Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Arjan6511
Vandaag om 12:42:09
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 12:40:45
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:36:21
modulebaan in spoor 1 door rbroerse
Vandaag om 12:30:31
W.V. Kalender 2026 door Ronald69
Vandaag om 12:24:26
Raadplaatje door wimk
Vandaag om 11:27:15
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:05
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 11:26:43
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door henk
Vandaag om 11:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:26:03
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:11:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Huup
Vandaag om 11:01:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:46:29
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 10:23:37
Nederlands-materieel in Spoor-1 door Kees-Jan
Vandaag om 10:19:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:41:24
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 09:10:38
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 09:02:22
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 08:58:28
Wat spoor 1 brouwsels door Sikko
Vandaag om 08:58:05
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 08:55:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:49:23
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 08:39:56
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 07:36:29
Baanplan Belkamp H0 door Gerrit H
Vandaag om 04:52:28
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door roadster36
Vandaag om 02:03:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald A.
31 October 2025, 23:26:09
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:47:28
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:42:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
31 October 2025, 22:35:13
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3767521 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2385 Gepost op: 30 May 2013, 21:01:33 »
Gelukkig zijn je bouw en verbouw kunsten beter dan de paint kunsten  ;D
T is me nog steeds abracadabra,maar nogmaals t zal vast wel fraai worden  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2386 Gepost op: 30 May 2013, 21:11:37 »
Die zwarte kunst, da's intrigerend, want daar kun je twee kanten mee op ;D.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2387 Gepost op: 30 May 2013, 21:16:55 »
Ik geef 't op  :P ::) >:(

Gewoon blijven kijken, dan komt 't vanzelf wel. Tenslotte is this The Continuing Story of Lümmeln!

Seeyah!
John

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2388 Gepost op: 30 May 2013, 21:44:07 »
Hey Johannes V. da's een best pakket vaardigheden. Ik had er al zo'n vermoeden van.

Regards,

Jackson P.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2389 Gepost op: 30 May 2013, 22:33:04 »
Hmja. Maar vaardigheden moet je onderhouden, of liever, blijven ontwikkelen. En vooral met die grafische technieken is daar niet veel van terecht gekomen.
En wat paint betreft, ik ben met sommige dingen linkshandig, en met andere dingen rechtshandig. Tekenen doe ik rechts, de muis bedien ik met mijn linkerhand. Dat werkt dus niet als je iets in paint wil doen :D :D

Pas je op met die druppels?

Groet,
Jan

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2390 Gepost op: 30 May 2013, 22:59:57 »

P. D. T. V.
Pollock Digital Tele Vision.

Alles onder controle.

Groet,

Robert Jan

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 666
  • Idioot op een skateboard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2391 Gepost op: 30 May 2013, 23:02:45 »
Ik geef 't op  :P ::) >:(

Gewoon blijven kijken, dan komt 't vanzelf wel. Tenslotte is this The Continuing Story of Lümmeln!

Seeyah!
John
Je bedoelt toch the continuing story of radar love?

Volgens mij snap ik wel wat je met je paint skills en uitleg bedoelt, enfin het was het enige wat ik me zou kunnen voorstellen nog voor je uitleg er kwam. ;)

Met die St. Goar baan bedoelde ik eerder op het principe van 2 verdiepen modelbaan, z'n onderste verdiep ligt vrij dicht tegen de grond. ;)

Groeten,
Olivier!
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2392 Gepost op: 31 May 2013, 10:15:24 »
Twee of meer verdiepingen komen ook nicht im Frage, ook in de hoogte is de ruimte enigszins beperkt. Of ik zou m'n bibliotheek van de hand moeten doen.



Met continuing story refereerde ik eigenlijk aan een oude tv-serie, die ik tegen wil en dank (gedeeltelijk) heb gevolgd tijdens logeerpartijen bij mijn opa en oma.
CZ is wel een snaarstrakke drummer, en wat je ook van m'n draadje kunt zeggen, strak is het niet ;)

Even bedenken hoe ik nu verder ga....

Jan K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2393 Gepost op: 31 May 2013, 14:22:48 »
Ha die Jan,
Die "story" waar je het over hebt is wel dik 40,45 jaar geleden. Ik heb er ook naar moeten kijken.  Peyton Place was de naam.
Ik zei altijd  "pekelvlees'. Eén bonk ellende was het. Zonde van de zendtijd.

               groet Jan K.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2394 Gepost op: 31 May 2013, 17:17:40 »
Ja, die bedoel ik. Mijn opa en ik gingen dan vaak zitten schaken.

Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar als ik met iets bezig ben, bekijk ik het vaak uit alle hoeken, vooraleer een volgende stap te doen. Ik had liever een stijging kleiner dan 3% gehad, maar gezien de ruimte mag ik blij zijn als ik dat haal. In principe streef ik er wel naar.

Maar wat lijkt dat dan toch nog steil omhoog (of omlaag) te gaan:


Ric

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2395 Gepost op: 31 May 2013, 18:29:13 »
Jan daar zie je straks niets meer van als het "heuveltje" er over ligt. De module wat laten zakken om de stijging te verminderen lijkt mij voor jou geen optie?

Grt. Ric

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2396 Gepost op: 31 May 2013, 19:16:14 »
Ja Ric, dat heb ik ook al overwogen, maar dan wordt de oprit naar het Bw wel erg steil, die zal nu naar alle waarschijnlijkheid al boven de 3% uitkomen, maar voor losse locs en hooguit een korte trein met wat kolenbakken moet dat te doen zijn, denk ik.

Groet,
Jan

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2397 Gepost op: 31 May 2013, 19:44:43 »
het grootste deel van die helling bevind zich dan toch in de tunnel?
groeten,
Auke

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2398 Gepost op: 31 May 2013, 20:15:26 »
Die oprit naar het Bw niet...

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2399 Gepost op: 31 May 2013, 20:19:33 »
De afrit naar het schaduw station langer maken? En eerder de tunnel in :)
groeten,
Auke