Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 07:06:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Peter J K
Vandaag
om 02:28:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
DJV
Vandaag
om 01:30:48
Mijn geweatherde modellen
door
DJV
Vandaag
om 01:30:22
Overstap naar HTM
door
Dave.......
Vandaag
om 00:50:06
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400
door
ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje
door
Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn
door
Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH
door
wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Yet Another Servo Decoder
door
spock
24 October 2025, 21:02:54
Artitec 6300
door
ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren
door
n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi
door
n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany
door
Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
24 October 2025, 19:23:43
MoBaBro.de
door
henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1
door
FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
24 October 2025, 19:18:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
1200blauw
24 October 2025, 19:06:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
24 October 2025, 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
24 October 2025, 16:22:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Volgende
- [
1
]
2
3
...
9
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw (gelezen 43670 keer)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Gepost op:
17 February 2011, 23:37:44 »
ik heb het volgende probleem
bij de passing van de ketel in het machinisten huis gaan de waterbakken open staan
wat kan het zijn ?
Gr Jan
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10488
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #1 Gepost op:
17 February 2011, 23:39:17 »
Ketel ( vuurkist ) te breed
Grtzz,
Karst
«
Laatst bewerkt op: 17 February 2011, 23:44:00 door Karst Drenth
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #2 Gepost op:
17 February 2011, 23:41:25 »
ja dat snapte ik ook nog, maar dat is een kant en klaar gietdeel
mijn vraag is eigelijk of jullie hem ook smaller hebben gevijld
gr Jan
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10488
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #3 Gepost op:
17 February 2011, 23:44:16 »
[Edit]
Ik zie het al...
Daar waar de vuurkist overgaat in de langsketel, heb je een bobbel zitten aan de rand van de vuurkist. Deze drukt je waterbakken naar buiten. Dus of een vijltje in de lengte langs de vuurkist 'bobbel' of vertikaal ter hoogte van de bobbel door de waterbakken.
[/Edit]
Ik zou kiezen voor de eerste optie...
Grtzz,
Karst
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #4 Gepost op:
17 February 2011, 23:49:49 »
Jan, ik heb twee versies hiervan gehad. De een had een gebogen stuk messing, de andere een gegoten stuk messing. Deze laatste moest van binnen een ronding 20mm uitgevijld worden. Grrrr. Beiden psten echter perfect en moeten gelijk lopen met de zijkant van de vuurkist. De waterbak moet naadloos langs de vuurkist lopen.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #5 Gepost op:
17 February 2011, 23:50:46 »
dus toch dat gietdeel smaller vijlen
wel raar dat is zo`n maatgevend deel
gr jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #6 Gepost op:
17 February 2011, 23:52:43 »
Paste de vuurkist wel goed in de opening van de cabine?
Edit: het gietdeel niet aan de onderzijde uit elkaar getrokken?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #7 Gepost op:
17 February 2011, 23:56:06 »
ja dat wel
nou ik soldeer dat giet deel wel weer los en vijl hem dan pas
wat bedoel je eigenlijk met van binnen 20mm er uit vijlen?
er moet toch van buiten wat af
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #8 Gepost op:
18 February 2011, 00:10:25 »
Nee, het gietdeel moet van binnen uitgevijld worden tot een denkbeeldige diameter van 20mm. Dit om op het frame te kunnen passen dacht ik. Ik heb het gewoon gedaan. Wel een pokkeklus als je de middelen niet tot je beschikking hebt...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #9 Gepost op:
18 February 2011, 00:43:52 »
Ja ,je bedoeld om hem van binnen ruimte te geven voor de tandwielen?
Dat is al gebeurd.
ik heb de boel nu losgesoldeerd , ga morgen nog wel eens kijken.
ik zag dat de ketel ook niet helemaal recht op de vuurkist stond , zat heel iets in.
ff de vijl er langs raggen.
Ewout , heb jij hem bij de hand? er zit een steuntje boven het voorste wiel op de voetplaat gesoldeerd , dat is toch de achterkant van de rookkast of valt dit steuntje er in.
ik kom nu een paar mm aan de achterkant te kort , d.w.z het gebogen ronde deel van de achterkant ligt nu op de voetplaat ipv er tegen aan.
ik ben de bouwbeschriving kwijt
Morgen maar weer is verder
welterusten Jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #10 Gepost op:
18 February 2011, 00:49:16 »
Dat is inderdaad de achterkant van de rookkaststeun. Als je het in elkaar zet, past het inderdaad voor geen meter. Bij de eerste kit heb ik het rookkastfront op de voetplaat gezet. Bij de tweede heb ik de hoogte van de rookkastbeplating aangehouden. Er ontstaat dan een kier tussen de rookkastfront en de voetplaat. Ik moet even kijken bij welke van de twee nou een "knik" ontstaat tussen ketel en vuurkist. Doe ik morgen (misschien),...
Hier, handleiding 9500:
http://www.belderok.net/benelux/9500/
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #11 Gepost op:
18 February 2011, 00:53:13 »
Toppie
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #12 Gepost op:
19 February 2011, 00:27:37 »
Ik heb geen foto gemaakt (druk druk druk) maar wel ff gekeken en ik vind dat het exemplaar waarbij de rookkastfront op de voetplaat staat beter gelukt is dan die waarvan ik de rookkastommanteling heel heb gelaten. Die staat iets te hoog met z'n neus in de lucht nu... Ik weet nog niet of ik er wat aan ga doen.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #13 Gepost op:
19 February 2011, 00:32:20 »
had ik ook al gemerkt en het restant afgevijld,maar dankjewel voor het kijken.
ben nu aan het pielen met dat messing gietstuk.
zit tie mooi aan de rookkast dan komt tie weer los aan de ketel en omgekeerd.
zit al te denken aan low melt maar dan ben ik bang dat tie weer loskomt als ik hem aan de tenderbak soldeer
Gr Jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #14 Gepost op:
19 February 2011, 00:37:55 »
Ik heb het stuk met van die metalen haarclipjes (jaja, echte curlclips 1,95/10 bij de etos) van alle kanten vastgezet. flink soldeer en flux en branden maar. Alleen het gietstuk verhit.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Volgende
- [
1
]
2
3
...
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw