Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 14:42:31
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 209987 keer)

Anoniem

• Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #285 Gepost op: 10 September 2011, 09:58:18 »
hezelfde principe als men bij de ÖBB Railjet heeft gebruikt.

Al was dat ook alleen maar - en achteraf - omdat de Zwitsers dwarslagen... voor de ÖBB was het niet nodig, ze hebben dan ook niet allemaal die oranje strepen gekregen. Zie >hier< voor een RJ zonder strepen van vorige maand.

Sander.

• Offline Offline
« Reactie #286 Gepost op: 10 September 2011, 10:08:31 »
Het kleurontwerp is idd wel wennen. Kan er nog niet echt een mening over  geven.  Wat mij wel opvalt is dat er thv de 1e klasse geen blauwe streep meer is aangebracht.  Van grotere afstand is het niet te zien waar de eerste klasse zich bevindt en hoe groot die afdeling is.

mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #287 Gepost op: 10 September 2011, 10:21:48 »
Je kan er voor de zichtbaarheid van de deuren, altijd nog zo'n reflecterende oranje band om de deurrand plakken.
Daar ben ik dus absoluut op tegen, om alle zaken waar een visueel gehandicapte van gebruik zou kunnen maken er als een brandweerwagen te laten uitzien. Ik ben er absoluut voor om de wereld voor alle mensen met alle soorten handicaps bruikbaar te laten zijn, maar dan SVP op een beetje subtiele manier en niet op een grove manier van het werkt dus het is goed. Ik ken een heel aantal gehandicapten en die krijgen last van plaatsvervangende schaamte bij dit soort 'hulp' die enkel de bedenker verrukt.

(hoe heet dat ook al weer Wesley, auto-exaltatie?  ;D )

Ik roep de NS op om wat creatiever om te gaan met de kleuren geel en blauw op de treinen in plaats van blind de dogma's 'blauw moet de vensterrijen volgen' en 'geel voor de oveige vlakken' te hanteren.
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Dennis83

• Offline Offline
    • DPhoto
« Reactie #288 Gepost op: 10 September 2011, 10:52:33 »
Het heeft wel wat weg van een Lego-trein zo op de foto.  ;D Verder vind ik het wel geslaagd. Maar ik wil nu wel eens wat interieur foto's zien en in het bijzonder van m'n werkplek, de cabine.  ::)

Mcn1986

• Offline Offline
« Reactie #289 Gepost op: 10 September 2011, 10:55:17 »
Ik vind zelf de beschildering niet mooi... zoals ik al las beetje Lego achtig...

Gr. Silvester

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #290 Gepost op: 10 September 2011, 12:39:16 »
Ik roep de NS op om wat creatiever om te gaan met de kleuren geel en blauw op de treinen in plaats van blind de dogma's 'blauw moet de vensterrijen volgen' en 'geel voor de oveige vlakken' te hanteren.
Op zich vind ik dat nog niet eens het grote probleem en eerder volstrekt logisch. Waar het mij eerder om gaat is het feit dat het dak blauw is en dat vind ik er niet uit zien, maar eerlijk gezegd ben ik eerder veel nieuwsgieriger naar het comfort. Ik hoop dat ze gewoon echt goede stoelen hebben gebruikt, de revisie van de ICMm vind ik eigenlijk minder geslaagd dan ik had verwacht. Vooral de stoelen zitten veel minder goed dan de oude bruine banken, daarbij komt nog dat ze nu ook de stoffen bekleding willen vervangen voor kunstleer :o Ik zie het al gebeuren in de zomer, je komt gewoon met een natte rug aan op je bestemming. Ik spreek uit ervaring. Ja, de bruine banken hadden ook kunstleer en daar had ik er ook last van, maar daar had je tenminste nog de mogelijkheid om jezelf even af te koelen door middel van de luchtdouches, maar de airco die nu is toegepast vind ik niet voldoende. Vooral op de balkons is het gewoon te warm.
Ik hoop dus dat NS bij de DDZ van deze fouten geleerd heeft en een gerenoveerde comfortabele trein heeft neergezet. Wat mij trouwens opviel was het feit dat er geen Wifi logo's op de deuren zitten, wordt dat net zoals bij de ICMm later ingebouwd?
Mvgr Jan Wiebrand

