Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
JoopSpoort
Vandaag
om 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 19:12:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
robschuurhof
Vandaag
om 18:54:29
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 18:42:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 18:37:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Joz
Vandaag
om 18:12:32
Da's Daz 2
door
BartvD
Vandaag
om 16:51:48
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:48:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
defender
Vandaag
om 16:00:05
Station Roodeschool
door
defender
Vandaag
om 15:56:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Ronald69
Vandaag
om 15:53:02
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Nullem
Vandaag
om 15:03:59
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
R1954
Vandaag
om 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Peter Soonius
Vandaag
om 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
Vroeger
Vandaag
om 11:45:26
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings
door
Spoolder1972
Vandaag
om 11:07:48
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Steven Loosman
Vandaag
om 10:55:50
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 10:35:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:18:17
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:57:20
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
Huup
Vandaag
om 08:46:26
Sfeer op je modelbaan
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:32:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
voor- en nadelen van verschillende types rails?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omlaag
Auteur
Topic: voor- en nadelen van verschillende types rails? (gelezen 14418 keer)
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #45 Gepost op:
18 January 2012, 09:21:33 »
Ik sluit mij daar bij aan. Problemen op de slecht bereikbare stukken heb je al gauw. Ook zal de rails weleens gepoetst moeten worden.
Andre
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
ddv
Offline
Berichten: 476
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #46 Gepost op:
19 January 2012, 01:17:01 »
Hoi;
Ik kan achterlangs via uitneembare stukjes erbij als er wat ontspoort, v.w.b. schoonmaken moet ik vertrouwen op een van de beroemde poetswagentjes [Roco] en als een wisseltong het begeeft ....... je moet Murphy ook een kans geven ....... dan heb ik dus een probleem
.
Gelogd
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #47 Gepost op:
19 January 2012, 08:58:35 »
ik kan uit ervaring spreken dat het met een poetswagen alleen niet lukt.
Andre
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Afgelopen
Offline
Berichten: 1387
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #48 Gepost op:
19 January 2012, 09:13:01 »
Een poetswagen werkt prima als ONDERHOUD, laat zo'n wagon regelmatig een rondje meerijden en je voorkomt een hoop gekl****. MAAR, als je treinen langere tijd niet gereden hebben (vakantie etc) kan het gebeuren dat er aanslag op je rails zit wardoor je loks geen stroom krijgen en dan heb je niets aan een schoonmaakwagon. Daarom moet je er toch voor zorgen dat alles bereik- en poetsbaar blijft.
Gelogd
ddv
Offline
Berichten: 476
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #49 Gepost op:
19 January 2012, 21:36:44 »
Gaat op sommige plaatsen kunst en vliegwerk worden !
Gelogd
zorro
Offline
Berichten: 22
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #50 Gepost op:
19 February 2012, 16:17:39 »
Ik rij op roco geoline en ben er zeer tevreden over of het nu voor kinderen is of niet.
Alles rijd er probleemloos op tot nu toe
Tony
Gelogd
ddv
Offline
Berichten: 476
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #51 Gepost op:
19 February 2012, 17:14:01 »
Hoi;
Roco geoline is een goede keus, ik heb deels roco line maar niet al mijn spul kan daarop rijden.
Ik heb op het forum links en rechts gezien dat je van geoline iets heel erg moois kan maken !!
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22530
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #52 Gepost op:
19 February 2012, 17:15:34 »
Welk spul is dat dan? Geoline en Rocoline hebben hebben bij mijn weten hetzelfde railprofiel.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Romeo373
Gast
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #53 Gepost op:
19 February 2012, 18:31:58 »
Nee dus, op Geoline is een hogere wielflens dan op Roco Line mogelijk.
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3354
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #54 Gepost op:
19 February 2012, 19:33:59 »
Geoline en Rocoline zijn even hoog: 2,1 mm. Maar als ik 't goed zie, zijn bij Geoline de imitaties van railklemmen en bouten platter uitgevoerd dan bij Rocoline. Er is dus meer vrije hoogte voor de flens. Ik kan 't niet precies nameten, bij gebrek aan een schuifmaat hier.
Gelogd
Reinier
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #55 Gepost op:
06 February 2013, 16:23:55 »
Raillassen zijn los verkrijgbaar. Zeker van Roco. Piko A weet ik niet maar ik neem aan dat ze daar dit soort dingen ook hebben.
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Wisselwachter
Offline
Berichten: 205
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #56 Gepost op:
06 February 2013, 16:45:13 »
Ik gebruik,tot grote tervredenheid, hoofdzakelijk Piko-A rails. Daarnaast heb ik ook flexrail van allerlei pluimage ingebouw. Van flexrails zonder naam, flexrail van Piko tot flexrail van Roco. Wel is alles code 100. Op mijn spoorbaan heb ik Peco-wissels met Peco-ondervloeraandrijving, Piko-wissels met Peco-wisselaandrijving en Piko-wissels met de aandrijving van Conrad verwerkt. Tevens nog een tweetal Roco-wissels metde standaard aandrijving. Je ziet (leest) een ratjetoe aan rails en wissels. alles werkt (tot nog toe) perfect. Ik heb voor het aan elkaar maken van de diverse railsoorten "gewoon" gebruik gemaakt van de railasjes van Roco. Het verschil tussen Roco en Piko is te verwaarlozen. De Piko-railasjes die het verschil tussen Piko A-rails en bijv. Roco moeten opvangen zijn zéér kwetsbaar. Zij buigen zeer snel om. Mocht er toch verschil zijn bij het gebruik van Roco railasjes, even voorzichtig vijlen.
Gelogd
W. Thomas
Offline
Berichten: 1240
145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #57 Gepost op:
06 February 2013, 20:22:25 »
Ikzelf gebruik profi- rails in schaduwstations en tillig elte code 83 op de zichtbare delen.
Ik heb voor tillig gekozen omdat ik dat de mooiste rails vond, hebben een vrij groot assortiment en de bouwpakket wissels zijn buigbaar. (flexteg of hoe dat ook heet.)
Voor de wissels heb ik nog geen servo, wel heb ik servo decoders van ESU, welke servo ik ga gebruiken ben ik nog niet over uit.
Gelogd
Keine Minsch dä es perfek'
Voor al mijn treinen foto's
http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html
Yvo
Offline
Berichten: 161
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #58 Gepost op:
06 February 2013, 20:35:53 »
Ik heb gekozen voor een andere optie, die hier nog niet is genoemd.
Na mijn hertintreding ben ik verder gegaan met Rocoline met bedding. Wordt als jaren niet meer geleverd, maar op marktplaats en Ebay volop verkrijgbaar.
Gelogd
Ridderspoor
Offline
Berichten: 41
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #59 Gepost op:
11 February 2013, 12:43:51 »
Vraag; is het mogelijk om met oud Fleischmann materieel , waarvan de flenshoogte circa 1,35 mm is, op Peco code 83 rails te rijden? Zou mooi zijn, het ziet toch net iets mooier uit, vooral als er lokjes met kleinere wielen over rijden. Code 100 komt gelijk zo grof over.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
voor- en nadelen van verschillende types rails?