@ Mispoes: Ik heb zelf geen foto's, maar redelijk recente kiekjes staan op de site van Martijn Haman op deze plek (link rechtstreeks naar subpagina zonder frame, dat krijg ik er niet op). Foto's dateren van 2011 en het valt me best mee hoe dit rijtuig er uit ziet. Wel heeft het nogal een achterstand qua revisies (hoe verwonderlijk), dus dat zou een eerste zorg zijn als men er in slaagt om het rijtuig aan te schaffen. Komend weekeinde zit ik in Keulen, misschien dan ik er een uitstapje aan waag. Voor jou is Múnster wel aan te rijden vanuit het oosten.Ik vraag me af of er nog iets aan het interieur van het rijtuig is verspijkerd in de periode na NS. Zo niet, dan is het rijtuig mijns inziens alleen vanwege het interieur al het bewaren meer dan waard. Zo jaren '70 krijg je ze niet meer, en toch een mooi voorbeeld waar NS Materieel & Werkplaatsen in die dagen toe in staat was. Feit is dat er relatief veel van het design van NS uit de jaren '70 en '80 verloren dreigt te gaan, mede door de midlife-revisies van de afgelopen jaren.Ik ben uiteraard een leek op dit gebied, maar zou de aanschaf en revisie van dit rijtuig te financieren zijn? Ik heb geen idee hoeveel zoiets moet kosten. Maar ik probeer graag in haalbare projecten te denken, en ik ben benieuwd hoe haalbaar dit zou zijn.@ Gert: En wat dacht je van de cateringmogelijkheden bij rondritten zoals Heimwee-expres e.d.? Bovendien zou zo'n krokettenkar in crème en bruin een mooie blikvanger zijn in zo'n trein. Natuurlijk zou geel/blauw ook mogen.
Overigens schiet me nu te binnen dat dit rijtuig misschien nog asbest bevat.