Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Martijn193
Vandaag om 23:50:15
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door BrightonBelle
Vandaag om 23:25:16
Lodewickshaven door Wim Vink
Vandaag om 23:11:40
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:09:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door spock
Vandaag om 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
Vandaag om 22:58:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 22:18:36
Rangeren met een pec door Noordernet
Vandaag om 22:17:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
Vandaag om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
Vandaag om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
Vandaag om 20:20:29
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3764414 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14505 Gepost op: 23 November 2017, 20:29:07 »
Dat kan ik me voorstellen... ik kan me eigenlijk ook wel vinden in de logica die in die zin zit.

 

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14506 Gepost op: 23 November 2017, 23:01:35 »
Citaat van: Falkenberg
Laat ik nou net ff geen module in bouw hebben

Oké. De bouw van Falkenberg is alweer even geleden, denk ik?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4063
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14507 Gepost op: 23 November 2017, 23:27:51 »
nog niet af:

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26395
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14508 Gepost op: 24 November 2017, 12:02:03 »
Nou wel graag een beetje opschieten hoor  ;D ;D

mvg
Wim
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14509 Gepost op: 24 November 2017, 16:34:00 »
Better let as net, sizze de Fryzen, en sa is't mar krekt!
Kallum aan, dan breekt het lijntje niet, en: haastige spoed is zelden goed. Tevens: beter weldoordacht gedaan dan overhaast vergaan.
Daarnaast zou je in overweging kunnen nemen dat hardlopers doodlopers zijn en dat niet alle koks ook goud in de mond hebben.

Aan de andere kant: 't hinkende peerd komp achteran, dat dan weer wel.

Voordat er ballast werd aangebracht meende men er goed aan te doen eerst de basis voor dat ballastbed een beetje  in fatsoen te brengen, dat was op z'n zachtst gezegd met enige willekeur op maat gesneden. Geen probleem verder, een paar halen met een scalpel was afdoende.
Het schouwpad bestrooid met wat daarvoor geëigend materiaal, en zodra dat droog genoeg is wordt de ballast aangebracht.


Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4063
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14510 Gepost op: 24 November 2017, 16:42:35 »
Kijk, zo ziet een 01.10 er wel leuk uit :-) Nou nog iele wielen er onder  8)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14511 Gepost op: 24 November 2017, 17:02:29 »
Ja, dat was wel wat, wat slankere wielen. Vooral aan de voorloopassen zou dat al een hele verbetering zijn, maar als je alleen die er op zet, dan stoort de rest natuurlijk ook binnen de kortste keren.  ::)
Zal er best een keertje van komen, als de baan klaar is of zo...



Is ook maar € 174,= Per lok dan, en er zijn er hier twee. Of eigenlijk drie, min of meer. En dan de rest nog.
Maar ik heb net een nieuwe distributieriem in de automobiel laten zetten, en dat was ook niet voor niks. Even geduld dus.

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14512 Gepost op: 24 November 2017, 17:16:55 »
Eventueel de Roco-assen van de nieuwere versie (63220) een idee? Die heeft metalen wielen...

Vast een stuk goedkoper.
Maar aan de andere kant, als je iets wil doen, kun je het misschien inderdaad beter meteen goed doen  ;)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14513 Gepost op: 24 November 2017, 17:46:43 »
Kweenie of dit metaal is of niet, kan het zo niet zien en ik kan er ook niet met m'n tanden bij. Maar het gaat (vooral) ook om de flenzen, die zijn bij zowel de metalen als de kunststof wielen volgens de NEM, niet RP 25. En de breedte, die maakt ook nogal uit. Hoewel die van Weinert ook weer niet zoveel smaller zijn dan de Roco's. En ze zijn niet gebruneerd. En de tenderassen moeten nog apart van die voor de lok worden aangeschaft.


ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14514 Gepost op: 24 November 2017, 19:44:50 »


2400 naturel op een bedje van ballast, vergezeld van met verse steenkool gevulde zelflosser.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2113
  • MSc Micro-Electronics
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14515 Gepost op: 24 November 2017, 21:02:53 »
Heeft het zin om de flenzen bij te slijpen ? Indien ja, kan je mooi experimenteren op de voormalig van mij zijnde assen.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14516 Gepost op: 24 November 2017, 22:19:56 »
Hmmm... daar zeg je zoiets, Sander. Zeker wanneer het metalen wielen zijn, zal dat tot de mogelijkheden behoren. Met kunststog radkernen zal het uitkijken zijn.
Probleem is alleen dat ik geen idee heb waar ik ze in kan spannen om de flenzen af te draaien...

De bekende ballastmethode toegepast, en nu komen ook de minder goed bedekte plekken aan het licht. Dat geeft niks, als het straks droog is is er gelegenheid genoeg om het nog bij te werken.


T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14517 Gepost op: 24 November 2017, 23:11:57 »
Van dit soort plaatjes krijg ik ook weer bouwkriebels.... (y)

Mvg,

Tis
********

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14518 Gepost op: 26 November 2017, 16:31:46 »
Na, dann nix wie 'ran!

Ik heb me gisteren ook weer de ogen uitt de kop gekeken tijdens het besturen van een V200 en, even later, een lok BR24.
Onderweg kwam ik dit ensemble tegen, en dat leverde best wel inspiratie op:


DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3292
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14519 Gepost op: 26 November 2017, 21:59:12 »
Dat is een mooi pittoresk plaatje..  ;D
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".