Zoals je weet heeft de NS geen sneltreinen meer.
Aangepast
Ik bedoel op sommige trajecten heb je dubbeldekkers nodig om aan de benodigde (spits-)capaciteit te komen.
Ja, de 2200 is de enige (geloof ik; er kan echter nog ergens een verdwaalde treinserie zijn) uitzondering. Per december is het product 'sneltrein' echter écht weg, althans dat is de bedoeling.
Zitplaats capaciteit hebben ze wel DDM, maar het grote nadeel is de instapcapaciteit. Ik heb een aantal jaren van Barendrecht naar Rdam gependeld toen daar nog afwisselend DDM en plan T/V reden. Als een trein te laat binnenkwam was dat vrijwel altijd een stammetje DDM. Bij plan T/V ging het instappen véél sneller omdat de passagiers zich over meer deuren kunnen verdelen.
Gunst, mijn ervaring is juist dat mat.'64 uiterst belabberd is kwa instapcapaciteit: DDM liep altijd 2 tot 3 rijen dik leeg, terwijl Mat. '64 te weinig ruimte bood om met 2 man tegelijk uit te stappen.
Er zijn al sinds de jaren '70 geen Intercity's geweest in Nederland
Intercitytreinen bestaan sinds begin jaren '70. Het forensenverkeer nam toe en mede daardoor werd er steeds meer met de trein gereisd. De sneltrein was niet snel genoeg meer: er was behoefte aan een trein die van grote stad naar grote stad reed. De Intercity werd geboren.
Er zijn al sinds de jaren '70 geen Intercity's geweest in Nederland die die naam min of meer waardig waren...
Ik zeg ook niet dat men er niet over na heeft gedacht. Alleen vraag ik me dan af bij dit antwoord wat de toekomstvisie dan is. Ik bedoel op sommige trajecten heb je dubbeldekkers nodig om aan de benodigde (spits-)capaciteit te komen. Wat wil men daar dan in de toekomst voor inzetten? Het lijkt me geen optie om daar dan van die SLT's in de zetten. Mvgr Jan Wiebrand
.......Daarnaast, als je de toekomstvisie van NS niet kent zoals je zelf zegt, kun je ook niet oordelen dat DDAR verbouwen tot intercity onlogisch is....