Gevonden zijn nu:
Ls Models SBB CFF FFS set 47221 met daarin een AB en B rijtuig met nieuw logo
Ls Models 12017 - B rijtuig I10 B in volgens mij een moderne uitvoering maar zag hem terug in andere samenstellingen van 1991.













groeten
Maarten
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:19:02 »
Dat Zwitserse B-rijtuig is helaas niet correct. Jij hebt een 12-ramer en je hebt een 11-ramer nodig.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:22:15 »
tsja, dat is dan ook weer zo.

Dacht ik toch echt goed gekeken te hebben, haha. Helaas.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2012, 15:23:54 door Maarten »
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:33:39 »
Ah, weet het alweer, was erg gefocust op de AB. Nou ja, blijft er nog wat te zoeken (of te ruilen) over  ;D
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:55:17 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2012, 16:01:58 »
helemaal terecht Gert, dank voor je reactie
 ;D
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2012, 18:56:47 »
Nu kan ik een set van twee 11-ramers ergens vinden. Wil er iemand één van de twee?
 ;D
met de groeten van Maarten

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2012, 19:57:04 »
zover ik weet is er nog nooit een reeks 20 in Maastricht geweest.

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2012, 20:00:17 »
 :) Nou beweerde ik ook niet dat die 2024 zou kloppen. Maar ja, da's de loc die ik nu heb...
met de groeten van Maarten

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:59:29 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert


Ahum blz 63 het grensbaanvak Arnhem - Emmerich Loreley-express  B 12 rijtuigen. We kunnen de wagens uit de Lsm sets dus goed gebruiken ( kom ik nu ook pas achter)


Arnold

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:07:33 »
Meen je dat nou? Tot op heden hen ik altijd 11-ramers gezien.
Dit zou goed nieuws zijn!

Mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2012, 23:00:01 door Noordwaarts. Reden: tikfoutje... »

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:07:52 »
@Arnold,

zeker weten?

Ook tussen Maastricht en Basel? (Luik)
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:17:00 »
Ik zal later vanavond dat boekje even opzoeken.

Mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:21:24 »
tof, ben ook wel benieuwd. Maakt het een stuk eenvoudiger  ;D
met de groeten van Maarten

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:22:02 »
zeker weten?

Haal hem voor de zekerheid maar snel uit de verkoop... ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.