Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 21:31:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:05:35
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 20:30:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 20:27:44
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:54:41
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 215906 keer)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #270 Gepost op: 09 September 2011, 15:47:49 »
Lijkt wel fotoshop
Op de stuurstand en mDDM zou toch zon grote koersbord komen? zie het nergens terug op de kop niet de zijkant.
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron, mijzelf! als maker van de foto, vermelden dat er niets geen fotoshop aan deze plaat is gedaan, jammer dat je dat wel denkt.
« Laatst bewerkt op: 09 September 2011, 15:50:25 door Arjen-V »
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #271 Gepost op: 09 September 2011, 15:50:25 »
Meer zoals de gerenoveerde 1300? Ik denk dat het nogal vreemd zou staan met een groter dan normaal logo op 1 van de bakken.

Zo enorm hoeft nou ook weer niet, maar op deze manier staat-ie er wat verloren bij ;). Ietsje lager en ietsje groter zou m.i. beter zichtbaar zijn.

Ik kan je uit zeer betrouwbare bron, mijzelf!, vermelden dat er niets geen fotoshop aan deze plaat is gedaan, jammer dat je dat wel denkt.

Ach, dat is nu eenmaal een soort kniereflex van sommige mensen... ik zou me er niet al te druk om maken ;D.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4239
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #272 Gepost op: 09 September 2011, 17:09:21 »
Heb je de foto niet bekeken?
Jawel, maar de smoes van 'bezuiniging vanwege (vulmaarin)crisis' enzo is een universele, dus kansrijk.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #273 Gepost op: 09 September 2011, 19:18:06 »
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron, mijzelf! als maker van de foto, vermelden dat er niets geen fotoshop aan deze plaat is gedaan, jammer dat je dat wel denkt.

Ik zeg dat het fotoshop lijkt.
Weinig aan te zien tegenover het orginele uiterlijk vol met detais  ;D.
Nu zien wie het model aandurft.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #274 Gepost op: 09 September 2011, 20:12:57 »
voor wie wat meer details wil zien heb ik een uitsnede gemaakt van het origineel.

klik
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #275 Gepost op: 09 September 2011, 21:55:55 »
.....Op de stuurstand en mDDM zou toch zon grote koersbord komen? zie het nergens terug op de kop niet de zijkant.....

Een van de vele geruchten/verhalen welke de ronde doen over de verbouwing. Het gat wat zichtbaar is is niet voorbestemd als plek voor een koers"rol" iod, maar gewoon de plek alwaar de aandrijving van de ruitenwissers verborgen achter zit. IVM onderhoud moet dit open kunnen. Bij de onverbouwde versie zit de aandrijving open en bloot boven aan de binnenzijde van de cabine. Dit zorgt, mede door de luchtaandrijving, voor de nodige geluidsoverlast. De nieuwe is overigens elektrisch aangedreven, net zoals bij de verbouwde SGM.
Ook Engelse treinen zijn leuk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #276 Gepost op: 09 September 2011, 22:27:42 »
Zo enorm hoeft nou ook weer niet, maar op deze manier staat-ie er wat verloren bij ;). Ietsje lager en ietsje groter zou m.i. beter zichtbaar zijn.
Zo groot bedoelde ik het ook niet. ;) Ik denk dat de NS alleen nog standaard formaat logo's wil, of in ieder geval hetzelfde formaat logo per trein.

Jawel, maar de smoes van 'bezuiniging vanwege (vulmaarin)crisis' enzo is een universele, dus kansrijk.
Ook als de eerste stam al klaar staat voor een proefrit?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Online Online
  • Berichten: 10762
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #277 Gepost op: 09 September 2011, 22:30:31 »
Wat me wel opvalt aan dit ontwerp is de, relatief, slechte zichtbaarheid van de deuren. Volgens mij is het in Engeland aal een tijd verplicht (correct me if I am wrong) dat de deuren een contrasterende kleur hebben vanwege de betere zichtbaarheid voor slechtzienden.
No dress rehearsel, this is our life.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #278 Gepost op: 09 September 2011, 22:44:03 »
Iemand al opgevallen dat de verlaging in het dak aan de achterkant van de stuurstand nu even hoog is gemaakt?

Gr. Rick

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #279 Gepost op: 09 September 2011, 22:46:57 »
Iemand al opgevallen dat de verlaging in het dak aan de achterkant van de stuurstand nu even hoog is gemaakt?
Zal de nieuwe aircounit wel geplaatst zijn.  ;)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #280 Gepost op: 09 September 2011, 22:47:50 »
Iemand al opgevallen dat de verlaging in het dak aan de achterkant van de stuurstand nu even hoog is gemaakt?
niet alleen dat die plek is nu opgevuld met uitwisselbare klimaatbeheersingsunits net als in de VIRM dit geldt trouwens ook voor alle andere bakken die hebben allemaal 2 van deze units gekregen.
Ander klein detail is dat achter het grote frontraam nog wel de oude stijlen zitten waar vroeger dus 3 ramen in zaten.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #281 Gepost op: 09 September 2011, 22:58:47 »
Iemand al opgevallen dat de verlaging in het dak aan de achterkant van de stuurstand nu even hoog is gemaakt?

Ja, is al een stuk of wat keer genoemd in dit draadje ook.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #282 Gepost op: 09 September 2011, 23:00:00 »
Oké, is dat tenminste duidelijk. ;D

Gr. Rick

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4239
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #283 Gepost op: 09 September 2011, 23:35:44 »
Wat me wel opvalt aan dit ontwerp is de, relatief, slechte zichtbaarheid van de deuren.
Nou dat kunnen ze toch prima ineens oplossen? Gewoon in plaats van die gedwongen zigzag over de ruiten een lange horizontale blauwe balk tussen die beide raamrijen eindigend in een grote pijl naar de deure. Kan het klassenuimmer flink groot ingeplempt worden. Dan heb je pas een nieuwe look en valt het matige ontwerp van de renovatie al niet eens meer op  ;D
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #284 Gepost op: 10 September 2011, 09:35:50 »
Je kan er voor de zichtbaarheid van de deuren, altijd nog zo'n reflecterende oranje band om de deurrand plakken.
Zeg maar hezelfde principe als men bij de ÖBB Railjet heeft gebruikt.

Groet Peter,