Alleen moet je dan wel even realiseren wat er op een stoomdepot van deze afmeting gebeurd. Het is heel makkelijk om te denken dat het enkel om stoomloc's van en naar hun trein gaat. Dan klopt het dus dat je enkel rangeerbewegingen hebt. Echter .......... een depot van deze afmetingen heeft ook andere zaken: binnenkomende volle kolentreinen en vertrekkende lege kolentreinen afvoer as/afval en dus ook aanvoer lege wagens ongevallentreinen al dat soort vervoer
In het Nederlandse systeem heb je dat o.a. met S borden. Hierbij heb je dus het S bord met daaronder een instructietekst (bedien overweg / neem contact op met trdl / oid). Soms is dat gewoon vast gelegd in de lokale instructie voor dat station / depot. En dat wordt vervolgens iedereen geacht te weten.
Daar staat nu alleen een Hp0/Hp2 hoofdsein.
Het kan dus met zowel arm(licht) seinen als met bordseinen geregeld zijn/worden
Mogelijkerwijs bevindt dat rangeersein zich op ruime afstand voor de hoofdsein? Ik weet niet of dat in de Duitse variant mogelijk is.
Het rangeersein moet zich binnen 3 meter van het hoofdsein bevinden.Tenzij het hoofdsein een "Gruppenausfahrsignal" is
Het is juist omgekeerd, Sh0 mag ook bij een treinbeweging niet worden gepasseerd, Hp0 geldt alleen voor treinbewegingen en mag bij een rangeerbeweging wel worden gepasseerd (tot 1995 tenminste, daarna is dat veranderd).
botel de letob
Hoe e.a. beveiligd wordt is een lokale oplossing, maar datgene wat er gebeurd is redelijk universeel
ik ga ergens een glaasje fris in een hoekje drinken en proberen dt te snap en snip of