Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rails roestig verven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:21:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 23:03:40
Piko 1136 van AC naar DC
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 22:51:54
Railcom zender bouwen
door
bask185
Vandaag
om 22:35:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dave.......
Vandaag
om 22:21:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 22:08:53
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 22:05:28
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 22:04:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:50:58
CIWL type P
door
sncf231e
Vandaag
om 21:48:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 21:19:32
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:47:23
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 19:31:32
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:24:53
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:17:01
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 15:56:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
defender
Vandaag
om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 15:36:20
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
jandcargo
Vandaag
om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
Vandaag
om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 12:11:59
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:42:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Project 1737
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Project 1737 (gelezen 32599 keer)
Gert1
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #15 Gepost op:
17 January 2012, 14:52:05 »
Wat een vondst Jakop, die traptreden!
Zo simpel, maar je moet er maar opkomen.
Ik volg dit draadje met veel plezier.
mvg,
Gert
Gelogd
jakop
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #16 Gepost op:
17 January 2012, 17:52:55 »
Twee heren van de TV riepen ooit;
"leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel!"
Idd wel goed gelukt, al baal ik wel dat ik iets te dik styreen heb gebruikt.
Ga ik nog een beetje afschuren zodat het visueel beter wordt.
Ik heb nog een kans om de volgende beter te doen
Jakop
Gelogd
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5346
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #17 Gepost op:
17 January 2012, 19:43:40 »
Heel inventief en mooi bezig. Volg het aandachtig!
Grn, WT
Gelogd
Tbinnebarretije…
jakop
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #18 Gepost op:
27 January 2012, 20:05:11 »
Geen uitgebreide update hoe ver ik ben, maar wel even een plaatje
Alle bakken met hun eerste laagje grondverf....'t valt me niet tegen, maar er is nog wel werk.....schuurwerk
Groet,
Jakop
Gelogd
Simplex
Offline
Berichten: 7282
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #19 Gepost op:
27 January 2012, 20:17:44 »
Die van mij is ook zover, toevallig eergisteren even in handen gehad.
Zit al 18 jaar in een doos, sinds eergisteren in een kunstof bak met deksel.
Is ie er toch op vooruit gegaan
.
Je gaat lekker Jakob!
vrgr Steef
Gelogd
Mvh Steef
jakop
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #20 Gepost op:
04 February 2012, 16:46:51 »
@ Steef Niet weer in die
doos
bak doen!!! Zonde! Afbouwen die handel....of verkopen....maar niet weer in die
doos
bak
Deel 5
Aan de bakken zit nog wel wat werk….veel schuurwerk vooral
Maar niet alles valt tegen, de Bk bak heeft niet zo veel werk nodig
In de BDk bak moeten ook 2 nieuwe treden worden gemaakt omdat er deuren komen op een plaats waar in het originele model geen deuren zaten. Op dezelfde manier gedaan als de vorige, maar nu met 2 x styreen van 0,5 mm.
Na aftekenen bleek dat de deuren een kleine milimeter t.o.v. elkaar verschoven zitten. Zal uiteindelijk niet opvallen, maar nu lijkt het wel raar…
Ook hier moeten er treden verdwijnen waar ze nu niet meer nodig zijn.
Eerst de trede er uit gesneden.
Dan vol gestort met plamuur
En dan weer schuren natuurlijk…..hieronder de BDk bak op het onderstel met nieuwe instaptreden en de inmiddels vlak geschuurde oude treden.
Met potlood de bak al gemarkeerd waar nog geplamuurd moet worden.
Plamuren dus…. en dan weer schuren
(ik krijg steeds meer respect voor Frank die er al zoveel gebouwd heeft....)
Tijdens het wachten tot er weer geschuurd kan worden heb ik inmiddels 5 wielstellen voorzien van een sleper. De =stroomassen heb ik tegengesteld gedraaid geplaatst zodat er in wisselstraten met 2 wielen per draaistel massa wordt gemaakt en in blokken elk wielstel massa maakt op de geïsoleerde detectiestukken. Mocht het niet voldoende zijn, kunnen er nog ~stroom wielen onder.
Nog zo’n tussendoorklusje is het schilderen van het interieur. Moet je niet in 1 keer willen doen. Onderstaande is van de BDk bak
«
Laatst bewerkt op: 04 February 2012, 16:48:53 door Jakop de Bruin
»
Gelogd
jakop
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #21 Gepost op:
05 February 2012, 11:44:02 »
Schuren.......schuren.....schuren en......schuren
Gelogd
Viktor
BNLS spoorkaart NL
Offline
Berichten: 4214
77*
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #22 Gepost op:
05 February 2012, 11:57:55 »
In de schuur?
Ziet er heel goed uit Jakop!
Gelogd
Treinverkeer in Kloosterburg:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,41499.75.html
Niels B
Offline
Berichten: 1872
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #23 Gepost op:
05 February 2012, 12:26:04 »
Gaaf project!
Ik krijg er zelf ook zin in om er een te verbouwen, maar gelet op de stapel projecten die nog liggen te wachten, toch maar ff niet...
Ik blijf het volgen!
