Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 18:48:57
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 18:48:54
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 18:33:50
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:59:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:32:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 215886 keer)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #60 Gepost op: 09 December 2010, 07:40:37 »
Mja die aantallen begrijp ik ook niet helemaal. Bij de NOS spraken ze over het annuleren van 30 nieuwe stellen...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #61 Gepost op: 09 December 2010, 08:43:05 »
Vanwege die toiletten zullen ze waarschijnlijk een nieuw contract moeten opstellen met de leverancier.
Het bouwplan moet nu aangepast worden, daardoor wordt op papier een ander type trein ???
Vr. groeten,
Bob

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #62 Gepost op: 09 December 2010, 11:04:22 »
Overigens zitten de plannen tot renovatie al een hele poos in de pijplijn: ik heb een poos geleden (ik dacht 2 of 3 jaar terug) een enquete van de NS gehad over nieuwe interieurs. En deze kleurstellingen komen mij erg bekend voor...
« Laatst bewerkt op: 09 December 2010, 15:07:57 door Erwin L. »

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #63 Gepost op: 09 December 2010, 11:19:46 »
Misschien ontgaat mij wat hoor, maar waar komen die magische extra Sprinters ineens vandaan?

Dezelfde foto stond overigens ook in het NHD hier ;)

sommige dingen komen gewoon uit de lucht vallen ;)

staan er niet ergens wat Plan T's en ICR+1800 terzijde,, of is een renovatie duurder dan nieuw?

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #64 Gepost op: 09 December 2010, 11:34:52 »
en dan in deze kleurstelling


komt uit dit draadje
of met lok

groet Martijn

Lijkt wel of de NS veel gekeken heeft naar de kleuren van Metronom Bahn.
« Laatst bewerkt op: 09 December 2010, 11:42:08 door ClarksonBlues. Reden: tekst aangepast »
Jeroen

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #65 Gepost op: 09 December 2010, 11:37:57 »
Of omgekeerd
Vr. groeten,
Bob

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #66 Gepost op: 09 December 2010, 12:17:54 »
nee dan moet deze ervoor.  :-X



komt ook uit dit draadje

maar ze kunnen bij die SLT voor de transparantie de W.C bij de cabines plaatsen?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #67 Gepost op: 09 December 2010, 12:41:12 »
Mm, daar zitten de eerste-klasafdelingen, en ik denk dat die reizigers niet blij zullen zijn met al die langslopende mensen en bijkomende ongemakken als geurtjes e.d.. Daarom zou een verbouwing ook zo duur zijn, denk ik; je kunt niet volstaan met een hokje, maar het hele concept en indeling moet op de schop.

grt, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #68 Gepost op: 09 December 2010, 12:51:05 »
Een toilet-hok inbouwen zal nog wel gaan denk ik. Lastiger zal het worden voor de septic-tank bij deze semi-lagevloer rijtuigen, waar laat je die? Watertank kan wel ergens op een dak lijkt me.

Marc
(stuurman-aan-wal en part-time semi-deskundige)
No dress rehearsel, this is our life.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #69 Gepost op: 09 December 2010, 12:54:35 »
De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wc’s in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wc’s de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.

Dan zou je denken, plaats transparante WC's. Maar of dat ethisch verantwoord is.....

Groetjes,
Michel

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #70 Gepost op: 09 December 2010, 13:36:03 »
Ach dan verlengen ze de 2400en toch met een bak....  :P :P :P

Maar goed, volgens mij gaat deze draad over DDZ. Iemand enig idee waarom er een rechthoek uit het casco gehaald is in de neus van de mDDM op het filmpje links naast het bovenste frontsein? Ik hoop toch niet dat daar een display komt met de eindbestemming van het ding erop.....
 
Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #71 Gepost op: 09 December 2010, 14:13:28 »
Volgens mijn vader zou daar dan inderdaad een display komen met eindbestemming...

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #72 Gepost op: 09 December 2010, 14:17:54 »
Volgens mij hebben ze bij NedTrain echt nog nooit van design gehoord.......... VRESELIJK!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #73 Gepost op: 09 December 2010, 14:36:37 »
Er waren nog meer ontwerpen met o.a. een geheel nieuw gestroomlijnd front.
Uit zuinigheid heeft de NSR voor de goedkoopste variant gekozen.
Ik denk niet dat Nedtrain daarin enige zeggenschap heeft  ;)
Vr. groeten,
Bob

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #74 Gepost op: 09 December 2010, 14:49:21 »
Tja, volgens mij hoeft een goed en fraai ontwerp niet synoniem te zijn aan een duur ontwerp.
No dress rehearsel, this is our life.