Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 210662 keer)

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #615 Gepost op: 04 October 2011, 18:43:48 »
Ben ik nou blind of heeft de DDZ geen klassestrepen meer?

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #616 Gepost op: 04 October 2011, 18:49:31 »
Mooie foto's Jordy! @Sneeuwtrein: nee er is niets met je ogen. Dat was hier eerder ook al geconstateerd meen ik.

Grtz,

Niels

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8473
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #617 Gepost op: 04 October 2011, 18:57:19 »
Jullie zijn beide blind ;D : http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6202091435/in/photostream

Op de ABvk ontbreken de eerste klasse strepen kennelijk (nog).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #618 Gepost op: 04 October 2011, 19:05:50 »
Mooie foto's Jordy! @Sneeuwtrein: nee er is niets met je ogen. Dat was hier eerder ook al geconstateerd meen ik.

Grtz,

Niels
Deze foto's zjn niet van mij helaas maar vind ze zelf ook erg mooi!, wou dat ik die al voor mijn lens had!!

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #619 Gepost op: 04 October 2011, 20:03:42 »
Verdorie. Ben ik een keer een dagje vrij komt het stel naar Zwolle (mijn standplaats)  :-X. Nou, hopen maar dat ik morgen wat meer geluk heb.  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #620 Gepost op: 04 October 2011, 20:35:17 »
Ik heb sterke twijfels over de zin van dit project. Ook heb ik zorgen over de aanzeteigenschappen van de zeswagentrein bij gladde sporen. Maar qua uiterlijke vormgeving vind ik het een grote vooruitgang t.o.v. van DD-AR.

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #621 Gepost op: 04 October 2011, 20:40:08 »
Maar qua uiterlijke vormgeving vind ik het een grote vooruitgang t.o.v. van DD-AR.
Mee eens, totdat je bij de mDDM komt.  ;D
Ookal denk ik dat ik dit treinstel toen hij net in de jaren 80 op de baan kwam ook wel heel mooi gevonden zou hebben.

Jullie zijn beide blind ;D
Op de ABvk ontbreken de eerste klasse strepen kennelijk (nog).
Heb op nog een andere foto gezien dat dee andere 1e klas nu dichter bij de stuurstand zit, vandaar dat ik hem niet zag.
« Laatst bewerkt op: 04 October 2011, 22:28:23 door Sneeuwtrein »

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #622 Gepost op: 04 October 2011, 23:14:22 »
Heb hem vandaag twee keer langs zien komen, foto is niet waardig om te plaatsen hier. In het echt als ie snel langs flitst kan het er mee door maar ben er nog steeds niet weg van.

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #623 Gepost op: 04 October 2011, 23:27:47 »
Ik heb sterke twijfels over de zin van dit project. Ook heb ik zorgen over de aanzeteigenschappen van de zeswagentrein bij gladde sporen. Maar qua uiterlijke vormgeving vind ik het een grote vooruitgang t.o.v. van DD-AR.
lol, viel me ook al een paar keer op idd irl huidige dienstvoering!

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #624 Gepost op: 04 October 2011, 23:31:29 »
De MddM is nu teruggebracht naar alleen 2de klas stoelen  :o
of was dat al iemand op gevallen.

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #625 Gepost op: 04 October 2011, 23:35:56 »
De MddM is nu teruggebracht naar alleen 2de klas stoelen  :o
of was dat al iemand op gevallen.
Het was mijn ook al opgevallen van d mDDM, maar hij heet nog wel evenveel ramen, dus hoe heeft men dat gedaan zonder extra beenruimte te creëren.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #626 Gepost op: 05 October 2011, 07:56:01 »
Tegenwoordig houdt men geen rekening meer met de stoelopstelling t.o.v. de raampartijen. Daarom zit je tegenwoordig in gereviseerd materieel ook rustrig met je snuffert tegen een wand aan te kijken in plaats van door glas.

Kijk maar eens goed bij ICRM, ICMm, SGMm, Thalys, ICE, Plan T (alleen kun je daar nu niet meer doorheen lopen.....) Men zegt wel eens dat je niet achterom moet kijken, maar ik vind dat men hier vroeger toch veel beter mee omsprong dan nu. Neem Mat'54 als voorbeeld. Oorsponkelijk zat je daar altijd tegen over elkaar (vis á vis). Toen men in de jaren '70 een aantal; stellen verbouwde tot coachstellen (busopstelling = achter elkaar), hield men keurig rekening met de raampartijen.

Tegenwoordig moet een bak zo veel mogelijk zitplaatsen bevatten. Men bepaald de benodigde beenruimte tussen de stoelen en plemt een bak dan zo vol mogelijk, ongeacht of je nu naar buiten kunt kijken of niet. Bij DDZ wordt het helemaal idioot, daar heb je straks in de 2e klas dus twee verschillende maten ramen en in de 1e klas dus ook. Erg rommelig als je het mij vraagt.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #627 Gepost op: 05 October 2011, 08:19:19 »
Toen men in de jaren '70 een aantal; stellen verbouwde tot coachstellen (busopstelling = achter elkaar), hield men keurig rekening met de raampartijen.

Volgens mij zat je in de IC-stellen met coachopstelling op sommige plekken ook gewoon tegen de middenstijlen aan te kijken....
Reinier

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #628 Gepost op: 05 October 2011, 08:48:30 »
Inderdaad, mede een reden om die coach-stellen zoveel mogelijk te mijden, want de vrije plekken waren natuurlijk altijd bij zo'n stijl  :-\ (andere reden was dat de oorspronkelijke banken gewoon een stuk beter zaten  :) )

Huub

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #629 Gepost op: 05 October 2011, 09:22:18 »
boeie, iedereen zit nu toch alleen maar in zn telefoon te loeren of er nog iemand op facebook zegt "ik ben net opgestaan, het is vroeg" of "hmmm lekker boterham met hagelslag" en dan als eerste op "vind ik leuk" te klikken.