Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Noordster
Vandaag om 12:15:45
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door Kees-Jan
Vandaag om 11:56:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
Vandaag om 11:49:09
soundprobleem piko 2000 decoder door Coen Burki
Vandaag om 11:46:53
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:21
Raadplaatje door henk
Vandaag om 11:30:14
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Ronald Halma
Vandaag om 11:28:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:27:50
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
Vandaag om 11:27:07
Een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 11:23:25
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Eric B
Vandaag om 11:12:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 11:11:27
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 11:10:18
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:07:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door basjuh1981
Vandaag om 11:07:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:05:20
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door MathynK
Vandaag om 10:57:27
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 09:59:14
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door eitreb
Vandaag om 09:58:50
Mijn geweatherde modellen door jan47
Vandaag om 09:55:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:22:58
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 07:56:53
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:48:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door basjuh1981
Vandaag om 07:41:56
Gezocht decals wit op transparant door ruudns
18 November 2025, 23:02:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
18 November 2025, 22:24:13
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
18 November 2025, 22:18:43
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
18 November 2025, 21:40:00
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
18 November 2025, 21:06:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
18 November 2025, 20:38:11
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3792739 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10635 Gepost op: 18 July 2016, 19:49:08 »
 :D
Midden achter staat een wit busje met blauw vlak
Daar voor denk zelfde merk met huif
zijn dat opel blitz
en vooraan achter de lkw mit weisen dach
een licht /creme pkw
zie t r nog wel meer
ruim dat maar op  ;D
stuur ik de afval doos wel met retour adres en possegel  :D  ;)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15441
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10636 Gepost op: 18 July 2016, 20:08:07 »
 O, jij zoekt Opeltjes!  ;D



A=Rekord C
B=Kapitän
C=Rekord A
D=Rekord P1
E=Blitz
F=Rekord P1
G=Maultier
H=Rekord C
i=Rekord A
J=Rekord P1 maar die zit achter de Rewe-oplegger.

Die witte bus met Schöller-Eiskreme-reclame is eentje van Mercedes, de gele Bluna-auto daarvoor is een Hanomag.

Ik geef toe, het Opel-gehalte is wel relatief hoog.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10637 Gepost op: 18 July 2016, 20:17:08 »
 (y) (y) (y)
is mooi
hoop dat lumele geen parkeergeld gaat heffen  ;D

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15441
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10638 Gepost op: 18 July 2016, 20:32:51 »
Op straat wel, daar staan de meters al. Maar in de parkeergarage "Der Pappkarton" kan men vrij en onbeperkt parkeren. Door het ontbreken van verdiepingvloeren is daar een zee van ruimte.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15441
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10639 Gepost op: 18 July 2016, 21:29:41 »
De meeste van de Lümmelneraner lokomotieven, ook als ze van hetzelfde type zijn, kan ik wel identificeren, zodat ze in het menu van de Multimaus redelijk snel gevonden zijn.

Maar met de beide V60's is dat niet het geval:



...en als beide loks dan ook nog hetzelfde nummer hebben... tja...



...daar moet ik toch nog eens een keertje iets op zien te vinden.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10640 Gepost op: 18 July 2016, 22:13:52 »
Je ziet ze elk van een kant
zijn de zijdes indentiek,
of zie ik behalve een tint verschil ,ook bij de ene een soort trap naar de uitlaat ende ander niet
Of geef ene een witte punt op de hekjes
oof zilver op de treden (slijtage) ???

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15441
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10641 Gepost op: 18 July 2016, 22:49:42 »
De zijdes zijn niet identiek, er zit wel verschil in, maar dan wel weer bij beide loks gelijk.
Een verschil aanbrengen door treetjes zilver te verven (officieel horen de treeplanken zelfs allumuminum te zijn) kan natuurlijk wel, maar hoe zet ik dat in de MM's? V60ZIL of zo? Da's toch niet zo DB, dacht ik, en bovendien past dat niet.
De beide 44ers kennen ook een uiterlijk verschil, de 231 heeft de schuine schortplaten voorop gehouden en de 1651 niet èn ze hebben verschillende nummers, maar in de MM geeft de laatste het probleem dat er maar 5 tekens in het tekstveld passen, en dan vind ik 44231 al helemaal niks, maar 441651 past gewoon niet. Dus daar heb ik dit van gemaakt:



De 231 heeft Hildesheim (44HIL) als Heimat-Bw, de 1651 komt uit Ottbergen (44OTT)

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10642 Gepost op: 19 July 2016, 00:14:29 »
Kom in mijn vakantie vast wel eens bij de buren checken.  ;)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10643 Gepost op: 19 July 2016, 11:50:05 »
V60
V60ZT (zilver trede)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10644 Gepost op: 19 July 2016, 12:58:31 »
V60KHV (V60 kleine huif voor) en V60GHV (V60 grote huif voor) is voldoende onderscheiding. Je hebt toch geen keerlus in je baanplan zitten (En diesels horen niet op een draaischijf).

