Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:55:22
Sfeer op je modelbaan door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:53:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 11:46:56
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:22:19
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door aad52
Vandaag om 11:17:03
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:06:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 10:57:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frank103
Vandaag om 10:30:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:21:24
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 10:05:40
Ronald doet de Fork Challenge! door Marc tramt
Vandaag om 09:21:45
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:13:07
Een NS 5500 knutselen door Huup
Vandaag om 08:06:49
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
Vandaag om 02:47:35
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 00:38:33
Intellibox probleem door BenPluim
23 July 2025, 23:34:08
De projecten van Ruben (NL H0) door hmmglaser
23 July 2025, 23:19:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
23 July 2025, 23:05:43
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
23 July 2025, 22:18:48
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
23 July 2025, 21:16:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
23 July 2025, 20:55:10
Gewoon wat busfoto's door RikM
23 July 2025, 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
23 July 2025, 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
23 July 2025, 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
23 July 2025, 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
23 July 2025, 16:40:28
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
23 July 2025, 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
23 July 2025, 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
23 July 2025, 15:41:04
Frans loodsje et cetera door Huup
23 July 2025, 14:38:08
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 26332 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #45 Gepost op: 23 August 2012, 13:51:39 »
foto!  ;D
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #46 Gepost op: 23 August 2012, 13:53:04 »
Die zal ik t.z.t. eens maken.

mvg,
Gert

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #47 Gepost op: 23 August 2012, 15:29:05 »
gelezen MSM nr12   35 rijtuigen 2de klasse beschikten toen over airco, echter geen vermelding airco in 1ste klasse !
Groeten Peter ;)

PS kwamen er 95 in dienst I10 waarvan 35 met airco 2de klasse rijtuigen !
« Laatst bewerkt op: 23 August 2012, 15:35:58 door metpetergaathetbeter »

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #48 Gepost op: 23 August 2012, 15:43:39 »
Dank Peter,

in het geval zoals ik hier aankaart zag ik alleen een 2e klasse oranje rijtuig dus dan komt dat goed uit

gr.
Maarten
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #49 Gepost op: 23 August 2012, 15:47:20 »
En LS Models heeft destijds inderdaad alleen B-rijtuigen met airco uitgebracht.

mvg,
Gert

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #50 Gepost op: 24 August 2012, 16:29:25 »
Deze trein is lekker kleurrijk, jammer dat ie niet in mn tijdperk past. (tot 1982)
Dus ik hou t bij zn voorganger (int296)

dirkjan

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #51 Gepost op: 24 August 2012, 16:39:50 »
Nu heeft Heris de produktie hernomen : zijn er I10 te krijgen in setjes van 2 dacht ik, maar ik bestelde al I10 van LS om de restauratie-rijtuigen er bij te hebben ; nl een I2 restaur(oranje) en een set met I4 retauratie-rijtuig van Railtour(bruin met oranje strepen dat dienst deed tot omstreeks '90 en die tijdens een reis naar of van Duitsland uitbrandde!

De setjes zijn Eurof.oranje,Memling en New Look!

Groeten Peter

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #52 Gepost op: 24 August 2012, 16:50:07 »
Ja, de I2AR zou leuk zijn, maar de koppelverkoop met wagens die ik niet nodig heb (I2 of I10) ga ik niet doen, zonder zeker te zijn ik dat de andere wagens kwijt kan raken.

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #53 Gepost op: 24 August 2012, 16:50:53 »
@Falkenberg: Ook dan kun je er een kleurrijke trein van maken: groene rijtuigen van de CFL, NMBS en SBB en grijze van de FS waren standaard. Als de SBB geen groene rijtuigen meer had, werden er ook wel oranje rijtuigen gesteld. In de zomer van 1978 reed er zelfs nog een tijdje een plan N mee (blauw). DB-rijtuigen (groen, blauwbeige) en SNCF-rijtuigen (groen met wit) reden soms ook in deze treinen mee. In sommige winterdiensten reed er een lichtblauwe generatorwagen van de NMBS mee. De loc kan nog meer kleur brengen: geelgrijs (NS), groen, groen met geel of geel met blauw (NMBS) of rood met geel (CFL).

In de jaren '80 zijn de CFL Wegmann rijtuigen omgeschilderd van groen tot groen met wit en de FS-rijtuigen van grijs in rood met grijs. Ik heb geen idee wanneer daar mee begonnen is, maar als dat voor 1982 gebeurd is kun je de treinen dus nog wat kleurrijker samenstellen.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #54 Gepost op: 24 August 2012, 20:58:35 »
Yep, zie hier maar. Alles is er voor de trein in de tijdperken van 1976-1982, dus ik kan lekker combineren.

dirkjan

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #55 Gepost op: 24 August 2012, 21:01:06 »
m.a.w. er is al een draadje over de 296/297

;D
met de groeten van Maarten

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #56 Gepost op: 25 August 2012, 16:34:44 »
Zou dit een 495 zijn?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #57 Gepost op: 25 August 2012, 16:43:05 »
Ongetwijfeld. De italiaanse spoorwegen waren in die tijd berucht om stakingen (niet veel beter nu) dus dat de FS rijtuigen het een keertje niet op tijd haalden is goed mogelijk. Dan wordt de trein wel erg kort.. Het is een zondag. De trein heet in 1980 nog wel 296 en nog niet de 495.

dirkjan

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #58 Gepost op: 25 August 2012, 23:08:29 »
nu dat MSM-forum weer online is evenetje een draadje over die al dan niet bestaande I10 1ste klasse (met airco?) :

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=14851.0;topicseen

Groeten Peter ;)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #59 Gepost op: 26 August 2012, 09:03:56 »
Volgende poging: SBB RIC B 12 in de Loreley pag 46 2de rijtuig  pag 46 in het boekje het grensbaanvak Arnhem Emmerich