Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schwarzburg-Neuffen-Bahn door nkob
Vandaag om 13:52:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door johanw
Vandaag om 13:48:51
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:44:57
Test: rails reinigen met RVS-reiniger. door djharry
Vandaag om 13:43:49
Restauratie TEE treinstel door Edwin2121992
Vandaag om 13:43:10
Lemiso Nm 2021 door nkob
Vandaag om 13:42:41
Van Biervliet 2.0 door ceuleer
Vandaag om 13:34:11
Nieuwe busmodellen van Holland Oto in schaal 1:87 waaronder de Ambassador! door Bob R.
Vandaag om 13:32:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Floris
Vandaag om 13:20:47
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij door jaco1988
Vandaag om 13:16:46
Ervaring met zimo supercap 68 door henk
Vandaag om 13:13:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:09:58
Richtingsafhankelijke detectie / melding door RBlok
Vandaag om 13:07:18
Waar is kurkplaat te koop ? door Glimworm
Vandaag om 13:07:13
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door wob
Vandaag om 13:05:40
Roco TEE Blauer Enzian van AC naar DC door willyTEE
Vandaag om 12:58:49
Treinen laten stoppen en weer verdergaan met volgende rondje door bask185
Vandaag om 12:51:49
MB-module: "Nostalgie" door Tjalling
Vandaag om 12:51:21
Nieuw n-spoor baantje...De Albula door nkob
Vandaag om 12:43:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:43:11
Zelfbouw bovenleidingsdraden, ervaringen gevraagd. door VvKan
Vandaag om 12:36:24
Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn door stefan88
Vandaag om 12:35:14
Werking hoofd en rangeersein door heuvelbaan
Vandaag om 12:34:12
TT smalspoor Karsei 2021 door VFR
Vandaag om 12:01:29
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door Martijn de Kuiper
Vandaag om 11:00:43
H0e Neustadt 2021 door VFR
Vandaag om 10:53:30
H0e seinen Alphamodell 2021 door VFR
Vandaag om 10:48:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 10:30:52
MK Modelbouw Rongenwagen spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:29:24
Digikeijs DR5000/DR4024 kortsluiting bij aanzetten centrale bij 4 servo's door Ben
Vandaag om 10:27:54
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 131271 keer)

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1383
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #750 Gepost op: 02 december 2015, 11:43:31 »
Ik vermoed van niet.

Op seinarm.nl staat het volgende: Enkele bagagewagens zijn in 1981 nog voorzien geweest van doorgaande luchtleidingen op het dak voor inzet met de nieuwe ICR rijtuigen tussen Den Haag en Keulen.
Dit was ondermeer uitgevoerd bij de rijtuigen 51 84 95-40 001, 003, 006, 007, 008 en 011.
Op 27 september 1981 gingen zij allemaal buiten dienst, er was toen voldoende ICR-BKD ingestroomd.


Op deze foto van een 1500 met 2x Plan K en 2x Plan N. Zie ik geen luchtleiding.

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2705
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #751 Gepost op: 02 december 2015, 12:01:24 »
Martijn

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9759
    • belse roestkraam
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #752 Gepost op: 02 december 2015, 12:07:31 »

Op deze foto van een 1500 met 2x Plan K en 2x Plan N. Zie ik geen luchtleiding.
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1383
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #753 Gepost op: 02 december 2015, 13:28:26 »
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Scherp! Vond het profiel van het dak al zo 'anders'.  :)

Een vierdeurs stalen D met Plan K in 1977 zonder dakleiding:



770221 Den Haag HS by Gerard van Vliet, on Flickr

Een vier deurs stalen D met Plan N in 1980 met dakleiding:

801206 Rijswijk by Gerard van Vliet, on Flickr

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5108
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #754 Gepost op: 02 december 2015, 14:21:45 »
Zonder 50 bladzijden van dit topic door te hoeven spitten, vuur ik argeloos de vraag af: waarom werd de leiding over het dak geleid en niet onder de bak door? Dat laatste lijkt mij logischer.

Groet,
Bas

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #755 Gepost op: 02 december 2015, 16:33:16 »
Op het dak kom je niets tegen wat in de weg zit.
Onder de bak des te meer.
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1665
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #756 Gepost op: 02 december 2015, 22:07:42 »
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Wel een fraaie foto, want de vierdeurs D staat er ook op, achteraan dezelfde trein. Twee Stalen D's in dezelfde stam had ik ook nog niet eerder gezien.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #757 Gepost op: 02 december 2015, 22:58:11 »
Een vierdeurs stalen D met Plan K in 1977 zonder dakleiding:
Een vier deurs stalen D met Plan N in 1980 met dakleiding:
Ah, ik was ze al aan het opzoeken, hoeft dus niet meer. ;D ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
150*hier
110* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waard

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2076
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #758 Gepost op: 09 september 2016, 14:37:34 »
Ik heb een tijd geleden een vierdeurs-stalen D van Artitec gekocht.
Als ik deze aan andere rijtuigen koppel (met Fleischmann Profi-koppelingen), dan valt me behalve de grote ruimte tussen de vouwbalgen ook op dat de vouwbalgen van de Stalen D aan de bovenkant hoger zijn dan die van diverse andere rijtuigen.
Terwijl de andere rijtuigen onderling wel mooi passend gekoppeld staan.
Dit is voor mij nu ook de reden dat de Stalen D niet in de vitrine staat.

Met Heris Plan N:


Met EloTrains Plan K:


Met Artitec Plan E:
(Het valt me nu op de foto op dat de koppeling niet goed zit, maar het gaat met name over het hoogteverschil)
Niels

Wijbe

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #759 Gepost op: 09 september 2016, 14:44:18 »
Tsja, de buffers lijken ook een fractie te hoog zitten. Misschien staat de stalen D net iets te hoog op de poten.

Zelf vind ik het niet super storend.
Met vriendelijke groet,
Wijbe

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6840
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #760 Gepost op: 09 september 2016, 15:30:53 »
De zesdeurs heeft het ook, iets hoger op de poten/wielen en een kiertje tussen de vouwbalgen. Zelf vind ik het totaal niet storend maar ik kan me voorstellen dat het in een vitrine anders overkomt  :)