Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3629834 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4770 Gepost op: 04 July 2014, 21:02:12 »


"Ein Postwagen hier im Bw?"
"Ja, es heißt, Blaffhart will Waldstein eine Postkarte schicken.
"Ach ja, logo! Eine Postkarte, ein Postwagen im Bw!"

Hans_omBC

  • Fremo Brio
  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Team Mitropa
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4771 Gepost op: 04 July 2014, 21:10:17 »
Ach ja, waarom zou je naar het postkantoor lopen als het ook zo kan  (y)

Hans

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4772 Gepost op: 05 July 2014, 08:12:30 »
Ja, de post komt naar je toe, zogezegd  :P

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12227
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4773 Gepost op: 05 July 2014, 17:05:08 »
Dat zal een duur project worden als ze dat post rijtuig voor iedere brief moeten verschepen naar het Bw,want zoveel qua aantallen zal men daar niet versturen dat het apart zenden van enkel een post rijtuig verantwoord wordt   ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4774 Gepost op: 05 July 2014, 21:00:08 »
In de hoeveelheid qua aantal quantiteitspoststukken zal het ook niet zitten, Floris. Soms gaat het om erg belangrijke post. Hier een stukje tekst wat op het kaartje stond:



Oeps, da's de voorkant, die met het plaatje dus. Hier de tekst (stukje) op de achterkant:

Nach aufgiebige Testfahrten auf der bekannten kurvenreichen Strecke zwischen Aufmteppich und Schwellenende hat sich herausgestellt daβ, im Gegensatz zu diesbezügliche Testfahrten mit 41 338 wobei keinerlei Beanstandungen zu verzeichnen waren, die neuen Tenderaufstiegleitern an der Lokseite des Tenders die Kurvengängigkeit der 44 1651 nachteilig beeinfluβt werden. Gründliche Vermessungen im Jottaweh zeigten, daβ die oben genannten Tenderaufstiegsleiter um ungefähr satte 9,8 Millimetern zu weit nach vorne montiert waren.

Vrij vertaald: de boel mag opnieuw gemonteerd worden.
« Laatst bewerkt op: 05 July 2014, 21:05:37 door 44 »

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5397
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4775 Gepost op: 06 July 2014, 11:52:04 »
Hallo Blaffhart,

Was het misschien niet beter geweest om de tenders van 41 338 en 44 1651 vooraf te wisselen om zonder veel omhaal te ontdekken of het zou passen?

Grüße aus Dönsdorf,
Waldstein

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4776 Gepost op: 06 July 2014, 17:23:23 »
Hallo Ernst!

Natuurlijk heb ik eerst de tender van de 41 338 aan de 44er gekoppeld. Dat ging prima! Echter, door verkeerd afmeten ontstonden afwijkingen bij de 44er tender.. tja, und dann läuft nichts mehr!

LG
Herbert

Meanwhile, in Cobblestone-Park... euh, ik bedoel, ondertussen is men in Lümmeln druk doende met de herindeling van het Bw, en dat terwijl de lokomotieven vrolijk in- en uit blijven rijden!



De meetploeg meet, de secretaresse noteert, de jongeman Bastian observeert nieuwsgierig de gang van zaken, Blaffhart dicteert en de hond snuffelt een beetje rond, zo draagt een ieder zijn steentje bij.



De Menck-graafmachine (want de Duitse term 'Bagger' is in dit soort contexten niets anders dan het Duitse woord voor graafmachine) staat op het punt de oude slakkenput dicht te gooien. Daarna zal er een ieuwe gegraven moeten worden, dus de Menck blijft nog enige tijd in Lümmeln, ondanks dat er een aanvraag vanuit Hengeloooo ligt, waar men blijkbaar niet al te best uit de voeten kan met een mooie moderne Liebherr. Die schijnt zo anachronistisch te zijn, dat de chauffeur, of piloot of hoe iemand die zo'n ding bedient ook maar mag heten, door de tijdsverschillen uit elkaar gerukt wordt zodra hij in wil stappen.
In Hengeloooo en ver daarbuiten, tot in Delden en Zenderen aan toe, gonst het dan ook van de geruchten.

Hans_omBC

  • Fremo Brio
  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Team Mitropa
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4777 Gepost op: 06 July 2014, 20:20:32 »
 ;D (y)

Als ik die Menck zo zie kon dat ook nog wel eens een probleem op gaan leveren om daar een machinist in te krijgen...

Hans

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4778 Gepost op: 06 July 2014, 20:36:24 »
Klopt. De cabine is hermetisch dichtgeplakt. Openen = (staat gelijk aan) vernielen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4779 Gepost op: 06 July 2014, 22:27:22 »
Nieuwe proefritten met de aangepaste tender op stapel gezet; resultaat bevredigend. De combinatie lok + tender gaat zonder problemen door R3 van Roco-line. Niet dat het een fraai gezicht is, maar het gaat. En daar gaat het om.





Nog even de vijl hanteren om een kleine veiligheidsmarge te creëren. En dan ga ik me maar eens met die handgreep/grijpstang bemoeien.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4780 Gepost op: 07 July 2014, 17:30:32 »
Er zij verf, en zie, er was verf. Verf hebben is één ding, een kwastje is ook gauw genoeg geregeld, maar met dit weer moet je wel opschieten. De verf is haast al droog voor je met de kwast (met daarop/in de verf) ter bestemde plekke bent. Met de SM330 van Revell gaat het nog net, zo ongeveer, maar met de zwarte acryl-verf van Tamiya (XF-1) is er nauwelijks eer te behalen. Nou ja, gut Ding will Weile haben, zeggen ze dan.


tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12227
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4781 Gepost op: 07 July 2014, 19:13:18 »
Je bent lekker aan het verrefuh  ;D
Overigens is de term voor zo'n figuur die een kraan van die omvang hanteerd ook machinist,al komt hij dan niet op het spoor terecht als t goed is  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4782 Gepost op: 07 July 2014, 19:47:15 »
Citaat
ook machinist

Ook? Ach ja, je hebt ze ook op schepen, is ook zo.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4783 Gepost op: 07 July 2014, 19:51:23 »
Citaat
Ook? Ach ja, je hebt ze ook op schepen, is ook zo.

Ho hohoho Jan,

Nu raak je me :'(. Daar noemen wij het Boordwerktuigkundige  >:( ;D
Ik heb de opleiding niet voor niets gedaan

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4784 Gepost op: 07 July 2014, 20:08:57 »
Ow, dat was niet mijn bedoeling, Arthur. Ik had eens een kennis, die zei van zichzelf dat hij machinist was, hij oefende die functie (hij zorgde er voor dat de motor functioneerde op de manier zoals dat wenselijk was) uit op z'n eigen schip, de kapitein was in dit geval werknemer van de machinist.

Toch wel weer typisch hoor, een trein of lokomotief wordt door een machinist bestuurd, op een boot heet zo iemand stuurman. De machinist op diezelfde boot bestuurt niks, die bedient de machines (vandaar de naam machinist), maar wil Boordwerktuigkundige heten. Dan mag je hopen dat zo iemand behalve van Boordwerktuigen ook nog iets van motoren afweet.
Een auto wordt bestuurd door een chauffeur, wat eigenlijk een franse term voor stoker is (letterlijk "verwarmer"), een parachutist is iemand die op de kermis een zuurstok koopt.
Vanaf nu.
« Laatst bewerkt op: 07 July 2014, 20:10:35 door 44 »