Al met al weer een paar mogelijke foutbronnen ge-elimineerd. Net even gekeken naar de datasheets. Van de 485-drivers zijn er ook versies van Maxim die 10x zo langzaam werken. Mogelijk is dit ook het geval met de SN75176. Denk dat ik maar op zoek moet naar een originele MAX485 zodat ook die mogelijke foutbron ge-elimineerd word.
Beloof niets, maar zal morgen even op mijn werk neuzen.
Wat ik zie is dat de centrale geen versie nummer geeft, dit ligt dus niet aan de interface, of aan koploper, maar aan de centrale. En die is van roco, dus zal het commando niet door roco ondersteund worden.Denk ik zo maar.
Karst,Die afsluitwaarde van 50 ohm meet jij tussen de A en B lijn, neem ik aan?Als ik dat in mijn lokmaus2 doe (in spanningsloze toestand) zonder kabel aangesloten meet ik tussen de A en B een ohmse waarde van 34K5. Sluit ik de 10761 aan veranderd dat ietsjes naar 33K5. Met ook de GenLI aangesloten meet ik 33K4.In mijn lokmaus2 zit een max485 maar ik zie geen afsluitweerstand zitten. Als ik de printsporen volg gaan ze alleen naar de connector toe. (ik kan mij niet voorstellen dat ze de afsluitweerstand als een SMD-weerstand onder de connector hebben gemonteerd.
...Als je de LokMaus op de 10761 (master) aansluit en je kunt een lokje besturen, kun je aannemen dat dit gedeelte goed is...