Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 14:05:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw  (gelezen 42486 keer)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #75 Gepost op: 05 April 2011, 06:59:12 »
Karst, is het een idee, direct een nieuwe motor erin te zetten? SB-Modellbau heeft deze, en het is direct een giga verschil in rijden! Ik heb laatst een ombouw gedaan voor een vriend en het is erg goed te doen en levert plaats in de loc zelfs!

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #76 Gepost op: 05 April 2011, 07:52:06 »
Citaat van: stig
Ik hoop dat je geen spijt gaat krijgen van het verwijderen van de wielen...

wrom ???

Citaat van: fissy
Karst, is het een idee, direct een nieuwe motor erin te zetten? SB-Modellbau heeft deze...

Deze ?



Mooie aandrijving, maar 'nog eens' € 85.30  :'(  Dat heeft me de complete BR 94 nog eens niet gekost... En dat maakte dit projectje zo leuk: Kit 180,=  loc 80,= samen 260,=  Voor een PhiloMann loc :D

Het frame heeft al wel een 'Schwungmasse-anker' en die lopen best mooi ( zo ook deze: Liep prima analoog ) . Dus als het niet echt nodig is niet, anders kan het altijd nog. ;)

Grtzz,

Karst

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #77 Gepost op: 05 April 2011, 08:11:40 »
Ja deze,...

Ja, kost wel wat, maar de lawaai is dan ook weg! Wij hebben de ombouw bij de nieuwste versie van de BR 94 gedaan en de verschil is er erg goed te zien. Maar ja, het is nog steeds peper duur... Zit hier ook aan het twijfelen mijn BR 23 voor te zien met een SB-Aandrijving :-\
 
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11643
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #78 Gepost op: 05 April 2011, 08:21:13 »
Kijk, dit draadje ga ik volgen! Bij mij ligt er ook een 9500 bouwpakket + zwart Flm onderstel te wachten op tijd. Het gaat voor mij de eerste keer messing bouwen en solderen worden. Maar eerst een ander projectje afronden en in de tussentijd hier de vorderingen bekijken...  (y)
 
Eelco

Eric van Spelde

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #79 Gepost op: 05 April 2011, 08:50:17 »
Als je het helemáál goed wil doen vervang je die wielen gelijk door exemplaren van de Fl BR86 (wel flenzen afdraaien) - 1x drijfas en 4x koppelassen. De radstand bij de Fleischmannlok is vanwege die pizzasnijders wel wat vergroot, dus het zou moeten passen en dan heb je gelijk de juiste wieldiameter (1400 mm) en vrijwel de juiste vorm van de contragewichten te pakken.

Geldt trouwens ook voor de 6200 en 4500 (ex-NBDS, Hohenzollernmachine met drijfwerk identiek aan de SS1100/NS 6200).

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #80 Gepost op: 05 April 2011, 11:36:07 »
wrom ???


Dat je ze d'r weer goed in krijgt.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3526
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #81 Gepost op: 05 April 2011, 12:38:31 »
Kwarteren zonder het systeem van DJH e.a. lijkt mij inderdaad ook nogal lastig.
Dan mag je haast wel een complete opstelling hebben om alles goed uit te lijnen
voor dat je überhaupt weer een goed lopende loc hebt.

Alleen is dat Karst wel toevertrouwd denk ik zo......  ;)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #82 Gepost op: 05 April 2011, 12:50:36 »
Heb het idd wel vaker gedaan. Maar is niet mijn favoriete werkje...

In dit geval ( 5 assen ) maak ik denk ik maar even een malletje ;)

Grtzz,

Karst

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #83 Gepost op: 05 April 2011, 16:44:26 »
Je hebt toch een freesbank, kun je daarmee de pengaten in de wielen voor de drijfstangen niet uitlijnen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #84 Gepost op: 05 April 2011, 17:32:36 »
 ???

Er hoeft toch niets gefreesd te worden ? 'Gewoon' even 5 assen kwarteren ;) Iets lastiger dan bij 2 of 3 assen, maar gerust te doen hoor  :P
De beste eigenschap hierin is geduld :)

Grtzz,

Karst

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #85 Gepost op: 05 April 2011, 17:39:22 »
Nee, ik bedoel 1 as kwarteren en dan het hele onderstel compleet op z'n kant met de wielen inklemmen en met een pennetje in de freeskop de andere wielen uitlijnen, je hebt toch een maataanduiding op de spindels van je freestafel.
T'is maar een idee.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 05 April 2011, 17:41:32 door prutser »

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #86 Gepost op: 05 April 2011, 21:07:40 »
Yep, 'k snap um nu :)

Arrdige tip. Alleen is mijn machineklem maar 5cm breed terwijl de wielbasis zeker 10 cm is  :'(

Maar ik laat het idee voortleven  (y)

Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #87 Gepost op: 16 April 2011, 02:53:47 »
Probeerseltje met geprinte sierlijnen.



De Microsol heeft "watervlekken" achter gelaten na droging. Daar ben ik minder blij mee en moet wat aan doen aan voor de andere zijde. Wellicht dat het met de blanke lak erover wegvalt hoor. Maar dat ga ik noteren.

Bij de personenwagens, viel na de blanke lak laag ook het verschil weg tussen Philozwart en wat ik met stift en Humbrol bij getipt heb. We zullen zien of dat voor locs ook geld.

Nou niet gaan roepen, waar zijn de deuren en de ramen zijn nog groen, dat weet ik. :P
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #88 Gepost op: 16 April 2011, 07:55:39 »
Belijning ziet er netjes uit. de rest van de loc ook trouwens.
Ga je de raamlijnen nu rookworstbruin maken? gaat lekker met erwtensoepgroen :P

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #89 Gepost op: 16 April 2011, 08:01:42 »
Ewout,
is het veel werk de belijning nog een keer te printen? ;D
erwtensoepgroen is wel ff wennen hoor
ik heb trouwens ook overwogen om de deur en het raam er uit te laten
gr jan
« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 08:05:32 door roadster36 »