De normaalspoor LTM rijtuigen waren wel wat zwaarder dan de gerestaurteerde tramrijtuigen in Hoorn. Bovendien: de LTM ging al vrij snel ten onder omdat het aantal reizigers nogal tegenviel. Zelfs vier rijtuigen was al heel veel.De LTM 21-35 waren bovendien gebouwd voor hellingrijke lijnen èn ze moesten ook in het kolenvervoer kunnen invallen, hoewel de LTM daar ook aparte locs voor had.Dirk
De normaalspoor LTM rijtuigen waren wel wat zwaarder dan de gerestaurteerde tramrijtuigen in Hoorn. Bovendien: de LTM ging al vrij snel ten onder omdat het aantal reizigers nogal tegenviel. Zelfs vier rijtuigen was al heel veel.De LTM 21-35 waren bovendien gebouwd voor hellingrijke lijnen èn ze moesten ook in het kolenvervoer kunnen invallen, hoewel de LTM daar ook aparte locs voor had.
De LTM 51 zal wat lastiger worden, maar wie weet wat er in de "hobbykelder" verborgen zit
D'r zijn nog twee LTM bakken bewaard gebleven en in bezit van de SHM. De hoop is dat voordat Rutger de pensioengerechtigde leeftijd als stoker (of mcn) bereikt heeft deze bakken rijvaardig achter de LTM 26 hangen.
We vervolgen met de 2e fotoserie.En deze keer gaan we naar Cartils.Het nog zichtbare stuk bevind zich tussen de Geul en een landweg tussen Cartils (Wittem) en Kapolder (Wijlre)
Dirk, zo vaak hangen er geen tramrijtuigen achter de LTM 26 maar de oostenrijkers/zwitsers die toch een redelijk gewicht hebben.Groeten,Rutger
@Petertrein81 Zijn die tekeningen van de 51 in te scannen of zo, ik ben al enige tijd op zoek naar deze tekeningen om hem in model na te maken.