Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door mamory
Vandaag om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 17926 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #135 Gepost op: 16 juni 2010, 20:55:27 »
Gemiddelde weg binnen de randstad (is ook het inzetgebied van SLT) in spitsrichting staat toch wel aardig vast/langzaam rijdend hoor... Hoe vaak hoor je de A1, A2, A4, A8, A9 of A10, om maar wat te noemen, niet langskomen in de fileberichten?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #136 Gepost op: 16 juni 2010, 21:32:12 »
Wie zegt dat dat uren zijn. Dan moet je echt beter naar de verkeersinformatie luisteren. Zoveel sneller is de trein niet, omdat je vaak nog een stuk moet hobbelen om bij je definitieve eindbestemming te komen en de trein niet op tijden rijdt, die jij zou willen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #137 Gepost op: 16 juni 2010, 23:42:54 »
Is dat zo? Ik dacht dat ze juist op het einde wel betrouwbaar(der) waren.
Daarnaast was SM´90 toe aan een revisie.
Echter zouden daarbij componenten vervangen moeten worden die inmiddels niet gangbaar meer zijn, en dus vervangen zouden moeten worden door een alternatief.

Dat is nou eenmaal ook een nadeel van een proto serie, dat deze uitgerust zijn met techniek in ontwikkeling, en dat kan soms al snel achterhaald zijn weer.
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...


Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #138 Gepost op: 16 juni 2010, 23:57:51 »
Daarnaast was SM´90 toe aan een revisie.
Echter zouden daarbij componenten vervangen moeten worden die inmiddels niet gangbaar meer zijn, en dus vervangen zouden moeten worden door een alternatief.

Dat is nou eenmaal ook een nadeel van een proto serie, dat deze uitgerust zijn met techniek in ontwikkeling, en dat kan soms al snel achterhaald zijn weer.
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...



Dit klopt.
SM'90 had wielassen die speciaal ontwikkeld waren als proef.
O.a. met gelijmde binnenwielen.
Dit heeft bij het rebandageren van de wielen altijd al problemen opgeleverd.
Er zouden dus compleet nieuwe wielassen gemaakt moeten worden, inclusief tandwielkasten en aandrijving.
Voeg daarbij nog aanpassingen aan het draaistel en dan de kosten vergelijken met kompleet nieuwe draaistellen.
Kortom, hoge revisiekosten, afvoer leek logischer.

Ook de ICM-0 treinstellen zijn mede door hun afwijkende Wegmann draaistellen vroegtijdig afgevoerd.
Het enige treinstel ICM-0 wat ooit voor draaistellen omgebouwd is naar ICM-1 draaistellen (de 4007) leeft als middenbak van de 4044 nog voort.

Henk Boshuyzen

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #139 Gepost op: 17 juni 2010, 00:24:10 »
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...

De ICM-0 serie heeft anders toch ruim 25 jaar dienst gedaan (in dienst gesteld in 1977, uit dienst 2003) Bij een normale levensduur van 30 jaar is dat denk ik helemaal geen slechte score voor een proto-serie.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #140 Gepost op: 17 juni 2010, 00:31:20 »
Zou bij deze protoserie het gevaarlijke arbo onverantwoorde trapje achter de machinistenstoel ook hebben meegeteld bij de afvoer?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #141 Gepost op: 17 juni 2010, 11:01:49 »
ICM-0 is naast de machinistenstoel, ICM-1/2/3/4 is achter de machinistenstoel

Henk

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #142 Gepost op: 17 juni 2010, 17:44:53 »
Voor meer info over ICM-0 moet je eens op spionkop.nl kijken, heel mooie foto's enzo

Gr Timo

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #143 Gepost op: 18 juni 2010, 18:20:38 »
Gemiddelde weg binnen de randstad (is ook het inzetgebied van SLT) in spitsrichting staat toch wel aardig vast/langzaam rijdend hoor... Hoe vaak hoor je de A1, A2, A4, A8, A9 of A10, om maar wat te noemen, niet langskomen in de fileberichten?

Ik zeg motor :P
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #144 Gepost op: 18 juni 2010, 18:24:52 »
Ik zeg gratis parkeerplek voor de Randstad en met de trein de Randstad in. Geen last van file en milieuvriendelijk! ;D
Mvgr Jan Wiebrand

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #145 Gepost op: 18 juni 2010, 18:35:58 »
Ik zeg in de buurt van een behoorlijk station gaan wonen en werken.
Hier vier intercities per uur zo'n beetje van deur tot deur. SLT zie ik alleen op opstelterreinen staan en een enkele keer voorbij komen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.