Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Bert van Gelder
Vandaag om 03:47:40
The Restoration Of A Train Carriage | Great Rail Restorations | Absolute History door roadster36
Vandaag om 02:44:34
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martin Welberg
Vandaag om 02:43:43
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door Ronald69
Vandaag om 01:14:03
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door barry1972
Vandaag om 00:52:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 00:38:51
Gratis gordijnen van Faller door KNed
Vandaag om 00:31:07
Draadloos Mobile Station? door KNed
Vandaag om 00:20:51
Modelspoorbaan Fleischmann door Frans Peeters
Vandaag om 00:15:04
Den Zoedel Tramt door RobK
Vandaag om 00:00:48
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door sdz1976
21 januari 2021, 23:56:22
Mat '36, 445. Zelfbouw. door GerardvV
21 januari 2021, 23:36:49
Mehano Blue Tiger DCC, loopt slecht. Decoder defect? door Ronald Halma
21 januari 2021, 23:35:46
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij door jaco1988
21 januari 2021, 23:27:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
21 januari 2021, 23:22:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
21 januari 2021, 23:18:06
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
21 januari 2021, 23:14:31
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
21 januari 2021, 23:00:07
Projekt 083-338 door 44
21 januari 2021, 22:42:25
Magnorail in grotere schalen door MOVisser
21 januari 2021, 22:30:15
Trix 2021, nieuws van de fabrikant door hansberekvam
21 januari 2021, 22:21:43
Tandradbaan Fleischmann; hellingshoek? door VictorPM
21 januari 2021, 22:00:45
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door Reinout van Rees
21 januari 2021, 21:50:42
Budget Wunderline deels naar snelweg door timtrein
21 januari 2021, 21:49:34
Deining in Dönsdorf door Reinout van Rees
21 januari 2021, 21:49:13
Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus door Remunj
21 januari 2021, 21:43:44
DR5000 met WLAN-maus. door Marcel112
21 januari 2021, 21:31:45
Cranicher Altbahn door Arjen52
21 januari 2021, 21:19:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DBCargo
21 januari 2021, 21:18:10
Schakelaar voor sein met 3 lampen door Joshua
21 januari 2021, 21:12:00
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 131441 keer)

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1386
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #750 Gepost op: 02 december 2015, 11:43:31 »
Ik vermoed van niet.

Op seinarm.nl staat het volgende: Enkele bagagewagens zijn in 1981 nog voorzien geweest van doorgaande luchtleidingen op het dak voor inzet met de nieuwe ICR rijtuigen tussen Den Haag en Keulen.
Dit was ondermeer uitgevoerd bij de rijtuigen 51 84 95-40 001, 003, 006, 007, 008 en 011.
Op 27 september 1981 gingen zij allemaal buiten dienst, er was toen voldoende ICR-BKD ingestroomd.


Op deze foto van een 1500 met 2x Plan K en 2x Plan N. Zie ik geen luchtleiding.

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2711
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #751 Gepost op: 02 december 2015, 12:01:24 »
Martijn

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9759
    • belse roestkraam
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #752 Gepost op: 02 december 2015, 12:07:31 »

Op deze foto van een 1500 met 2x Plan K en 2x Plan N. Zie ik geen luchtleiding.
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1386
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #753 Gepost op: 02 december 2015, 13:28:26 »
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Scherp! Vond het profiel van het dak al zo 'anders'.  :)

Een vierdeurs stalen D met Plan K in 1977 zonder dakleiding:



770221 Den Haag HS by Gerard van Vliet, on Flickr

Een vier deurs stalen D met Plan N in 1980 met dakleiding:

801206 Rijswijk by Gerard van Vliet, on Flickr

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5112
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #754 Gepost op: 02 december 2015, 14:21:45 »
Zonder 50 bladzijden van dit topic door te hoeven spitten, vuur ik argeloos de vraag af: waarom werd de leiding over het dak geleid en niet onder de bak door? Dat laatste lijkt mij logischer.

Groet,
Bas

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #755 Gepost op: 02 december 2015, 16:33:16 »
Op het dak kom je niets tegen wat in de weg zit.
Onder de bak des te meer.
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1673
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #756 Gepost op: 02 december 2015, 22:07:42 »
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Wel een fraaie foto, want de vierdeurs D staat er ook op, achteraan dezelfde trein. Twee Stalen D's in dezelfde stam had ik ook nog niet eerder gezien.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2810
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #757 Gepost op: 02 december 2015, 22:58:11 »
Een vierdeurs stalen D met Plan K in 1977 zonder dakleiding:
Een vier deurs stalen D met Plan N in 1980 met dakleiding:
Ah, ik was ze al aan het opzoeken, hoeft dus niet meer. ;D ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
150*hier
110* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waard

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2079
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #758 Gepost op: 09 september 2016, 14:37:34 »
Ik heb een tijd geleden een vierdeurs-stalen D van Artitec gekocht.
Als ik deze aan andere rijtuigen koppel (met Fleischmann Profi-koppelingen), dan valt me behalve de grote ruimte tussen de vouwbalgen ook op dat de vouwbalgen van de Stalen D aan de bovenkant hoger zijn dan die van diverse andere rijtuigen.
Terwijl de andere rijtuigen onderling wel mooi passend gekoppeld staan.
Dit is voor mij nu ook de reden dat de Stalen D niet in de vitrine staat.

Met Heris Plan N:


Met EloTrains Plan K:


Met Artitec Plan E:
(Het valt me nu op de foto op dat de koppeling niet goed zit, maar het gaat met name over het hoogteverschil)
Niels

Wijbe

  • Offline Offline
  • Berichten: 982
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #759 Gepost op: 09 september 2016, 14:44:18 »
Tsja, de buffers lijken ook een fractie te hoog zitten. Misschien staat de stalen D net iets te hoog op de poten.

Zelf vind ik het niet super storend.
Met vriendelijke groet,
Wijbe

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6848
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #760 Gepost op: 09 september 2016, 15:30:53 »
De zesdeurs heeft het ook, iets hoger op de poten/wielen en een kiertje tussen de vouwbalgen. Zelf vind ik het totaal niet storend maar ik kan me voorstellen dat het in een vitrine anders overkomt  :)