Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:20:02
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:19:46
De Projecten van RetroJack door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:18:05
verlichting inbouwen voor beginners door meino
Vandaag om 00:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hatsune Miku
23 October 2025, 23:15:04
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
23 October 2025, 22:17:34
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
23 October 2025, 21:46:50
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
23 October 2025, 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
23 October 2025, 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
23 October 2025, 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
23 October 2025, 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
23 October 2025, 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
23 October 2025, 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
23 October 2025, 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
23 October 2025, 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
23 October 2025, 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
23 October 2025, 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
23 October 2025, 12:43:16
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw  (gelezen 43579 keer)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #75 Gepost op: 05 April 2011, 06:59:12 »
Karst, is het een idee, direct een nieuwe motor erin te zetten? SB-Modellbau heeft deze, en het is direct een giga verschil in rijden! Ik heb laatst een ombouw gedaan voor een vriend en het is erg goed te doen en levert plaats in de loc zelfs!

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #76 Gepost op: 05 April 2011, 07:52:06 »
Citaat van: stig
Ik hoop dat je geen spijt gaat krijgen van het verwijderen van de wielen...

wrom ???

Citaat van: fissy
Karst, is het een idee, direct een nieuwe motor erin te zetten? SB-Modellbau heeft deze...

Deze ?



Mooie aandrijving, maar 'nog eens' € 85.30  :'(  Dat heeft me de complete BR 94 nog eens niet gekost... En dat maakte dit projectje zo leuk: Kit 180,=  loc 80,= samen 260,=  Voor een PhiloMann loc :D

Het frame heeft al wel een 'Schwungmasse-anker' en die lopen best mooi ( zo ook deze: Liep prima analoog ) . Dus als het niet echt nodig is niet, anders kan het altijd nog. ;)

Grtzz,

Karst

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #77 Gepost op: 05 April 2011, 08:11:40 »
Ja deze,...

Ja, kost wel wat, maar de lawaai is dan ook weg! Wij hebben de ombouw bij de nieuwste versie van de BR 94 gedaan en de verschil is er erg goed te zien. Maar ja, het is nog steeds peper duur... Zit hier ook aan het twijfelen mijn BR 23 voor te zien met een SB-Aandrijving :-\
 
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11724
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #78 Gepost op: 05 April 2011, 08:21:13 »
Kijk, dit draadje ga ik volgen! Bij mij ligt er ook een 9500 bouwpakket + zwart Flm onderstel te wachten op tijd. Het gaat voor mij de eerste keer messing bouwen en solderen worden. Maar eerst een ander projectje afronden en in de tussentijd hier de vorderingen bekijken...  (y)
 
Eelco

Eric van Spelde

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #79 Gepost op: 05 April 2011, 08:50:17 »
Als je het helemáál goed wil doen vervang je die wielen gelijk door exemplaren van de Fl BR86 (wel flenzen afdraaien) - 1x drijfas en 4x koppelassen. De radstand bij de Fleischmannlok is vanwege die pizzasnijders wel wat vergroot, dus het zou moeten passen en dan heb je gelijk de juiste wieldiameter (1400 mm) en vrijwel de juiste vorm van de contragewichten te pakken.

Geldt trouwens ook voor de 6200 en 4500 (ex-NBDS, Hohenzollernmachine met drijfwerk identiek aan de SS1100/NS 6200).

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #80 Gepost op: 05 April 2011, 11:36:07 »
wrom ???


Dat je ze d'r weer goed in krijgt.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #81 Gepost op: 05 April 2011, 12:38:31 »
Kwarteren zonder het systeem van DJH e.a. lijkt mij inderdaad ook nogal lastig.
Dan mag je haast wel een complete opstelling hebben om alles goed uit te lijnen
voor dat je überhaupt weer een goed lopende loc hebt.

Alleen is dat Karst wel toevertrouwd denk ik zo......  ;)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #82 Gepost op: 05 April 2011, 12:50:36 »
Heb het idd wel vaker gedaan. Maar is niet mijn favoriete werkje...

In dit geval ( 5 assen ) maak ik denk ik maar even een malletje ;)

Grtzz,

Karst

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6765
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #83 Gepost op: 05 April 2011, 16:44:26 »
Je hebt toch een freesbank, kun je daarmee de pengaten in de wielen voor de drijfstangen niet uitlijnen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #84 Gepost op: 05 April 2011, 17:32:36 »
 ???

Er hoeft toch niets gefreesd te worden ? 'Gewoon' even 5 assen kwarteren ;) Iets lastiger dan bij 2 of 3 assen, maar gerust te doen hoor  :P
De beste eigenschap hierin is geduld :)

Grtzz,

Karst

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6765
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #85 Gepost op: 05 April 2011, 17:39:22 »
Nee, ik bedoel 1 as kwarteren en dan het hele onderstel compleet op z'n kant met de wielen inklemmen en met een pennetje in de freeskop de andere wielen uitlijnen, je hebt toch een maataanduiding op de spindels van je freestafel.
T'is maar een idee.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 05 April 2011, 17:41:32 door prutser »

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #86 Gepost op: 05 April 2011, 21:07:40 »
Yep, 'k snap um nu :)

Arrdige tip. Alleen is mijn machineklem maar 5cm breed terwijl de wielbasis zeker 10 cm is  :'(

Maar ik laat het idee voortleven  (y)

Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #87 Gepost op: 16 April 2011, 02:53:47 »
Probeerseltje met geprinte sierlijnen.



De Microsol heeft "watervlekken" achter gelaten na droging. Daar ben ik minder blij mee en moet wat aan doen aan voor de andere zijde. Wellicht dat het met de blanke lak erover wegvalt hoor. Maar dat ga ik noteren.

Bij de personenwagens, viel na de blanke lak laag ook het verschil weg tussen Philozwart en wat ik met stift en Humbrol bij getipt heb. We zullen zien of dat voor locs ook geld.

Nou niet gaan roepen, waar zijn de deuren en de ramen zijn nog groen, dat weet ik. :P
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #88 Gepost op: 16 April 2011, 07:55:39 »
Belijning ziet er netjes uit. de rest van de loc ook trouwens.
Ga je de raamlijnen nu rookworstbruin maken? gaat lekker met erwtensoepgroen :P

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #89 Gepost op: 16 April 2011, 08:01:42 »
Ewout,
is het veel werk de belijning nog een keer te printen? ;D
erwtensoepgroen is wel ff wennen hoor
ik heb trouwens ook overwogen om de deur en het raam er uit te laten
gr jan
« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 08:05:32 door roadster36 »