Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 20:39:32
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 20:37:42
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:22:05
Piko 2025 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:20:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn door einte
Vandaag om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213327 keer)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #330 Gepost op: 12 September 2011, 16:21:07 »
Zelf vraag ik mij meer af hoe de overgang tussen een rijtuig en de mDDM eruit had moeten zien als ze voor de IRM kleurstelling waren gegaan.

Een paar voorbeeldjes:

....

Met dank aan Sneeuwtrein, en nu een klein stapje verder: even denken los van het blauw-volgt-raamstroken-dogma:


Ik weet foutblauw, maar nu gaat dat ding tenminste een beetje als eenheid uitzien.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12278
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #331 Gepost op: 12 September 2011, 16:30:38 »
Ach, JAB-je is een graag geziene gast bij het roestrijden.
Daar zitten we regelmatig met de neuzen tegen het raam om te kijken of de overweg vrij is.

Heb me het al is zitten afvragen hoe dat zit met zicht rondom je werkplek en de baan,maar mag het eigenlijk wel zo worden vormgegeven ?
Je ziet volgens mij never nooit optijd dat iemand het wachten beu is en besluit met de fiets over te steken als je dicht bij de overweg zit.
Bovendien heb ik het idee dat de consoles in een cabine tegenwoordig ook alleen maar dieper worden ivm alle electronica die moet worden verstopt,dus daar gaat je zicht rondom volgens mij ook alleen maar mee achteruit.
Als men idd mag ontwerpen wat mooi is en er zijn geen goede regels voor vrij zicht rondom(zoals een vrachtwagen wel moet hebben met ong 10 spiegels overal en cameras)dan kun je net zo goed het hele raam eruit halen dan ziet een mcn tenminste niet wanneer hij iemand voor de trein krijgt en niet meer kan remmen.
Scheelt een hoop trauma's voor in elk geval de mcn.
Ben zeer benieuwd hoe dat verhaal over vrij zicht voor treinen en mcnén werkt.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #332 Gepost op: 12 September 2011, 16:51:21 »


Ik weet foutblauw, maar nu gaat dat ding tenminste een beetje als eenheid uitzien.

Met dank and Gert ook nog even met dit ontwerp zitten klooien.  ;D


En één met schortplaten:

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #333 Gepost op: 12 September 2011, 17:00:07 »
Ik ga toch voor het ontwerp wat Wesley indiende, voelt zo vertrouwd! :)  (y)

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #334 Gepost op: 12 September 2011, 17:16:00 »
Compleet blauwe deuren hebben we nog niet gehad... :-\

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8890
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #335 Gepost op: 12 September 2011, 17:17:54 »
En versies in ouderwets groen??

groet,
Michel

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #336 Gepost op: 12 September 2011, 17:39:17 »
Mischien kan hier beter een nieuw topic over gemaakt worden?

over andere kleurstellingen bedoel ik dan.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #337 Gepost op: 12 September 2011, 17:42:56 »
Zo Sneeuwtrein (en Wesley)



reclamebanen in donkerblauw. Vind ik persoonlijk niet slecht. ::) ;D
Jeroen

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #338 Gepost op: 12 September 2011, 18:27:33 »
zo dus?



En versies in ouderwets groen??

Alsjeblieft.  :)



heb hem upgeload op flickr zodat jullie ze nu ook zelf beter kunnen bewerken.  :)
« Laatst bewerkt op: 12 September 2011, 19:03:20 door Sneeuwtrein »

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2184
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #339 Gepost op: 12 September 2011, 19:19:56 »
Citaat


Mmmm,
Het 'voorhoofd' van die muizeneus is wat afgevlakt, maar ik vind dit er beter uitzien dan het officiële schema...
Snor en biezen in zandgeel toch?

Er zitten wat meer raampjes in dan in een Mat '46, maar het lijkt er toch wel verdomde veel op...
Ik ben benieuwd wie het eerste model in deze kleurstelling laat zien.

Frans
« Laatst bewerkt op: 12 September 2011, 20:06:02 door Bob Rodenburg. Reden: quote hersteld »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #340 Gepost op: 12 September 2011, 20:43:51 »
@ J J H S en Sneeuwtrein. Dat bedoel ik. Leuke impressie. (y)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #341 Gepost op: 12 September 2011, 22:33:46 »
Ik kon het niet laten om mijn variant nog eens kritisch te bekijken. Met name de grijs/geel/blauw verhouding bij de kop is moeilijk te bepalen. Ik ben tot de volgende oplossingen gekomen;



en (eveneens klikbaar)



De eerste variant heeft een hangbuikstreepje bij de ramen van het motorrijtuig, omdat die lager zijn, de tweede heeft een op gelijke hoogte blijvende blauw/geelscheiding over de hele treinlengte, waardoor de verhouding tussen blauw en geel ongeveer gelijk is. Deze variant heeft ook een blauw streepje onderaan de bak a la ICR. Beide varianten ogen rustiger dan de NS-versie en het is van buiten duidelijk dat er twee zones in deze DDZ zitten.

Weet iemand trouwens of die mDDm een stiltezone is?

groet, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #342 Gepost op: 12 September 2011, 23:29:10 »
Weet iemand trouwens of die mDDm een stiltezone is?
Die is er, althans in de 7503, dat deze vorige week vrijdag buiten stond waren de stickers zichtbaar op de ramen, voor wat ik heb kunnen zien zaten deze, in tegenstelling tot al het andere materieel, aan de onderzijde van de ramen.
Ook lijkt er iets van een soort railing voor de onderzijde van de ramen te lopen.

DDZ AB-bak
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #343 Gepost op: 13 September 2011, 00:36:49 »

Ik vind deze echt veel beter dan die zakkende blauwe baan op tussenrijtuigen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #344 Gepost op: 13 September 2011, 09:04:14 »




Ik vind deze écht niet slecht!  (y) Als je de onderlijn nog íets laat zakken dan vermijd je dat je dwars door die lijnfilmkast heen moet en kom je aan de neus misschien ook beter uit.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.