Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door V200-G2000
Vandaag om 09:56:45
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
Vandaag om 09:46:18
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 09:42:14
Open dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 09:35:17
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:29:21
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hollandserhbfan
Vandaag om 08:55:08
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 08:16:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
21 October 2025, 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 October 2025, 21:43:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
21 October 2025, 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
21 October 2025, 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
21 October 2025, 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
21 October 2025, 15:26:17
  

Auteur Topic: xTreme keerlus  (gelezen 22028 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:xTreme keerlus
« Reactie #30 Gepost op: 24 March 2013, 01:01:40 »
 ;D
he gelukkig, dan snap ik het weer/toch. Dank.

Ongedetecteerde stukken op de diodeschakeling.

Ik wilde eerst de 1-richtingvariant doen maar zoals je al eens schreef, als je ooit per ongeluk de andere kant op rijdt is het panne. Maar dan kwam ik met mijn lengtes niet goed uit, dus als die korte secties echt kort mogen zijn dan klopt het allemaal weer.
met de groeten van Maarten

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: xTreme keerlus
« Reactie #31 Gepost op: 06 February 2014, 15:12:01 »
Even een vraagje die hier verband mee houdt: welke secties van de extreme keerlusmodule worden eigenlijk teruggemeld? We hebben sectie A tot en met E maar 3 terugmeldpunten. Ik vermoed dat A-B, C en D-E worden teruggemeld, maar kan iemand dat bevestigen?
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: xTreme keerlus
« Reactie #32 Gepost op: 06 February 2014, 15:24:33 »

Even kijken op het schema bevestigt je vermoeden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: xTreme keerlus
« Reactie #33 Gepost op: 06 February 2014, 15:28:05 »
Ah, dank. Dat schema kon ik op http://www.rosoft.info/xTreme-Keerlus.html niet vinden. 't is af en toe moeilijk om je weg te vinden in de verschillende pagina's op die site  ;D
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: xTreme keerlus
« Reactie #34 Gepost op: 04 February 2015, 20:03:01 »
Even kijken op het schema bevestigt je vermoeden.
Schema is weg?

Is er ergens een wat uitgebreidere handleiding, anders dan het plaatje op de website? Ik vind de info nogal summier... zal voor de ervaren rot gesneden koek zijn, maar voor anderen is er amper touw aan vast te knopen... gelukkig is op het forum wel eea te vinden, maar ik mag aannemen dat alles ook in een handleiding te vinden is? Of krijg je die pas als je het koopt ofzo?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: xTreme keerlus
« Reactie #35 Gepost op: 04 February 2015, 20:17:09 »
Wat wil je weten dan?
Gr.
Eric

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: xTreme keerlus
« Reactie #36 Gepost op: 04 February 2015, 20:25:19 »
Alles :) ik kan gewoon weinig info vinden over waar de diverse secties voor bedoeld zijn etc. In de weinige tekst die er op de site staat wordt ik niet echt wijzer:

"De xTreme keerlus meldt zich dus in 3 secties terug, waarbij A+B dezelfde sectie is  (?) en wordt doorgegeven via aansluiting SDa (?). SDc spreekt voor zichzelf (?) is de middelste sectie. D+E wordt doorgegeven via SDe. Dat maakt dat de complete xTreme keerlus gebruikt wordt als blok met 3 meldsecties.
De lengte van A,B-D,E staan in relatie tot de lengte van de in- en uitrijder secties van een blok (?)
Stel deze zijn in een blok 30 cm lang dan wordt deze afmeting verdeeld over A en B geeft ieder 15cm. Zelfde voor D en E."

