Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Piko TT 2025 door Rick
Vandaag om 13:35:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216300 keer)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4240
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #330 Gepost op: 12 September 2011, 16:21:07 »
Zelf vraag ik mij meer af hoe de overgang tussen een rijtuig en de mDDM eruit had moeten zien als ze voor de IRM kleurstelling waren gegaan.

Een paar voorbeeldjes:

....

Met dank aan Sneeuwtrein, en nu een klein stapje verder: even denken los van het blauw-volgt-raamstroken-dogma:


Ik weet foutblauw, maar nu gaat dat ding tenminste een beetje als eenheid uitzien.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #331 Gepost op: 12 September 2011, 16:30:38 »
Ach, JAB-je is een graag geziene gast bij het roestrijden.
Daar zitten we regelmatig met de neuzen tegen het raam om te kijken of de overweg vrij is.

Heb me het al is zitten afvragen hoe dat zit met zicht rondom je werkplek en de baan,maar mag het eigenlijk wel zo worden vormgegeven ?
Je ziet volgens mij never nooit optijd dat iemand het wachten beu is en besluit met de fiets over te steken als je dicht bij de overweg zit.
Bovendien heb ik het idee dat de consoles in een cabine tegenwoordig ook alleen maar dieper worden ivm alle electronica die moet worden verstopt,dus daar gaat je zicht rondom volgens mij ook alleen maar mee achteruit.
Als men idd mag ontwerpen wat mooi is en er zijn geen goede regels voor vrij zicht rondom(zoals een vrachtwagen wel moet hebben met ong 10 spiegels overal en cameras)dan kun je net zo goed het hele raam eruit halen dan ziet een mcn tenminste niet wanneer hij iemand voor de trein krijgt en niet meer kan remmen.
Scheelt een hoop trauma's voor in elk geval de mcn.
Ben zeer benieuwd hoe dat verhaal over vrij zicht voor treinen en mcnén werkt.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #332 Gepost op: 12 September 2011, 16:51:21 »


Ik weet foutblauw, maar nu gaat dat ding tenminste een beetje als eenheid uitzien.

Met dank and Gert ook nog even met dit ontwerp zitten klooien.  ;D


En één met schortplaten:

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #333 Gepost op: 12 September 2011, 17:00:07 »
Ik ga toch voor het ontwerp wat Wesley indiende, voelt zo vertrouwd! :)  (y)

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #334 Gepost op: 12 September 2011, 17:16:00 »
Compleet blauwe deuren hebben we nog niet gehad... :-\

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #335 Gepost op: 12 September 2011, 17:17:54 »
En versies in ouderwets groen??

groet,
Michel

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #336 Gepost op: 12 September 2011, 17:39:17 »
Mischien kan hier beter een nieuw topic over gemaakt worden?

over andere kleurstellingen bedoel ik dan.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #337 Gepost op: 12 September 2011, 17:42:56 »
Zo Sneeuwtrein (en Wesley)



reclamebanen in donkerblauw. Vind ik persoonlijk niet slecht. ::) ;D
Jeroen

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #338 Gepost op: 12 September 2011, 18:27:33 »
zo dus?



En versies in ouderwets groen??

Alsjeblieft.  :)



heb hem upgeload op flickr zodat jullie ze nu ook zelf beter kunnen bewerken.  :)
« Laatst bewerkt op: 12 September 2011, 19:03:20 door Sneeuwtrein »

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #339 Gepost op: 12 September 2011, 19:19:56 »
Citaat


Mmmm,
Het 'voorhoofd' van die muizeneus is wat afgevlakt, maar ik vind dit er beter uitzien dan het officiële schema...
Snor en biezen in zandgeel toch?

Er zitten wat meer raampjes in dan in een Mat '46, maar het lijkt er toch wel verdomde veel op...
Ik ben benieuwd wie het eerste model in deze kleurstelling laat zien.

Frans
« Laatst bewerkt op: 12 September 2011, 20:06:02 door Bob Rodenburg. Reden: quote hersteld »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #340 Gepost op: 12 September 2011, 20:43:51 »
@ J J H S en Sneeuwtrein. Dat bedoel ik. Leuke impressie. (y)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #341 Gepost op: 12 September 2011, 22:33:46 »
Ik kon het niet laten om mijn variant nog eens kritisch te bekijken. Met name de grijs/geel/blauw verhouding bij de kop is moeilijk te bepalen. Ik ben tot de volgende oplossingen gekomen;



en (eveneens klikbaar)



De eerste variant heeft een hangbuikstreepje bij de ramen van het motorrijtuig, omdat die lager zijn, de tweede heeft een op gelijke hoogte blijvende blauw/geelscheiding over de hele treinlengte, waardoor de verhouding tussen blauw en geel ongeveer gelijk is. Deze variant heeft ook een blauw streepje onderaan de bak a la ICR. Beide varianten ogen rustiger dan de NS-versie en het is van buiten duidelijk dat er twee zones in deze DDZ zitten.

Weet iemand trouwens of die mDDm een stiltezone is?

groet, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #342 Gepost op: 12 September 2011, 23:29:10 »
Weet iemand trouwens of die mDDm een stiltezone is?
Die is er, althans in de 7503, dat deze vorige week vrijdag buiten stond waren de stickers zichtbaar op de ramen, voor wat ik heb kunnen zien zaten deze, in tegenstelling tot al het andere materieel, aan de onderzijde van de ramen.
Ook lijkt er iets van een soort railing voor de onderzijde van de ramen te lopen.

DDZ AB-bak
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #343 Gepost op: 13 September 2011, 00:36:49 »

Ik vind deze echt veel beter dan die zakkende blauwe baan op tussenrijtuigen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4240
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #344 Gepost op: 13 September 2011, 09:04:14 »




Ik vind deze écht niet slecht!  (y) Als je de onderlijn nog íets laat zakken dan vermijd je dat je dwars door die lijnfilmkast heen moet en kom je aan de neus misschien ook beter uit.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.