Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 01:05:47
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
22 July 2025, 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door j.ossebaar
22 July 2025, 21:11:18
Raadplaatje door hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 July 2025, 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
22 July 2025, 16:18:48
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 26316 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #45 Gepost op: 23 August 2012, 13:51:39 »
foto!  ;D
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #46 Gepost op: 23 August 2012, 13:53:04 »
Die zal ik t.z.t. eens maken.

mvg,
Gert

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #47 Gepost op: 23 August 2012, 15:29:05 »
gelezen MSM nr12   35 rijtuigen 2de klasse beschikten toen over airco, echter geen vermelding airco in 1ste klasse !
Groeten Peter ;)

PS kwamen er 95 in dienst I10 waarvan 35 met airco 2de klasse rijtuigen !
« Laatst bewerkt op: 23 August 2012, 15:35:58 door metpetergaathetbeter »

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #48 Gepost op: 23 August 2012, 15:43:39 »
Dank Peter,

in het geval zoals ik hier aankaart zag ik alleen een 2e klasse oranje rijtuig dus dan komt dat goed uit

gr.
Maarten
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #49 Gepost op: 23 August 2012, 15:47:20 »
En LS Models heeft destijds inderdaad alleen B-rijtuigen met airco uitgebracht.

mvg,
Gert

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #50 Gepost op: 24 August 2012, 16:29:25 »
Deze trein is lekker kleurrijk, jammer dat ie niet in mn tijdperk past. (tot 1982)
Dus ik hou t bij zn voorganger (int296)

dirkjan

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #51 Gepost op: 24 August 2012, 16:39:50 »
Nu heeft Heris de produktie hernomen : zijn er I10 te krijgen in setjes van 2 dacht ik, maar ik bestelde al I10 van LS om de restauratie-rijtuigen er bij te hebben ; nl een I2 restaur(oranje) en een set met I4 retauratie-rijtuig van Railtour(bruin met oranje strepen dat dienst deed tot omstreeks '90 en die tijdens een reis naar of van Duitsland uitbrandde!

De setjes zijn Eurof.oranje,Memling en New Look!

Groeten Peter

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #52 Gepost op: 24 August 2012, 16:50:07 »
Ja, de I2AR zou leuk zijn, maar de koppelverkoop met wagens die ik niet nodig heb (I2 of I10) ga ik niet doen, zonder zeker te zijn ik dat de andere wagens kwijt kan raken.

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #53 Gepost op: 24 August 2012, 16:50:53 »
@Falkenberg: Ook dan kun je er een kleurrijke trein van maken: groene rijtuigen van de CFL, NMBS en SBB en grijze van de FS waren standaard. Als de SBB geen groene rijtuigen meer had, werden er ook wel oranje rijtuigen gesteld. In de zomer van 1978 reed er zelfs nog een tijdje een plan N mee (blauw). DB-rijtuigen (groen, blauwbeige) en SNCF-rijtuigen (groen met wit) reden soms ook in deze treinen mee. In sommige winterdiensten reed er een lichtblauwe generatorwagen van de NMBS mee. De loc kan nog meer kleur brengen: geelgrijs (NS), groen, groen met geel of geel met blauw (NMBS) of rood met geel (CFL).

In de jaren '80 zijn de CFL Wegmann rijtuigen omgeschilderd van groen tot groen met wit en de FS-rijtuigen van grijs in rood met grijs. Ik heb geen idee wanneer daar mee begonnen is, maar als dat voor 1982 gebeurd is kun je de treinen dus nog wat kleurrijker samenstellen.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #54 Gepost op: 24 August 2012, 20:58:35 »
Yep, zie hier maar. Alles is er voor de trein in de tijdperken van 1976-1982, dus ik kan lekker combineren.

dirkjan

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #55 Gepost op: 24 August 2012, 21:01:06 »
m.a.w. er is al een draadje over de 296/297

;D
met de groeten van Maarten

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #56 Gepost op: 25 August 2012, 16:34:44 »
Zou dit een 495 zijn?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #57 Gepost op: 25 August 2012, 16:43:05 »
Ongetwijfeld. De italiaanse spoorwegen waren in die tijd berucht om stakingen (niet veel beter nu) dus dat de FS rijtuigen het een keertje niet op tijd haalden is goed mogelijk. Dan wordt de trein wel erg kort.. Het is een zondag. De trein heet in 1980 nog wel 296 en nog niet de 495.

dirkjan

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1106
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #58 Gepost op: 25 August 2012, 23:08:29 »
nu dat MSM-forum weer online is evenetje een draadje over die al dan niet bestaande I10 1ste klasse (met airco?) :

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=14851.0;topicseen

Groeten Peter ;)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #59 Gepost op: 26 August 2012, 09:03:56 »
Volgende poging: SBB RIC B 12 in de Loreley pag 46 2de rijtuig  pag 46 in het boekje het grensbaanvak Arnhem Emmerich