Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:45:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:30:26
Boek over de oorsprong NS 500/600
door
VAM65
Vandaag
om 16:06:49
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jeroen Water
Vandaag
om 15:51:48
Station Roodeschool
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:48:51
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:44:36
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:24:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:24:39
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:09:02
Raadplaatje
door
Luit
Vandaag
om 14:45:10
Rheinburg, TP V/VI
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 13:34:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Pukkie
Vandaag
om 13:09:20
Frans loodsje et cetera
door
MaraNCS
Vandaag
om 13:05:32
Spoor 1 nem of finescale
door
sncf231e
Vandaag
om 11:32:01
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 11:17:53
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:11:58
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
martijnhaman
Vandaag
om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten?
door
schipcas
Vandaag
om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
jan47
Vandaag
om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen.
door
Jelmer
Vandaag
om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa†ets
door
orientexpress
Vandaag
om 08:46:39
Nachttreinen Oost Europa
door
laurent
Vandaag
om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W?
door
KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound
door
Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia
door
gdh
14 July 2025, 21:17:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Volgende
- [
1
]
2
3
...
9
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw (gelezen 42365 keer)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Gepost op:
17 February 2011, 23:37:44 »
ik heb het volgende probleem
bij de passing van de ketel in het machinisten huis gaan de waterbakken open staan
wat kan het zijn ?
Gr Jan
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10474
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #1 Gepost op:
17 February 2011, 23:39:17 »
Ketel ( vuurkist ) te breed
Grtzz,
Karst
«
Laatst bewerkt op: 17 February 2011, 23:44:00 door Karst Drenth
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #2 Gepost op:
17 February 2011, 23:41:25 »
ja dat snapte ik ook nog, maar dat is een kant en klaar gietdeel
mijn vraag is eigelijk of jullie hem ook smaller hebben gevijld
gr Jan
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10474
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #3 Gepost op:
17 February 2011, 23:44:16 »
[Edit]
Ik zie het al...
Daar waar de vuurkist overgaat in de langsketel, heb je een bobbel zitten aan de rand van de vuurkist. Deze drukt je waterbakken naar buiten. Dus of een vijltje in de lengte langs de vuurkist 'bobbel' of vertikaal ter hoogte van de bobbel door de waterbakken.
[/Edit]
Ik zou kiezen voor de eerste optie...
Grtzz,
Karst
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #4 Gepost op:
17 February 2011, 23:49:49 »
Jan, ik heb twee versies hiervan gehad. De een had een gebogen stuk messing, de andere een gegoten stuk messing. Deze laatste moest van binnen een ronding 20mm uitgevijld worden. Grrrr. Beiden psten echter perfect en moeten gelijk lopen met de zijkant van de vuurkist. De waterbak moet naadloos langs de vuurkist lopen.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #5 Gepost op:
17 February 2011, 23:50:46 »
dus toch dat gietdeel smaller vijlen
wel raar dat is zo`n maatgevend deel
gr jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #6 Gepost op:
17 February 2011, 23:52:43 »
Paste de vuurkist wel goed in de opening van de cabine?
Edit: het gietdeel niet aan de onderzijde uit elkaar getrokken?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #7 Gepost op:
17 February 2011, 23:56:06 »
ja dat wel
nou ik soldeer dat giet deel wel weer los en vijl hem dan pas
wat bedoel je eigenlijk met van binnen 20mm er uit vijlen?
er moet toch van buiten wat af
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #8 Gepost op:
18 February 2011, 00:10:25 »
Nee, het gietdeel moet van binnen uitgevijld worden tot een denkbeeldige diameter van 20mm. Dit om op het frame te kunnen passen dacht ik. Ik heb het gewoon gedaan. Wel een pokkeklus als je de middelen niet tot je beschikking hebt...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #9 Gepost op:
18 February 2011, 00:43:52 »
Ja ,je bedoeld om hem van binnen ruimte te geven voor de tandwielen?
Dat is al gebeurd.
ik heb de boel nu losgesoldeerd , ga morgen nog wel eens kijken.
ik zag dat de ketel ook niet helemaal recht op de vuurkist stond , zat heel iets in.
ff de vijl er langs raggen.
Ewout , heb jij hem bij de hand? er zit een steuntje boven het voorste wiel op de voetplaat gesoldeerd , dat is toch de achterkant van de rookkast of valt dit steuntje er in.
ik kom nu een paar mm aan de achterkant te kort , d.w.z het gebogen ronde deel van de achterkant ligt nu op de voetplaat ipv er tegen aan.
ik ben de bouwbeschriving kwijt
Morgen maar weer is verder
welterusten Jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #10 Gepost op:
18 February 2011, 00:49:16 »
Dat is inderdaad de achterkant van de rookkaststeun. Als je het in elkaar zet, past het inderdaad voor geen meter. Bij de eerste kit heb ik het rookkastfront op de voetplaat gezet. Bij de tweede heb ik de hoogte van de rookkastbeplating aangehouden. Er ontstaat dan een kier tussen de rookkastfront en de voetplaat. Ik moet even kijken bij welke van de twee nou een "knik" ontstaat tussen ketel en vuurkist. Doe ik morgen (misschien),...
Hier, handleiding 9500:
http://www.belderok.net/benelux/9500/
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #11 Gepost op:
18 February 2011, 00:53:13 »
Toppie
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #12 Gepost op:
19 February 2011, 00:27:37 »
Ik heb geen foto gemaakt (druk druk druk) maar wel ff gekeken en ik vind dat het exemplaar waarbij de rookkastfront op de voetplaat staat beter gelukt is dan die waarvan ik de rookkastommanteling heel heb gelaten. Die staat iets te hoog met z'n neus in de lucht nu... Ik weet nog niet of ik er wat aan ga doen.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #13 Gepost op:
19 February 2011, 00:32:20 »
had ik ook al gemerkt en het restant afgevijld,maar dankjewel voor het kijken.
ben nu aan het pielen met dat messing gietstuk.
zit tie mooi aan de rookkast dan komt tie weer los aan de ketel en omgekeerd.
zit al te denken aan low melt maar dan ben ik bang dat tie weer loskomt als ik hem aan de tenderbak soldeer
Gr Jan
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
«
Reactie #14 Gepost op:
19 February 2011, 00:37:55 »
Ik heb het stuk met van die metalen haarclipjes (jaja, echte curlclips 1,95/10 bij de etos) van alle kanten vastgezet. flink soldeer en flux en branden maar. Alleen het gietstuk verhit.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Volgende
- [
1
]
2
3
...
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw