Vind jij, ik wordt niet zo vrolijk van al die camera-"bewaking".
Als je [IMG] voor de link van het plaatje zet en [/IMG] erachter kan je de plaatjes op het forum zien.
Om terug te komen op de DDZ, ik heb mijn twijfels bij het energiebesparende karakter van de modernisering, ik bedoel je voorziet de stellen van airco en dat neemt nogal wat energie. Weliswaar installeert men ook LED-verlichting maar dat weegt denk ik niet op tegen de airco. Bovendien snap ik niet dat men ze ombouwd naar IC-diensten want NS barst geloof ik van het IC-materieel terwijl het in de stoptreindiensten af en toe behelpen is. Wat zal er dan straks gaan gebeuren met alle overgebleven rijtuigen die niet voor revisie in aanmerking komen? Die gaan aan de kant. Zonde! Dat materieel kan met een revisie nog lang mee en kan voor de nodige capaciteit zorgen die in de stoptreindiensten zeker nodig zijn. In ieder geval ben ik heel benieuwd naar het comfort van de DDZ. Dan zien we wel verder. Dat er camerabewaking is geinstalleerd is in ieder geval wel een goed gegeven. Ik baal nu af en toen van die ingekraste ruiten of beschilderingen bij veel treinen.Mvgr Jan Wiebrand
[quoKonden ze niet nieuwe raamstijlen lassen? Dan had dat er een stuk beter uitgezien. De duitse dubbeldek DABbuzf van de DB AG (oorspronkelijk van de DR) heeft een geheel nieuwe front gekregen. En ook de Ge 4/4 I 601-610 van de Rhätische Bahn heeft in de 80er jaren andere raamstijlen gekregen.
Natuurlijk niet, daar heeft NS écht wel over nagedacht en da's gewoon een bewuste keuze met een blik op de toekomst...
Ik zeg ook niet dat men er niet over na heeft gedacht. Alleen vraag ik me dan af bij dit antwoord wat de toekomstvisie dan is. Ik bedoel op sommige trajecten heb je dubbeldekkers nodig om aan de benodigde (spits-)capaciteit te komen. Wat wil men daar dan in de toekomst voor inzetten? Het lijkt me geen optie om daar dan van die SLT's in de zetten. Mvgr Jan Wiebrand
Ik bedoel op sommige trajecten heb je dubbeldekkers nodig om aan de benodigde (spits-)capaciteit te komen. Wat wil men daar dan in de toekomst voor inzetten? Het lijkt me geen optie om daar dan van die SLT's in de zetten.
KISS-dosto van Stadler? Is dat wat? (snelle levering, ik heb de Westbahn al in het echt gezien)
Of TAF/TSR van pinafarina?