Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?
door
Servé
Vandaag
om 07:46:32
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Wim Vink
Vandaag
om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:14:29
LS Models 2024
door
Martijn193
Vandaag
om 06:59:04
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
Corné81
Vandaag
om 06:07:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
frits959
Vandaag
om 01:22:36
Einde Koemo ballast ???
door
Ronald69
Vandaag
om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting
door
Bert_Apd
Vandaag
om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
NS264
Vandaag
om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
Whis
Vandaag
om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
class 37
Vandaag
om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel
door
orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn
door
Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo
door
Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0
door
Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2)
door
tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West
door
MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes)
door
thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop
door
Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?)
door
Ben
19 april 2024, 16:14:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Volgende
- [
1
]
2
3
...
9
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw (gelezen 40491 keer)
roadster36
Offline
Berichten: 5543
Team Mitropa
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Gepost op:
17 februari 2011, 23:37:44 »
ik heb het volgende probleem
bij de passing van de ketel in het machinisten huis gaan de waterbakken open staan
wat kan het zijn ?
Gr Jan
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10231
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #1 Gepost op:
17 februari 2011, 23:39:17 »
Ketel ( vuurkist ) te breed
Grtzz,
Karst
«
Laatst bewerkt op: 17 februari 2011, 23:44:00 door Karst Drenth
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5543
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #2 Gepost op:
17 februari 2011, 23:41:25 »
ja dat snapte ik ook nog, maar dat is een kant en klaar gietdeel
mijn vraag is eigelijk of jullie hem ook smaller hebben gevijld
gr Jan
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10231
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #3 Gepost op:
17 februari 2011, 23:44:16 »
[Edit]
Ik zie het al...
Daar waar de vuurkist overgaat in de langsketel, heb je een bobbel zitten aan de rand van de vuurkist. Deze drukt je waterbakken naar buiten. Dus of een vijltje in de lengte langs de vuurkist 'bobbel' of vertikaal ter hoogte van de bobbel door de waterbakken.
[/Edit]
Ik zou kiezen voor de eerste optie...
Grtzz,
Karst
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #4 Gepost op:
17 februari 2011, 23:49:49 »
Jan, ik heb twee versies hiervan gehad. De een had een gebogen stuk messing, de andere een gegoten stuk messing. Deze laatste moest van binnen een ronding 20mm uitgevijld worden. Grrrr. Beiden psten echter perfect en moeten gelijk lopen met de zijkant van de vuurkist. De waterbak moet naadloos langs de vuurkist lopen.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5543
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #5 Gepost op:
17 februari 2011, 23:50:46 »
dus toch dat gietdeel smaller vijlen
wel raar dat is zo`n maatgevend deel
gr jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #6 Gepost op:
17 februari 2011, 23:52:43 »
Paste de vuurkist wel goed in de opening van de cabine?
Edit: het gietdeel niet aan de onderzijde uit elkaar getrokken?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5543
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #7 Gepost op:
17 februari 2011, 23:56:06 »
ja dat wel
nou ik soldeer dat giet deel wel weer los en vijl hem dan pas
wat bedoel je eigenlijk met van binnen 20mm er uit vijlen?
er moet toch van buiten wat af
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #8 Gepost op:
18 februari 2011, 00:10:25 »
Nee, het gietdeel moet van binnen uitgevijld worden tot een denkbeeldige diameter van 20mm. Dit om op het frame te kunnen passen dacht ik. Ik heb het gewoon gedaan. Wel een pokkeklus als je de middelen niet tot je beschikking hebt...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5543
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #9 Gepost op:
18 februari 2011, 00:43:52 »
Ja ,je bedoeld om hem van binnen ruimte te geven voor de tandwielen?
Dat is al gebeurd.
ik heb de boel nu losgesoldeerd , ga morgen nog wel eens kijken.
ik zag dat de ketel ook niet helemaal recht op de vuurkist stond , zat heel iets in.
ff de vijl er langs raggen.
Ewout , heb jij hem bij de hand? er zit een steuntje boven het voorste wiel op de voetplaat gesoldeerd , dat is toch de achterkant van de rookkast of valt dit steuntje er in.
ik kom nu een paar mm aan de achterkant te kort , d.w.z het gebogen ronde deel van de achterkant ligt nu op de voetplaat ipv er tegen aan.
ik ben de bouwbeschriving kwijt
Morgen maar weer is verder
welterusten Jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #10 Gepost op:
18 februari 2011, 00:49:16 »
Dat is inderdaad de achterkant van de rookkaststeun. Als je het in elkaar zet, past het inderdaad voor geen meter. Bij de eerste kit heb ik het rookkastfront op de voetplaat gezet. Bij de tweede heb ik de hoogte van de rookkastbeplating aangehouden. Er ontstaat dan een kier tussen de rookkastfront en de voetplaat. Ik moet even kijken bij welke van de twee nou een "knik" ontstaat tussen ketel en vuurkist. Doe ik morgen (misschien),...
Hier, handleiding 9500:
http://www.belderok.net/benelux/9500/
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5543
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #11 Gepost op:
18 februari 2011, 00:53:13 »
Toppie
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #12 Gepost op:
19 februari 2011, 00:27:37 »
Ik heb geen foto gemaakt (druk druk druk) maar wel ff gekeken en ik vind dat het exemplaar waarbij de rookkastfront op de voetplaat staat beter gelukt is dan die waarvan ik de rookkastommanteling heel heb gelaten. Die staat iets te hoog met z'n neus in de lucht nu... Ik weet nog niet of ik er wat aan ga doen.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5543
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #13 Gepost op:
19 februari 2011, 00:32:20 »
had ik ook al gemerkt en het restant afgevijld,maar dankjewel voor het kijken.
ben nu aan het pielen met dat messing gietstuk.
zit tie mooi aan de rookkast dan komt tie weer los aan de ketel en omgekeerd.
zit al te denken aan low melt maar dan ben ik bang dat tie weer loskomt als ik hem aan de tenderbak soldeer
Gr Jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #14 Gepost op:
19 februari 2011, 00:37:55 »
Ik heb het stuk met van die metalen haarclipjes (jaja, echte curlclips 1,95/10 bij de etos) van alle kanten vastgezet. flink soldeer en flux en branden maar. Alleen het gietstuk verhit.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Volgende
- [
1
]
2
3
...
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw