Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3 januari NVBS oliebollenrit door GerardH
Vandaag om 02:58:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:24
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door EddyK
14 December 2025, 23:53:16
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Besselspoor
14 December 2025, 23:36:28
Rondom Charlois door Alewijn
14 December 2025, 23:09:42
Yamorc 8116 en MP1 MTB door Ronald Halma
14 December 2025, 22:39:44
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
14 December 2025, 22:23:54
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
14 December 2025, 22:14:05
Wat zit er in deze tender? door henk
14 December 2025, 21:38:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
14 December 2025, 21:37:43
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
14 December 2025, 20:07:57
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
14 December 2025, 19:24:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 December 2025, 18:32:21
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
14 December 2025, 18:31:23
De (3d) knutsels van Ronald. door Ronald Halma
14 December 2025, 18:08:54
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
14 December 2025, 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
14 December 2025, 17:10:29
Stub switches door Hans1963
14 December 2025, 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
14 December 2025, 16:27:34
US diorama in H0 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:45:06
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
14 December 2025, 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
14 December 2025, 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:08:01
Zee. Land. door Huup
14 December 2025, 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
14 December 2025, 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
14 December 2025, 14:41:54
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
14 December 2025, 14:31:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
14 December 2025, 13:56:19
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
14 December 2025, 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
14 December 2025, 10:37:34
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 219274 keer)


2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #91 Gepost op: 11 December 2010, 16:49:26 »
Berghuis: ,,Ik ben verheugd dat de NS nu afziet van nog eens tachtig sprinters. Ze willen in plaats daarvan gaan rijden met gereviseerd materiaal. Denk daarbij aan de oude dubbeldekkers. In die treinen zijn veel toiletten stuk en afgesloten. Die wc’s worden gerepareerd. Het is dus een dubbele afspraak.’’


Hmm, klinkt goed ;D

Waarom zagen ze trouwens een stuk uit het dak bij strukton (zie tweede link, eerste plaatje)?
Bij deze Bvk hebben ze zelfs de achterkant dichtgemaakt en zo'n zelfde gat overgelaten:

bron: twitter (weet niet meer precies waar)
Gr Timo

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #92 Gepost op: 11 December 2010, 16:51:11 »
Airco?

Tinus.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #93 Gepost op: 11 December 2010, 17:01:55 »
Aaah zoiets:

Bron: Durk Houtsma

deze werd onlangs in de 7040 (die van de botsing met de 419) geplaatst als proefkonijn. Komt zo'n ding alleen in de Bvk?


Gr Timo

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #94 Gepost op: 11 December 2010, 17:11:54 »
Het lijkt mij logisch dat in alle bakken airco komt... De foto hierboven is geen Bvk maar een ABv.
Het rechthoekige gat in de koppen van de cabines zou voor een nieuwe ruitenwisseraandrijving moeten zijn. De cabines worden voorzien van één grote frontruit. Op het plaatje op de Strukton-site is dat goed te zien.
Meer NS in spoor 1!

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #95 Gepost op: 11 December 2010, 17:18:10 »
Dat was mij idd ook opgevallen. Kennelijk gaan ze dus een ruit voor de raamstijlenlangs zetten. Ook een oplossing dus. En het gat lijkt mij idd tbv de klimaatkoffer. Wel een interessant project zo die DDZ. Of het mooi word is een kwestie van afwachten natuurlijk.  ;D

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #96 Gepost op: 11 December 2010, 19:00:52 »
Nog wat extra's
http://www.struktonrail.nl/SiteCollectionDocuments/Transformatie%20DDZ.pdf
Als ik het artikel zo lees krijgt de huidige Bvk een nieuwe indeling namelijk ABvk en de mABk wordt mBk. We zullen het zien.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #97 Gepost op: 12 December 2010, 03:07:58 »
Dat was mij idd ook opgevallen. Kennelijk gaan ze dus een ruit voor de raamstijlenlangs zetten. Ook een oplossing dus. En het gat lijkt mij idd tbv de klimaatkoffer. Wel een interessant project zo die DDZ. Of het mooi word is een kwestie van afwachten natuurlijk.  ;D
Of de raamstijlen gaan er gewoon uit  ;)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #98 Gepost op: 12 December 2010, 10:23:08 »
Ga daar maar niet van uit. Een tijdje terug op het werk (NSr) tijdens een werkoverleg wat uitleg gehad over dit project. Daar werd ons verteld dat ze deze graag er uit hadden willen halen maar dat dit wegens veiligheidsredenen niet kan. Zie het maar als een soort kooiconstructie waar deze raamstijlen deel van uit maken.  ;)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #99 Gepost op: 12 December 2010, 11:11:37 »
T lijkt net op een platgeslagen IRM!!
Greetz:Menno
______________________________________________________
But i like it!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #100 Gepost op: 12 December 2010, 15:33:28 »
Het lijkt mij logisch dat in alle bakken airco komt... De foto hierboven is geen Bvk maar een ABv.
Het rechthoekige gat in de koppen van de cabines zou voor een nieuwe ruitenwisseraandrijving moeten zijn. De cabines worden voorzien van één grote frontruit. Op het plaatje op de Strukton-site is dat goed te zien.

Ik dacht dat het een Bck was, omdat de hele bovenkant van het dak er later opgezet is. De huidige Bvk heeft hier namelijk een soort verlaging. het is  trouwens ook wel mooi dat ze dat kleine raampje naast de deuren dicht maken (ook op de foto te zien).

Gaan ze de ruit op de raampspijlen plakken, of worden er drie losse ruitjes tussen gezet?

Gr Timo

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #101 Gepost op: 12 December 2010, 16:07:05 »
Het ziet er goed uit, alhoewel ik wel even moet wennen. Zeker het gewijzigde uiterlijk zal even wennen zijn. Toch ben ik ook benieuwd naar het interieur. Ik heb dagelijks met DD-AR gereisd en doe dat nu ook nog regelmatig. Tegenwoordig reis ik ook vaak met VIRM en als ik ze vergelijk vind ik de rij-eigenschappen van DD-AR beter dan VIRM. 
Ik ben erg benieuwd, laat de eerste maar snel in dienst komen.
Mvgr Jan Wiebrand

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #102 Gepost op: 12 December 2010, 16:52:09 »
De cabines worden voorzien van één grote frontruit. Op het plaatje op de Strukton-site is dat goed te zien.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #103 Gepost op: 12 December 2010, 17:00:32 »
Op dit plaatje op Railfaneurope is goed te zien dat de cabineramen van DDM wat naar achter liggen ten opzichte van de kop. Er kan dus één ruit voorlaangs waardoor een gladde kop ontstaat.
No dress rehearsel, this is our life.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #104 Gepost op: 13 December 2010, 01:02:18 »
Zowieso kan een hoop als je wilt  ;D