Anyhow, we zijn hier geschiedschrijvend bezig: Een draadje in 'Wat zijn we aan het bouwen, dat binnen de 24 uur 1200+ hits heeft en al 4 pagina's bijdrage
Ik heb het boek "NS loc 3737 - De laatste Jumbo" er nog eens op nageslagen. Op de daarin opgenomen foto's is te zien dat de 3737 in de jaren '50 aanvankelijk reed zonder schoorsteenkroon, met stalen dom- en veiligheidsbekleding en zonder voorverwarmer. Bij het NVBS-jubileum in 1956 - inmiddels voorbestemd als museumloc - was zij te zien met koperen schoorsteenkroon en messing dom- en veiligheidsbekleding, maar nog steeds zonder voorverwarmer. De voorverwarmer en de Knorr-pomp zijn er weer opgezet toen de 3737 na de officiële afscheidsrit uiterlijk werd opgeknapt.In de jaren '50 heeft zij dus één rit met voorverwarmer gemaakt: Op 24 september 1958 achter een dieselloc op weg naar het Spoorwegmuseum.
De lok had drie (soms maar twee)front petroleum lantaars standaard aan boord. De frontseinen werden van het front naar achter gebracht als de loc achterover ging. Ook waren zij permanent uitgerust met twee sluitsein lantaarns die of op de tender zaten of op de sluitseinhouders op de rookkast naast de schoorsteen.