Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
peterha
Vandaag
om 19:30:21
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:24:10
Een leuke vrachtwagen
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:09:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:05:48
C12c rijtuig
door
Eelco Storm
Vandaag
om 19:00:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:57:52
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
Dick55
Vandaag
om 18:54:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
IJmc
Vandaag
om 18:48:22
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 18:43:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 18:22:54
Palisade Canyon
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 17:39:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 17:34:46
Leubachtalbahn
door
einte
Vandaag
om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
Vandaag
om 15:28:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:08:57
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 14:26:28
Au bord de la Cèze
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:52:31
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Huup
Vandaag
om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
KNed
Vandaag
om 12:27:57
Seinschakelaar
door
Trein033
Vandaag
om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Hennie
Vandaag
om 11:26:32
Led schakeling ed.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
05 October 2025, 22:35:03
NS-1000 in spoor-1
door
daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
voor- en nadelen van verschillende types rails?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: voor- en nadelen van verschillende types rails? (gelezen 14882 keer)
E.r.i.k.
Offline
Berichten: 191
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #60 Gepost op:
11 February 2013, 13:50:45 »
Citaat van: Ridderspoor op 11 February 2013, 12:43:51
Vraag ... flenshoogte circa 1,35 mm ... op Peco code 83 rails?
Ik zou er niet op rekenen dat dit past, of anders gewoon eens een stukje rechte rails kopen en proberen. Zelf heb ik Roco Line rails (code83) waarop bijvoorbeeld Hamo locs en oude Lima's niet kunnen rijden. Ombouwen kan altijd maar is behoorlijk wat werk, sterk afhankelijk van de hoeveelheid locs die je hebt, hoeveel zin je in zo'n ombouw hebt en hoe handig je bent.
Zelf heb ik mijn enige Hamo 1205 verkocht (met pijn in het hart, die loc is mooi!) en er een moderne Trix voor teruggekocht. Die Trix is overigens nog mooier, maar ik moest wel EUR 60,- lappen voor dat genot
Mvg,
Erik
Gelogd
Ridderspoor
Offline
Berichten: 41
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
«
Reactie #61 Gepost op:
11 February 2013, 15:12:01 »
Dank voor je reactie, ik heb wel ervaren dat op roco rails zonder bedding (railhoogte 2,5 mm), de flenzen over de rail-"nagels" gaan, rijd goed maar lawaaierig natuurlijk. Railhoogte zegt dus ook niet alles, en dan vrees ik voor de hoogte van de kunststof-vlakken bij de puntstukken van wissels. Ik denk dat ik het maar bij Peco code 100 houd. De flexrails vanPeco is echt flex, en mooi en gemakkelijk te verleggen, evenals die van Fleischmann. De breedte van de bielsen van beiden komen overeen, dit in tegenstelling tot GT; een Neurootje goedkoper, maar duurder aan ergernis..
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
voor- en nadelen van verschillende types rails?