Groet,

Gerard van der Sel
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

guest7822

  • Gast
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10645 Gepost op: 19 July 2016, 13:16:00 »
Ehhhhhh gewoon omnummeren?

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5434
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10646 Gepost op: 19 July 2016, 14:25:12 »
Schilder een punt op een van de diesels, noem de ene V60 en de andere V60 met een punt erachter. ;D

V60KHV (V60 kleine huif voor) en V60GHV (V60 grote huif voor) is voldoende onderscheiding.

Op de lange duur loopt dit toch spaak, doordat een V60 na onderhoud per ongeluk/expres* eens andersom op de baan wordt gezet of toch een keer op een spoortje opgesteld is geweest, waar alleen via de draaischijf te komen is en andersom weer terugkomt op de baan.

gewoon omnummeren?

Dat is de meest voor de hand liggende oplossing.
Andere oplossingen zijn A. de tweede V60 115 verkopen, B. inruilen tegen een anders genummerd exemplaar of C. iemand vinden die kap van haar of zijn V60 wil ruilen.

Groet,
Bas

* Doorhalen wat niet van toepassing is.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15441
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10647 Gepost op: 19 July 2016, 17:43:32 »
Probleme muß man haben...  ;D

Citaat van: Jerry
V60
V60ZT (zilver trede)

Dat is een mogelijkheid, en zeker niet de slechtste. Voorwaarde is dan wel dat van één lok de tredes allimummium worden geschilderd.

Citaat van: Gerard
V60KHV (V60 kleine huif voor) en V60GHV (V60 grote huif voor) is voldoende onderscheiding.

Het naamveld van de MM biedt slecht ruimte aan 5 karakters, Gerard, dan zou het zoiets als V60GV/V60GA moeten worden.
Maar helaas snijdt dat verder ook geen hout, want ze gaan wel degelijk de draaischijf op, omdat de Dieseltankstelle anders niet te bereiken is, en ze zullen toch een keertje moeten tanken. Bovendien bestaat de kans dat er ooit door een V60 ketelwagens naar of van de Tankstelle worden gerangeerd.

Citaat van: Pa Silicum
...V60 na onderhoud per ongeluk/expres* eens andersom...

In bepaalde gevallen werden lokomotieven wel expres gedraaid, om een al te eenzijdige slijtage van de wielbanden te voorkomen. Het eerste voorbeeld wat me zo te binnen schiet, zijn de loks die dienst deden op het traject(je) Falls/Gefrees (dat was overigens ook jarenlang een V60).

Citaat van: Wasmi
gewoon omnummeren?

Dat zou kunnen. Gaßner heeft onder nr. V322 een setje met twee alternatieven: V60 118 en V60 419.

Citaat van: Pa Bas
Andere oplossingen zijn A. de tweede V60 115 verkopen, B. inruilen tegen een anders genummerd exemplaar of C. iemand vinden die kap van haar of zijn V60 wil ruilen.

A: nee.
B: daar moet je dan per ongeluk ook tegenaan lopen. Maar dan zou ik er best voor in zijn.
C: ik hou me aanbevolen.  :D

Ondertussen heeft men zich bij de Verwaltung ook over de zaak beraden en men heeft het volgende besloten, aldus een rondschrijven naar alle belanghebbende personeel:

"Betreff: Verwirrung V60/V60.

Voorlopig zal mbt het probleem rond de V60's een LBP in werking worden gezet, deels gebaseerd op suggesties zoals van hogerhand gedaan, dit totdat definitief voor één van door de Behörden genoemde alternatieven is gekozen (omnummeren of kap ruilen).

De LBP behelst het volgende: aangezien de ene V60 bestemd is voor het rangeren van goederenmaterieel en de andere voor het rangeren van reizigersmaterieel, zijn de loks van respectievelijk een Roco kortkoppeling en een Kadeekoppeling voorzien. In de MM zullen met onmiddellijke ingang z.s.m. de beide loks als volgt worden aangeduid:

V60G
V60P

w.g.
Blaffhart
"

« Laatst bewerkt op: 19 July 2016, 18:27:59 door 44 »

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10648 Gepost op: 19 July 2016, 17:58:21 »
Men vergeet optie D   :P
1 van de beide loopt onherstelbare schade op aan de motor/raakt betrokken bij een serieus ongeluk en word terzijde gesteld,probleem opgelost  ;D
Ow trouwens mocht het je nog niet zijn opgevallen,die beide rooie blafdingen hebben verschillende koppelingen 8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15441
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10649 Gepost op: 19 July 2016, 19:44:12 »
Ja, maar dan heb ik 'n V60 minder...
Bovendien is er eentje al eens van de sokken geslagen door een paar natte sokken, ondanks het verlies van enkele onderdelen is de lok toch weer hersteld. Daaruit blijkt wel dat ze een tamelijk sterke overlevingsdrang hebben....

Citaat
die beide rooie blafdingen hebben verschillende koppelingen

Ah! Je hebt dus heel goed naar het plaatje gekeken!  :D  (y)