Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Wim1969
Vandaag om 18:11:10
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 17:54:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 17:49:54
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:48:52
De Projecten van RetroJack door Frits C
Vandaag om 17:43:23
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
TurnControl: aansluiting verwijderen door Hans Gvz
Vandaag om 16:58:15
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 16:12:21
Duits transport, waar in NL? door 1200blauw
Vandaag om 16:01:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Joz
Vandaag om 15:07:21
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 20788 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4566
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #120 Gepost op: 15 June 2010, 18:04:52 »
Ik neem het niet op voor de NS, maar vanuit hun oogpunt is het logisch dat ze dit doen. Daar kan je heel lang over zeuren, maar dan zeur je hier tegen een muur aan. Voor de hele ontwikkeling is de overheid ook schuldig aan door het verplicht stellen van een gelijkvloerse instap en de hele privatisatie. Bovendien wordt niet meer samengewerkt om de automobilist uit de auto te krijgen. Het uit de auto krijgen van de forens gaat toch slecht werken denk ik, maar dat is een andere discussie.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #121 Gepost op: 15 June 2010, 18:08:12 »
de NS nog voor klein gedeelte een staatsbedrijf is.

De NS is een NV waarvan alle aandelen in handen van de rijksoverheid zijn.

En gaat er ICRm aan de kant?  ???
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #122 Gepost op: 15 June 2010, 18:50:28 »
och, t borrelt weer es wat in de zaanstreek he... wat moerasgas uit t veen ofzo. soms, vooral bij volle maan, hoor je weleens een ijselijk gejammer over waarom roco niet een ander nummertje op zn locs plakt...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #123 Gepost op: 15 June 2010, 19:30:25 »
 ;D  Je hebt gelijk Floris. Ik  :-X verder...
No dress rehearsel, this is our life.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #124 Gepost op: 15 June 2010, 19:32:32 »
Er komen hele vrachten SLT, de vervoervraag loopt terug, en er is al een massa VIRM-IV gekomen...

Zie ook de diverse bladen: DDM-1 gaat in september aan de kant.

De tussenbakken DDM-1 aanpassen is wel haalbaar, immers ze krijgen toch een grote revisie. Je kan ook draaistellen van de circa 20 af te voeren stuurstanden DD-AR gebruiken/aanpassen (als die identiek zijn, denk het wel?). Scheelt al een stuk. Maar dan moeten er wel meer reizigers komen...

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4566
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #125 Gepost op: 15 June 2010, 19:37:59 »
De crisis loopt wel op zijn eind....

_Jasper_

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
    • RailZminiworld
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #126 Gepost op: 15 June 2010, 20:51:39 »
De tussenbakken DDM-1 aanpassen is wel haalbaar, immers ze krijgen toch een grote revisie. Je kan ook draaistellen van de circa 20 af te voeren stuurstanden DD-AR gebruiken/aanpassen (als die identiek zijn, denk het wel?). Scheelt al een stuk. Maar dan moeten er wel meer reizigers komen...

Tuurlijk....

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #127 Gepost op: 15 June 2010, 20:54:22 »
Het valt an sich wel mee wat er aan de kant moet. Een zooitje stuurstandrijtuigen en wat overtijdse apenkoppen! Houd er rekening mee dat NS niet meer speelt op zitplaatsen, maar met SLT ook mikt op meer staanplaatsen op het korte afstandsvervoer. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #128 Gepost op: 16 June 2010, 19:13:52 »
och, t borrelt weer es wat in de zaanstreek he... wat moerasgas uit t veen ofzo. soms, vooral bij volle maan, hoor je weleens een ijselijk gejammer over waarom roco niet een ander nummertje op zn locs plakt...

mij hoor je toch niet?  ;)
of zal dat komen omdat Krommenie niet aan de Zaan ligt  ;D

mvg,
Robin

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #129 Gepost op: 16 June 2010, 19:22:05 »
Zo is 't wel weer genoeg! >:( Jongens hou toch op! Het gaat hier over het treinbestand van NSR en we gaan geen andere personen kleineren. Mag iemand niet gewoon zijn mening geven?
Kunnen we nou weer gewoon on-topic gaan?
Mvgr Jan Wiebrand

P.S. Moderators, verwijder ajb deze berichten.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #130 Gepost op: 16 June 2010, 19:59:49 »
Het valt an sich wel mee wat er aan de kant moet. Een zooitje stuurstandrijtuigen en wat overtijdse apenkoppen! Houd er rekening mee dat NS niet meer speelt op zitplaatsen, maar met SLT ook mikt op meer staanplaatsen op het korte afstandsvervoer. ;)

Ik snap het, maar ik denk dat de gemiddelde NSR reiziger (waar ik er ook een van ben) liever wil zitten in de trein. Ik ben niet zo dat ik met de auto ga als ik elke dag zou moeten staan in de trein, maar volgens mij zijn er genoeg mensen die hier wel toe in staat zijn.

Gr Timo

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #131 Gepost op: 16 June 2010, 20:03:30 »
Droom lekker verder. Paar uur stilstaan in de file zeker! ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #132 Gepost op: 16 June 2010, 20:04:34 »
Beetje erg overtrokken reactie!
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #133 Gepost op: 16 June 2010, 20:16:16 »
Niet iedereen staat standaard in de file naar z'n werk hoor.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8244
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #134 Gepost op: 16 June 2010, 20:38:17 »
Kunnen we nou weer gewoon on-topic gaan?
Inderdaad gewoon weer verder over de materieel inzet van de NS en niet Roco erbij betrekken.
Die zijn al genoeg onder vuur komen te liggen  ;)

(maar nogmaals, hier is Meld dit bericht aan de moderator voor....)
Vr. groeten,
Bob