Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 20:13:20
Eindstation Daarhuizen door HenkN
Vandaag om 20:10:31
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek door Albert de Heer
Vandaag om 19:56:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 19:45:34
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:42:39
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 19:28:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:26:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 19:21:59
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 18:53:53
Piko Eas-z gebracht als Eaos door ES44C4
Vandaag om 18:40:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:31:46
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
  

Auteur Topic: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?  (gelezen 31032 keer)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #75 Gepost op: 24 December 2018, 13:12:52 »
Via Google Maps  is hij goed te zien op station van Calau.

Idd naast het spoor.
Zou niet weten wie nu de eigenaar is van het ding.
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5632
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #76 Gepost op: 24 December 2018, 14:59:36 »
En als je op Calau, Bahnhof klikt: een foto van het apparaat.
Groet, Frank

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2606
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #77 Gepost op: 24 December 2018, 15:18:58 »
als ik dan dit dan zo zie dan denk ik: hoe gaan we die terug halen en opknappen:)) hij lijkt er inderdaad nog best aardig uit te zien. ik vind het wel een leuke uitdaging, nog iemand :) hij mag bij mij wel in de tuin staan als het moet  ;D

@spoorzeven, dank je voor de link! was redelijk laat vannacht toen ik die post plaatste :)
« Laatst bewerkt op: 24 December 2018, 15:22:09 door duikeend »
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #78 Gepost op: 24 December 2018, 17:10:25 »
Check foto’s hier en voor bewegend beeld: hier. Een jaar later is er een oefening mee gedaan.
« Laatst bewerkt op: 24 December 2018, 17:18:44 door Tedo »
Grtz!
Tedo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #79 Gepost op: 01 January 2019, 14:49:17 »
Nou fijn, zo'n ding lekker op de zijkant leggen... de wagen ziet er voor zijn leeftijd inderdaad niet slecht uit, maar ik pas maar even.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5491
  • Modelspoor is emotie...
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #80 Gepost op: 01 January 2019, 15:40:58 »
Huppetee, snijbrander d'r in en koeken die handel.... ;D
Tbinnebarretije…

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #81 Gepost op: 05 June 2019, 10:04:27 »
Ik zag zojuist op een andere site van het THW dat de "örtliche Feuerwehr" het buffetrijtuig als oefenobject gaat gebruiken.

Ik ben bang dat er op korte termijn niet veel meer van over is, waar Koek nog zijn graantje van zou mee kunnen plukken.

"Sehr schade" dat zo'n mooi en speciaal rijtuig niet behouden kan worden !!   

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #82 Gepost op: 06 November 2020, 10:14:33 »
Even nog een oud draadje afstoffen.

Het laatste buffetrijtuig houdt het nog goed vol, gezien deze reactie op Bahnnbilder.de:

Dieser Wagen, der am Bahnhof Calau (Niederl) steht, hat eine lange Geschichte. Ursprünglich war er in den Niederlanden als Buffetwagen im Turnusverkehr unterwegs und dort als 51 84 88-40 007-9 buffet-007 registriert. Er kam danach nach Deutschland und wurde in Sonderzügen mit der Nummer 51 80 09-70 111-2 "Krombacher Party-Express" eingesetzt. Bei der DB war er zuvor als 51 80 53-40 057-9 Bcm im Einsatz. Zum Aufnahmezeitpunkt war weder Nummer noch Halter angeschrieben. Fotografiert habe ich den Wagen, der wohl schon längere Zeit im Bahnhof steht und Besucher willkommen heißt, am 28.08.2020. An der Stelle auch ein Dankeschön an Ad Vijge, der mir auf FB mit den Daten geholfen hat. 
Frank Paukstat

Op 28 augustus 2020 zijn er nog foto's gemaakt van het rijtuig. Ik heb de foto niet bijgevoegd i.v.m., copyrights. Wie Ad Vijge is, weet ik niet. tcoch een kenner blijkbaar.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
  • Spoor N
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #83 Gepost op: 06 November 2020, 10:39:53 »
Maar een link naar de foto is natuurlijk wel toegestaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #84 Gepost op: 06 November 2020, 21:15:06 »
Het rijtuig zit waarschijnlijk nog vol met asbest....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #85 Gepost op: 08 November 2020, 19:56:31 »
Dat is opzich niets bijzonders aan materieel wat gebouwd is voor de jaren '90 eigenlijk.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
  • Spoor N
Re:Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #86 Gepost op: 08 November 2020, 20:30:22 »
Het asbestverhaal is op de eerste pagina's al behandeld:  :P
Het ligt eraan waar, en wat voor asbest erinzit. Heb je over asbest vonkkappen voor schakelaars, of antidreunpasta op de wanden? Dat laatste is bijna niet weg te krijgen, een paar vonkkappen kun je opnieuw laten maken.

Veel museum objecten zijn ook niet ontasbest, maar asbest veilig gemaakt zodat asbest niet van zijn plaats komt. Veilig voor de reiziger, echter oppassen met het onderhoud, je kunt niet zo ergens een slecht stuk staal in de bak uitslijpen als er roestgaten in vallen. Je zult dan dat deel toch moeten laten ontasbesten eerst voor je er wat mee kunt,

D'r zitten heel wat haken en ogen aan vast nog.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #87 Gepost op: 05 January 2021, 20:22:54 »
Hier nog wat foto's van het rijtuig van binnen.
Het rijtuig ziet er nog origineel uit van binnen.
Alleen de wand achter bar is aangepast,daar zat een groot metalen rek waar wijn,mars,twix enz werden gepresenteerd.
Het verlaagde stuk met de spotjes boven de bar en het verlichtingsornament in het midden was in de NS tijd ook bruin.
Verder zijn de wanden,vloer,koelhok en de dienstruimte nog origineel zo te zien.

https://www.ice-treff.de/index.php?mode=thread&id=290602&fbclid=IwAR0qJW4yGTDq0jHnfxmXp8bVGWJQxJmzqf3rrFhaW8_vzC1CheAAtZmVf0E

Mvg Jamie Diks

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #88 Gepost op: 29 April 2024, 12:49:10 »
Via de brandweer(-commandant) in Calau ben ik aan foto's gekomen van het laatste buffetrijtuig, welk nog bestaat.

Het staat nog een Calau en is eigendom van de brandweer/THW van die plaatst. Staat naast het spoor op twee stukjes rail. De brandweercommandant heeft mij gezegd, dat het rijtuig weer te koop is.
Zij zouden ook wel willen meedenken/meewerken om transport te regelen.

Wie heeft interesse?













Railpassie

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
Re: Is het laatste buffetrijtuig te behouden?
« Reactie #89 Gepost op: 29 April 2024, 13:37:40 »
Inderdaad een leuk initiatief ,wie weet wil er iemand je helpen ;)
« Laatst bewerkt op: 29 April 2024, 13:41:17 door Railpassie »