Meppelspoor

• Offline Offline
« Reactie #291 Gepost op: 10 September 2011, 14:32:33 »
Het is even wennen, maar op zich wel mooi, alleen de zijkant van de cabine vind ik wat minder, waar vroeger een raam zat. Wel een hele grote raam voor de machinist, is dat geen probleem?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #292 Gepost op: 10 September 2011, 15:07:56 »
Je kan er voor de zichtbaarheid van de deuren, altijd nog zo'n reflecterende oranje band om de deurrand plakken.

Dat is uiteraard een oplossing maar die valt voor mij in de categorie "verhullen van een slecht ontwerp".
No dress rehearsel, this is our life.

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #293 Gepost op: 10 September 2011, 16:11:05 »
De dubbeldekkers zijn natuurlijk erg hoekig en hoog in vergelijking tot hun lengte. Dat moet je niet gaan benadrukken met een in hoogte wisselende streep. Naar mijn idee moet je juist met een beschildering de hoogte optisch verminderen en de lengte benadrukken.

Ik heb de vrijheid genomen om Arjen-V zijn foto even grofweg door photoshop te halen en even een eigen ideetje van een strakke beschildering gemaakt. Door deze beschildering met een rechtdoorlopende lijn wordt duidelijk dat er twee niveaus (met verschillende zones) in deze trein zitten. Door het donkerder blauw is het zijvlak minder massief. Als je dan toch een statement wilt maken, doe het dan zo:

KLIK

Nu ik er zo naar kijk lijkt het sterk op het Canadese kleurschema van de TEE-stellen  ;)

grt, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

VAM65

• Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
« Reactie #294 Gepost op: 10 September 2011, 16:22:14 »
Leuk initiatief, maar ik vind het zoals ze nu in het echt (bijna gaan) rijden toch veel mooier dan jouw NS-Photoshop-versie.

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #295 Gepost op: 10 September 2011, 16:50:05 »
Mijn "slechte" poging

Jeroen

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #296 Gepost op: 10 September 2011, 16:59:47 »
Iemand nog geprobeerd hoe een SLT kleurenschema staat op de DDZ?

Groet Peter,

Hammondman

• Offline Offline
« Reactie #297 Gepost op: 10 September 2011, 17:50:48 »
Hmm, snap alleen niet zo dat ze het kleurenschema op de bakken juist omgekeerd hebben t.o.v. de MDDm (heet dat dan nu nog zo?) en IRM's. Voor de rest wel een geinig aanzien zo, beter dan dat verbleekte geel met half afgebladderde reclamebanen. ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #298 Gepost op: 10 September 2011, 18:56:30 »
Wat mij betreft werkt het optisch zeer beroerd om de blauwe baan vanaf de deuren naar de beneden-verdieping te laten zakken. Hierdoor ontstaat inderdaad een 'hangbuikzwijn'-effect, dat nog eens wordt versterkt vanaf de mDDMzMBK-zijde omdat de blauwe baan daar nog weer hoger zit. Waarom niet het kleurenschema van VIRM gevolgd? Dat oogt strakker.
No dress rehearsel, this is our life.

Anoniem

• Gast
« Reactie #299 Gepost op: 10 September 2011, 20:39:46 »
Iemand nog geprobeerd hoe een SLT kleurenschema staat op de DDZ?

Nou ja, ongeveer... op DDAR, maar dat scheelt slechts op wat details... zie bijvoorbeeld pagina 4 van dit draadje, en hij is sindsdien nog een paar keer voorbij gekomen...