Waar vind ik sda en sdc? sdc spreekt voor zichzelf? Nou bij mij niet ;)
a+b is dezelfde sectie? maar het zijn toch 2 aparte stukken? hoe zit dat?
ook die lengte van ieder 15cm is mij een raadsel waar dat vandaan komt. Welk stuk is dan precies 30cm, en waarom?
« Laatst bewerkt op: 05 February 2015, 09:12:31 door guest7823. Reden: Bericht aangepast ivm Zamboni-actie »

Catweazle

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: xTreme keerlus
« Reactie #37 Gepost op: 04 February 2015, 20:29:25 »
Jowi je staat niet alleen. Ook ik wil aan tweemaal een Xtreme keerlus maar zat met hetzelfde. Ik moet mijn bezetmelder en bekabeling anders gaan leggen daardoor en was met een plan bezig. Eerst inzicht dan kopen.....maar het inzicht blijft nog even uit.
Ik zit met dezelfde vragen/

 :P
Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zügeheim
| schaal N | periode III/IV |

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: xTreme keerlus
« Reactie #38 Gepost op: 04 February 2015, 20:29:52 »
Volgens mij staat hier toch wel waar wat voor is.
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: xTreme keerlus
« Reactie #39 Gepost op: 04 February 2015, 20:37:20 »
Onderste plaatje is hoe je de bezetmelding aansluit. Bovenste hoe je de verschillende railstukken aansluit.
MAar je zou ook het hele draadje kunnen lezen. Daar vindt je genoeg info over het hoe en wat.
En anders stuur je Wim toch even een berichtje om meer info.
Gr.
Eric

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: xTreme keerlus
« Reactie #40 Gepost op: 04 February 2015, 20:46:21 »
Nu wil ik best helpen, maar tekening lezen zal ook helpen.


Hopende dat je ook de draadjes tussen de punten a-a, b-b, c1-c1, c2-c2, d-d, e-e kunt trekken en bedenken.

En de aansluitingen naar de bezet/terugmelder zijn niet perse noodzakelijk, die gebruik je alleen als je het keerlusspoor als blok gebruikt. Als je niet hoeft te weten dat er een trein in de keerlus is, laat je dat deel onaangesloten.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 04 February 2015, 20:51:51 door Wim Ros »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: xTreme keerlus
« Reactie #41 Gepost op: 04 February 2015, 20:56:26 »
Plaatje van Wim hierboven is al een hele verbetering :)
Ik zie nu dat sde sdc etc extra aansluitingen op de module zijn, met als doel bezetmelding?

Snap alleen niet waar secties B en D voor dienen, maar daar zal een technische verklaring voor zijn?
« Laatst bewerkt op: 04 February 2015, 20:58:03 door jowi »

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: xTreme keerlus
« Reactie #42 Gepost op: 04 February 2015, 21:03:02 »
Waar die voor dienen, kun je teruglezen in dit draadje.

Groetjes
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: xTreme keerlus
« Reactie #43 Gepost op: 04 February 2015, 21:16:41 »
A en E hebben een vaste polariteit en schakelen de secties B,C,D in de juiste polariteit zodat de trein zonder sluiting de lus binnen kan rijden. Is de trein binnen het bereik van de keerlus dus in sectie C, en hij bereikt komende uit A,B sectie D, dan zullen de secties B,C,D wederom ompolen en dan zo dat de trein via E de lus kan verlaten zonder kortsluiting te maken.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 05 February 2015, 09:13:17 door guest7823. Reden: Bericht aangepast ivm Zamboni-actie »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1420
Re: xTreme keerlus
« Reactie #44 Gepost op: 04 February 2015, 21:20:50 »
Tekening lezen hoort zeker bij een technische hobby.
En al heb ik wel spullen op dit moment geen baan maar ik denk het plaatje te begrijpen :)
Een trein meldt zich in A of E.
Rijdt door en meldt zich in B of D.
Aangezien een trein niet de blokken B-C1-D bezet mag houden ga ik er van uit dat daar omschakeling plaatsvindt.
En voor mijn gevoel op het moment dat vanuit C D wordt bereikt of B als je de andere kant op rijdt.
Dus voor het goede past je trein geheel in C1 en heb je een heel lange trein wordt C1 ook lang.
« Laatst bewerkt op: 05 February 2015, 09:13:50 door guest7823. Reden: Bericht aangepast ivm Zamboni-actie »