Onder het eten koken (wat deze keer trouwens jammerlijk de mist is ingegaan, maar dat terzijde) nog even op flinten, of vlinten, dat mag ook (ik geloof dat met een "f" gespeld meer richting Drents is) gejaagd. En zowaar nog wat buitgemaakt ook.
Ik denk dat Brawa hard op weg is het nieuwe Roco te worden.
Ik ben niet zo op de hoogte met de bevelsstructuren bij de firma Brawa
Soms zijn er van die dingen...<knip>heel verhaaltje over Roco/Brawa met plaatjes<knip>Ik denk dat Brawa hard op weg is het nieuwe Roco te worden.
Over BRAWA wordt ook relatief weinig geschreven (op fora en anderszins) hoe het bedrijf zich houdt, in economische zin, waar over verschillende andere merken (Roco, Fleischmann, Trix en anderen) met enige "regelmaat" berichten de ronde doen over slechte bedrijfsresultaten, rode cijfers, reorganisaties, overnames en wat dies meer zij.En dan maar hopen dat de volgende in de reeks een 44er is. Want die van mij heeft nog nikkelen bandjes. En een tenderkap die begint te rotten, zo te zien.
... dat de firma BRAWA weliswaar onder het predikaat GmbH&CO KG firmeert, maar dat (een deel van) de touwtjes (nog steeds) in handen van de familie zijn.
[...] dan hoop ik dat zij niet in het zelfde bedje ziek zijn op de lange termijn
In mijn hoofd althans is Brawa wel aan de 'prijzige' kant. Nu vraag ik mij af of Roco dit vroeger ook had? Waren ze dankzij die innovaties en prachtige modellen dan ook duurder dan de concurrentie?
Nog niet zo heel lang geleden las ik ergens, ik dacht in het draadje van Ruud K, iets over een Halbspeisewagen van Piko die binnenkort uit zou moeten komen, waarbij mijn gedachte was: even opletten, als ik 'm tegenkom wil ik 'm ook wel (niet geheel en al onbegrijpelijk, gezien mijn faible voor Halb- en Vollspeisewagen).Nu was ik in mijn hok op zoek naar m'n tweede airbrush, maar in plaats daarvan kwam ik ineens deze wagen tegen:Nu ben ik toch wel benieuwd, sinds wanneer is deze wagen in de winkel dan? Of is het toch een andere wagen?