Grtz,
Niels
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
RICROO
Offline
Berichten: 623
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #24 Gepost op:
09 February 2012, 22:11:56 »
Gaat lekker zo met de Mat 54 treinstellen.
@Harolda,
Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik wat foto's plaatsen. Ik ben na het schuurwerk en een een eenmalige spuitactie gestopt. Mijn airbrush werkt niet echt goed en of dat aan de dikte van de verf ligt of dat er wellicht een andere oorzaak is, weet ik niet. De eerste paar minuten bij het spuiten gaan goed, maar dan begint de airbrush te spetteren.
Nu is het niet echt een heel dure set geweest, dus ik kan mij voorstellen dat de druk niet constant kan blijven bij wat langer gebruik. Sterker nog, gebruik langer dan 15 minuten wordt afgeraden.
Ik heb de eerste twee bakken wel in de primer gezet, dat leverde informatie op voor wat betreft het schuurwerk. Daar ligt nog een uitdaging. Ik heb toen een bak in NS geel gezet, maar dat ging niet helemaal goed dus.
Richard
Gelogd
frederik19630
Offline
Berichten: 773
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #25 Gepost op:
09 February 2012, 22:17:20 »
richard,
was dat met de primer? Ik gebruik zelf de revell primer met wisselend succes: dat gaat ook nooit lang goed,
het spul droogt in de spuit/maakt klodders. Na een paar minuten wordt het een knoeiboel.
Met gewone verf nooit last gehad.
fred
Gelogd
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8974
Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #26 Gepost op:
09 February 2012, 22:34:51 »
Citaat van: Jakop de Bruin op 05 February 2012, 11:44:02
Schuren.......schuren.....schuren en......schuren
uche kuche... jij schuurt toch wel nat hoop ik voor je...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
jakop
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #27 Gepost op:
10 February 2012, 10:10:24 »
Nou nee.....in dit geval (van de foto) niet.
Ik had nogal te grof de kano's weggefreesd (iets te diep) en was met grof schuurband (120) de ergste plamuur aan het vlakken
Gelogd
jakop
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #28 Gepost op:
12 February 2012, 16:05:25 »
Deel 6
In afwachting van wat grondverf dan maar even verder met de techniek.
Het treinstel moet natuurlijk digitaal worden en ik heb er een Lopi 4.0 voor aangeschaft. Deze moet ergens een (onzichtbaar) plekje vinden.
Door de traptredenconsructie kan het originele ijzeren gewicht niet meer op z’n plek.
Om toch maximaal gewicht in de bak te krijgen het stuk ijzer op maat gezaagd.
De Lokpilot vind z’n plaats onder de treden, zit hij meteen klem.
Ik heb een klein printplaatje gezaagd waar de draden van de decoder aan gesoldeerd zitten. De bedrading van slepers kan ik nu aan de printplaat solderen net als de 2 motordraadjes.
De printplaat met een schroefje vastgezet en hierdoor zit het gewicht ook klem.
De weerstanden voor de (LED) verlichting kunnen ook mooi onder de print gesoldeerd worden.
Even passen met het interieur er bovenop….past precies
Nu de testrit. Eerst een poging gedaan met beide kopbakken. Te weinig massa-afname van de rails. Vieze wielen en te weinig contact. Vanmiddag een poging met één tussenbak er tussen. Stroom afname: 2 slepers op de pukos en 4 assen die massa van de rails ‘pakken’. Dit gaat al beter. Het treinstel rijdt redelijk, zonder ook maar iets aan de Lopi gedaan te hebben is ook de snelheid redelijk te noemen, echter het volgende probleem dient zich aan:
Als er iets meer rijweerstand ontstaat stopt het stel. Op onderstaande foto staat hij stil met draaiende wielen…..het motortje trekt het nog wel echter heeft niet genoeg tractie op de rails.
Oplossingen;
- meer gewicht ?
- betere (nieuwe) ASB’s ?
Maar eens experimenteren….
Ik wil het stel kunnen koppelen met de andere 2 hondekop tweetjes (321 en 347) die ik heb en het tweetje wat ik na de 1737 nog wil bouwen.
Hiervoor had ik een setje Rivarossi Scharfenberg koppelingen aangeschaft. Nu lijken die niet op de ‘Nederlandse’ Scharfenbergs.
Nu zijn er wel van te maken denk ik….eerst de ‘koppeldozen’ aan de zijkanten er af gesneden
Gisteren even een kwart rondje gehaald en er opgelijmd als nieuwe koppeldoos.
en…serieproductie
De koppeldozen moeten nog zwart en blauw aan de voorkant, maar dan lijkt het al heel wat èn functioneel.
«
Laatst bewerkt op: 13 February 2012, 13:22:57 door Jakop de Bruin. Reden: Typefout hersteld
»
Gelogd
Menno
Offline
Berichten: 3439
Re: BNLS-Werkspoor - Project 1737
«
Reactie #29 Gepost op:
12 February 2012, 22:42:03 »
Het gewicht dat op de aangedreven assen duwt is gewoon te laag. Je kunt daarvoor een hele zooi extra gewicht in het midden van de bak leggen, zonder veel resultaat. Je moet eigenlijk op het motordraaistel zelf een plak lood bevestigen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Project 1737