Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Simplex
Vandaag
om 19:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 19:09:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Casmir
Vandaag
om 18:55:23
C12c rijtuig
door
Eelco Storm
Vandaag
om 18:38:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
Vandaag
om 18:35:33
waterwagens
door
j.ossebaar
Vandaag
om 18:34:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Marc tramt
Vandaag
om 17:55:39
Pfarrerwinkel bahn
door
Eric v C
Vandaag
om 17:35:26
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 17:10:31
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 16:49:12
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:47:15
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
Vandaag
om 16:31:03
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 16:23:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Pauldg
Vandaag
om 15:33:53
Fleischmann rijtuig 5896
door
ArjanB
Vandaag
om 15:15:17
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht
door
TonM
Vandaag
om 15:10:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 14:55:36
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 13:44:42
Op Zuid (NL H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen.
door
hervé
Vandaag
om 13:33:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:04:05
Au bord de la Cèze
door
Basmans
Vandaag
om 11:56:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:01:43
Acme nieuwe ICNG
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 09:33:30
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling??
door
Rick
Vandaag
om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
MathynK
Vandaag
om 07:31:01
Een leuke vrachtwagen
door
ArjanB
Vandaag
om 01:18:15
Palisade Canyon
door
RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
voor- en nadelen van verschillende types rails?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omlaag
Auteur
Topic: voor- en nadelen van verschillende types rails? (gelezen 14912 keer)
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #45 Gepost op:
18 January 2012, 09:21:33 »
Ik sluit mij daar bij aan. Problemen op de slecht bereikbare stukken heb je al gauw. Ook zal de rails weleens gepoetst moeten worden.
Andre
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
ddv
Offline
Berichten: 476
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #46 Gepost op:
19 January 2012, 01:17:01 »
Hoi;
Ik kan achterlangs via uitneembare stukjes erbij als er wat ontspoort, v.w.b. schoonmaken moet ik vertrouwen op een van de beroemde poetswagentjes [Roco] en als een wisseltong het begeeft ....... je moet Murphy ook een kans geven ....... dan heb ik dus een probleem
.
Gelogd
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #47 Gepost op:
19 January 2012, 08:58:35 »
ik kan uit ervaring spreken dat het met een poetswagen alleen niet lukt.
Andre
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Afgelopen
Offline
Berichten: 1387
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #48 Gepost op:
19 January 2012, 09:13:01 »
Een poetswagen werkt prima als ONDERHOUD, laat zo'n wagon regelmatig een rondje meerijden en je voorkomt een hoop gekl****. MAAR, als je treinen langere tijd niet gereden hebben (vakantie etc) kan het gebeuren dat er aanslag op je rails zit wardoor je loks geen stroom krijgen en dan heb je niets aan een schoonmaakwagon. Daarom moet je er toch voor zorgen dat alles bereik- en poetsbaar blijft.
Gelogd
ddv
Offline
Berichten: 476
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #49 Gepost op:
19 January 2012, 21:36:44 »
Gaat op sommige plaatsen kunst en vliegwerk worden !
Gelogd
zorro
Offline
Berichten: 22
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #50 Gepost op:
19 February 2012, 16:17:39 »
Ik rij op roco geoline en ben er zeer tevreden over of het nu voor kinderen is of niet.
Alles rijd er probleemloos op tot nu toe
Tony
Gelogd
ddv
Offline
Berichten: 476
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #51 Gepost op:
19 February 2012, 17:14:01 »
Hoi;
Roco geoline is een goede keus, ik heb deels roco line maar niet al mijn spul kan daarop rijden.
Ik heb op het forum links en rechts gezien dat je van geoline iets heel erg moois kan maken !!
Gelogd
henk
Online
Berichten: 22567
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #52 Gepost op:
19 February 2012, 17:15:34 »
Welk spul is dat dan? Geoline en Rocoline hebben hebben bij mijn weten hetzelfde railprofiel.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Romeo373
Gast
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #53 Gepost op:
19 February 2012, 18:31:58 »
Nee dus, op Geoline is een hogere wielflens dan op Roco Line mogelijk.
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #54 Gepost op:
19 February 2012, 19:33:59 »
Geoline en Rocoline zijn even hoog: 2,1 mm. Maar als ik 't goed zie, zijn bij Geoline de imitaties van railklemmen en bouten platter uitgevoerd dan bij Rocoline. Er is dus meer vrije hoogte voor de flens. Ik kan 't niet precies nameten, bij gebrek aan een schuifmaat hier.
Gelogd
Reinier
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #55 Gepost op:
06 February 2013, 16:23:55 »
Raillassen zijn los verkrijgbaar. Zeker van Roco. Piko A weet ik niet maar ik neem aan dat ze daar dit soort dingen ook hebben.
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Wisselwachter
Offline
Berichten: 206
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #56 Gepost op:
06 February 2013, 16:45:13 »
Ik gebruik,tot grote tervredenheid, hoofdzakelijk Piko-A rails. Daarnaast heb ik ook flexrail van allerlei pluimage ingebouw. Van flexrails zonder naam, flexrail van Piko tot flexrail van Roco. Wel is alles code 100. Op mijn spoorbaan heb ik Peco-wissels met Peco-ondervloeraandrijving, Piko-wissels met Peco-wisselaandrijving en Piko-wissels met de aandrijving van Conrad verwerkt. Tevens nog een tweetal Roco-wissels metde standaard aandrijving. Je ziet (leest) een ratjetoe aan rails en wissels. alles werkt (tot nog toe) perfect. Ik heb voor het aan elkaar maken van de diverse railsoorten "gewoon" gebruik gemaakt van de railasjes van Roco. Het verschil tussen Roco en Piko is te verwaarlozen. De Piko-railasjes die het verschil tussen Piko A-rails en bijv. Roco moeten opvangen zijn zéér kwetsbaar. Zij buigen zeer snel om. Mocht er toch verschil zijn bij het gebruik van Roco railasjes, even voorzichtig vijlen.
Gelogd
W. Thomas
Offline
Berichten: 1239
145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #57 Gepost op:
06 February 2013, 20:22:25 »
Ikzelf gebruik profi- rails in schaduwstations en tillig elte code 83 op de zichtbare delen.
Ik heb voor tillig gekozen omdat ik dat de mooiste rails vond, hebben een vrij groot assortiment en de bouwpakket wissels zijn buigbaar. (flexteg of hoe dat ook heet.)
Voor de wissels heb ik nog geen servo, wel heb ik servo decoders van ESU, welke servo ik ga gebruiken ben ik nog niet over uit.
Gelogd
Keine Minsch dä es perfek'
Voor al mijn treinen foto's
http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html
Yvo
Offline
Berichten: 161
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #58 Gepost op:
06 February 2013, 20:35:53 »
Ik heb gekozen voor een andere optie, die hier nog niet is genoemd.
Na mijn hertintreding ben ik verder gegaan met Rocoline met bedding. Wordt als jaren niet meer geleverd, maar op marktplaats en Ebay volop verkrijgbaar.
Gelogd
Ridderspoor
Offline
Berichten: 41
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #59 Gepost op:
11 February 2013, 12:43:51 »
Vraag; is het mogelijk om met oud Fleischmann materieel , waarvan de flenshoogte circa 1,35 mm is, op Peco code 83 rails te rijden? Zou mooi zijn, het ziet toch net iets mooier uit, vooral als er lokjes met kleinere wielen over rijden. Code 100 komt gelijk zo grof over.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
voor- en nadelen van verschillende types rails?